leren lopen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door visitor, 5 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. visitor

visitor Actief lid

31 jul 2007
    279
    0
    16
    Hoi Allemaal,

Ik heb een vraagje mijn zoontje kan al een lange tijd langs banken tafels etc lopen. Mijn vraag is, wanneer zie ik dat mijn zoontje er aan toe is om los te lopen. Gaat dat vanzelf of heeft die kleine mijn steun nodig. Ik ben benieuwd.

Op dit moment zie ik dat hij sterker aan het worden is, met 1 hand kan hij zich al goed steunen op banken etc maar of hij dan al los kan lopen dat weet ik niet

Veel liefs,
    Visitor

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat gaat vanzelf, straks zal hij waarschijnlijk beginnen met het maken van korte oversteekjes; van de bank naar de tafel ofzo.
    Hij moet kracht en balans vinden. En dat kan snel gaan, maar ook best nog maanden duren.

3. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    dat regelt hij allemaal zelf

4. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Ja hoor, dat gaat inderdaad van zelf.
    Wel kun je hem natuurlijk stimuleren door je handen iets van hem af te houden. Dan loopt hij zn eerste stapje vast regelrecht in je armen. Of bijvoorbeeld de bank en tafel eerst vlak bij elkaar zetten en dan steeds iets verder.

5. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Onze dochter loopt ook al lange tijd langs tafels en banken en een paar weken geleden deed zij een paar stapjes acht de loopkar. Maar daar is het ook bij gebleven. Wij dacht dat het wel een snele lopen zou worden maar ze bepalen toch het tempo!

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Mijn zoontje liep met 8.5 maand langs de tafel en muur. Met 10 maanden liep hij achter een loopwagentje (hij kreeg er toen 1 met kerst). Net na zijn verjaardag zette hij wat losse stapjes en 2 weken later liep hij helemaal los. Het kan dus wel even duren voordat je kindje los loopt. Mijn zoontje liep voordat hij los liep al wel een tijdje mee aan de hand.

7. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    gaat helemaal vanzelf. L.iam liep met 8 maand langs de tafels heen, ging staan met 8 maand, met 9 maand ging hij los staan en 1 los stapje ( van bank naar tafel ) sinds een week loopt hij los en oowk hele afstanden,,
    Kan heel snel gaan maar ook heel lang duren,,

Liefsz 8)

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn zoontje loopt sinds 9-9,5 maand langs de tafel, maar ik zie m voorlopig niet los lopen hoor! Aan 1 hand is zelfs nog te wankel terwijl hij wel makkelijk met 1 hand aan de tafel bukt en weer opstaat bijvoorbeeld. We "oefenen" met lopen aan 2 handen en dit gaat goed, al vindt hij kruipen veel interessanter (want sneller)dus ik heb niet de illusie dat het hier snel zal gaan!

9. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    mijn zoon is 14 maanden, maar hier nog niet los lopen, nog geen milimeter oversteek:D, ook al houd ik mijn handen erg dicht bij hem, hij laat zich zakken en staat bij mijn handen weer op.loopt heel soepel overal langs en met een hand vasthouden gaat prima, dit doet hij al vanaf 9 maanden.
    achter de loopkar weigert hij te lopen, hij gaat erin zitten, en verwacht dan rond gereden te worden.
    Los staan doet hij soms ook, en laat zich dan heel voorzichtig zakken (heeft dus wel de kracht).
    Nu moet ik zeggen dat het een voorzichtig jongetje is. Toen hij kon staan in de box, kon hij zich ook laten zakken, is geen een keer gevallen. Dus je hebt best kans, dat als hij kan lopen, ook meteen goed loopt. Misschien zo tegen sint juttemis:D
    Hij kan met kruipen overal komen, dus we zien het vanzelf.

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn zoontje loopt ook al een tijdje langs de bank en tafel en achter zijn loopwagen. Maar los lopen? Ho maar... Ik denk dat het nog wel zo 2 maanden kan duren ;)

11. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Mijn zoon loopt ook al een aantal maanden langs de tafels, stoelen, muren etc. Wij dachten toen ook, dat gaat niet lang meer duren en hij gaat lopen. Nou dat duurde dus nog wel een paar maanden.
    Als we hem zelf los lieten, dan deed hij geen stap, maar zakte direct door zijn benen en kroop dan twee knietjes en stond weer op.

Van de week ging hij soms los staan en sloofde zich dan uit, zodat we dat goed konden bekijken. 'Zie mij hier eens los staan'

Gisteren liet ik hem los en mocht hij naar mij toe lopen en ... dat deed hij. Ik ging steeds meer kleine stapjes achteruit. Hij vond het geweldig en volgde mij. Heel trots, maar hij vond het ook wel eng.
    Ineens liep hij van mij weg (stuk of 10 meter) draaide weer om en kwam weer naar mij gelopen.
    ZOdra hij op zijn bibs viel of handen (heel zachtjes) begon hij te huilen. Het was best allemaal veel.

Vandaag probeerde ik het weer met hem en hij ging lopen en wilde ook niet meer stoppen ;)
    Dus ik ga er vanuit dat het lopen in zijn geheel begonnen is :D

Oja, mijn zoon is vandaag 14 maanden

12. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra liep ook al tijden langs de tafels en dergelijke maar los lopen durfde ze niet goed. Ze deed wel een aantal stappen van de tafel naar de bank maar verder dan dat kwam ze niet. Wij zijn ook van het afwachten het komt vanzelf, maar als spelletje zijn we toen eens op tweede kerstdag gaan oefenen. We zaten met zijn tweeën op onze hurken tegenover elkaar en lieten haar dan een paar stapjes los lopen totdat ze bij de ander was. En elke keer dat ze het deed klapten wij met zijn vieren (opa en oma ook) en dat vond ze blijkbaar zo leuk dat ze vanaf dat moment los is gaan lopen.

13. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hier vanaf 7 maanden gaan staan, en dus ook langzaamaan langs de tafel/bank af lopen, oversteken van bank naar tafel doet ze ook al een hele tijd. Lopen achter het loopwagentje deed ze ook ineens met 10,5 maand (zonder er ook een seconde naar om te hebben gekeken). Nu doet ze dat alleen als we haar erachter zetten. Dan 'loopt' ze 10 meter en dan kruipt ze weer verder. Ze 'loopt' wel aan de hand, maar zodra we d'r loslaten gaat ze door haar knieen. Ook los staan doet ze niet. Ze kan het wel (als ze per ongeluk even niet oplet), maar zodra ze het in de gaten heeft gaat ze zitten.
    Toen ze zo snel al ging staan, hoorden we ook van alle kanten dat ze ook wel snel zou lopen. Nu zijn we vijf maanden verder, maar ik zie het voorlopig nog niet gebeuren. Kruipen blijft veel interessanter en gaat natuurlijk veel sneller! Ach, ze heeft nog haar hele leven om te lopen..

Deel Deze Pagina