Buikslaper...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Snoopy82, 12 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    #21 Kwabbernoot, 14 aug 2011
    Laatst bewerkt: 14 aug 2011
    Ow en qua kleding, een laagje meer dan jij is genoeg!!

Edit: Heb hier dat hele kleine slaapzakje niet meer nodig, als jij hem wil mag je heb wel overnemen.

2. misa

misa Niet meer actief

Als je het echt heel eng vind, kun je misschien even heel goed overdag oefenen en kijken wat je kindje doet. Misschien kun je een bedje op je kamer zetten, jullie houden elkaar dan uit een erg diepe slaap. Dat is goed.
    Over de warmte: veel en vaak voelen en zo ontdekken hoe warm je kindje is. Altijd, maar helemaal met buikslapen is het belangrijk dat je je kindje niet te warm kleed. Dan liever iets te fris. Je kindje wordt vanzelf wakker als ze het koud heeft.

Verhaal van de borstkas is volgens mij onzin.

Wij hebben ook altijd een hydrofiel onder het hoofdje gelegd, totdat hij het ging pakken. Toen vond ik dat niet fijn meer. Je hebt trouwens ook hele grote hydrofiele luiers (op internet). Werkt ook wel in een ledikant.

En in de box: twee boxkleden kan wel maken dat het te zacht is en dat ze er wat in 'zakt'. Dan kan de stof voor haar mondje komen. Dus een plattere ondergrond is niet verkeerd.
    En fleece is trouwens erg warm. Misschien beter van niet om dat te gebruiken.
    Wie weet kun je je kindje beneden in de wandelwagenbak leggen? Platte ondergrond, klein en geborgen. Zou je ook savonds kunnen doen, bij jullie op de kamer om eens te kijken hoe dat gaat.

Ik heb mij er direct overheen gezet. Ik vond het echt wel spannend en ging vaak kijken. Regelmatig voelen, ook al sliep hij naast ons. Maar op de rug kreeg ik een heel ontevreden kindje, dus voor mijn gevoel 'moest' ik wel. :)

Succes!

3. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    @ Sophie en Misa, ik heb net fotos gemaakt hoe die er dus bijligt in de box en die zal ik plaatsen. Ik zal de hydrofiele luier op een andere manier goed vastzetten dat ie t niet kan wegtrekken wat nu wel kan maar doet ie niet al lijkt t op de foto wel zo.. Het fleece dekentje is echt een mini dekentje zo klein en dun en kwa kleding heeft ie naar mijn mening niet teveel aan.. 2 boxkleden op elkaar klinkt dik, maar hij kan zijn gezicht er niet in wegdrukken. zie de fotos maar en dan hoor ik t wel hoe of wat :)

Ik zal wel even kijken voor een slaapzak dan, hoeveel had jij ervoor willen hebben dan sophie?

4. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    ik vond dat verhaal over borstkas trouwens ook bullshit, ze hebben elke x wel wat nieuws.. ik heb hem geobserveerd in de box en hij kan zijn hoofd goed omhoog doen en hoog ook en draait zelf zijn hoofd naar de favo kanten links en rechts als ie t zat is en handjes zoals op de fotos.. had de hydro luier onder hoofd voor t zweten..

5. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    foto in box

6. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    foto dichtbij

7. misa

misa Niet meer actief

Heerlijk!! Volgens mij gaat dat prima zo! Wat een mooi kindje...!

Gewoon goed voelen naar de warmte, een katoenen dekentje is ook lekker warm, maar kunnen ze ook iets meer warmte in kwijt als het te warm wordt.

Ik zou zeggen: lekker laten liggen en hopelijk ben je er snel aan toe om het snachts ook te doen. :)

8. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Oei snoopy zweten is niet goed hoor! Dan mag hij echt wel een laagje minder warm!! Je kan in zijn nekje voelen of hij het “lekker” heeft. Te warm voel je ook heel goed in zijn nekje, handjes kunnen koud zijn dit is echt niet erg, hier kunnen ze juist goed hun warmte kwijt.

Ik vind het toch eng hoor zo in de box, zou er echt niet voor kiezen. Zou je echt aanraden om dan de reiswieg te gebruiken, dat is echt veiliger.

Slaapzakje mag je voor 5 euro hebben. Is wel echt mini hoor, 60 cm met kleine arm en nek opening. Is van dik katoen, niet gevoerd. Ik kan hem denk ik wel in een grote enveloppe krijgen als ik hem goed glad strijk. Dan hoef je ook geen verzendkosten te versturen, plak er gewoon een paar postzegels opJ

9. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Dankje Misa, zal zo ff een foto van de 2 boys samen zetten, vind de baby hier een beetje gek opstaan zijn koppie hahaha :) Ja ligt heerlijk he zo, hij slaapt zo lekker en word vrolijk en tevreden wakker!

@ Sophie: je hebt verkeerd begrepen denk ik :) IK heb de hydrofiele luier onder zijn hoofd omdat ik anders denk dat zijn koppie zal zweten zo in de warme boxkleed en hydroluier is lekker dan eronder ;) HIj zweet niet hoor en heeft gwn normaal kleding aan :) Wiegenbak vind ik juist weer zo klein en benauwd alsof je kind geenr uimte heeft en opgesloten zit, terwijl hier in box lekker ruim, licht en open.. nee ik hou t op de box en ledikant :) Wiegenbak gebruik ik vaak als we ergens heengaan waar we lang blijven.

meiden ff mijn vent overtuigen en dan gaat de kleine op zijn buik slapen de nachten, en mezelf natuurlijk whahaha...

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoi,

Ons mannetje is ook een echte buikslaper.

Wij hebben eerst geoefend in de box, overdag daar zn slaapjes
    laten doen op zijn buik, en constant in de gaten houden.
    Toen dit goed ging, overdag in zijn bedje op zijn buik.
    Wij hebben een babyfoon met camera, dus ideaal!!
    Zodra hij met zijn hoofd in het matras ging, gingen we meteen naar boven
    om zijn hoofdje opzij te draaien.
    Op ten duur gingen we naar boven, en bleven we erbij staan om te kijken
    wat hij zelf deed. Hij draaide zelfs snel zijn hoofdje terug.

Toen dit goed ging, hebben we na zijn nachtvoeding, rond 4 uur hem
    ook op zijn buik terug gelegd, en toen daarna altijd.
    Dit opbouwen heeft totaal ongv 2 weken geduurd
    We vonden het wel eng hoor, maar hij slaapt perfect, en anders niet.
    Of elke half uur wakker.

Voor buikkrampjes gebruikten wij SabSimplex.
    Te bestellen in Duitsland, via internet. (nederlandse website)

Succes!!

11. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    my kids:)

12. misa

misa Niet meer actief

Ooh Snoopy, wat een heerlijke knappe kids! :)
    En zweten is zeker niet goed, zoveel mogelijk katoenen spullen (kleding, boxkleed, dekentjes) werkt vaak wel goed.
    Misschien is 1 boxkleed ook wel beter, puur tegen te veel warmte. :) De meeste boxkleden zijn echt wel dik genoeg hoor! :)

@Sophiemarie: Waarom vind je in de box slapen niet veilig dan?

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik ben er sinds vandaag ook achter dat wij een buikslapertje hebben. Tobin is vanaf zijn geboorte al zo onrustig met slapen, veel wakker en ook veel huilen en veel last van krampjes. Vandaag heeft hij alle slaapjes op zijn buik gelegen en voor het eerst sinds weken geslapen van voeding tot voeding. Voor 's nachts durf ik het nog niet, maar heb ivm het onrustige slapen ook een Puckababy aangeschaft, dus die ga ik vannacht gebruiken. Mocht dat geen effect hebben dan morgennacht toch maar op de buik.

Deel Deze Pagina