's middags al weken heel lichte verhoging (6mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kevertje83, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevertje83

Kevertje83 Actief lid

6 apr 2011
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Mijn zoontje van inmiddels 6 maanden oud heeft eigenlijk al weken lang steeds in de middag/begin avond een heel lichte verhoging. Echt helemaal niet veel, iets van 37.5 of 37.6, heel soms 37.7. 's Ochtends is het meestal normaal (ergens tussen de 36.8 en 37.3).

Nu is dit mijn eerste kindje, dus ik vroeg me af, kan dit gewoon normaal zijn? Hij lijkt er verder geen last van te hebben. Is gewoon vrolijk, slaapt meestal goed en eet en drinkt goed. Ik zat al aan tandjes te denken, maar daar duurt het misschien wel erg lang voor? Nu is hij wel ook al een hele tijd een heel klein beetje verkouden, niet veel, maar wel dat je het soms hoort bij het ademen.

Is er iemand die dit misschien herkent?

2. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Niks aan de hand meid, dat is geen verhoging. :)

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mensen zijn 's middags altijd warmer dan 's ochtends, dus dat is heel normaal. En 37,7 is ook niet enorm schokkend qua verhoging, kan ook zelfs nog een meetfoutje zijn; 37,5 is geen verhoging, maar een gewone temp. Aangezien hij ook gewoon vrolijk is en goed eet etc, lijkt het me dat er helemaal niks is om je zorgen over te maken.
    Vraag me wel af waarom je 'm temperatuurt? Dat mag natuurlijk gewoon, maar maak je jezelf zo niet onnodig zorgen telkens? Ik zou het tempen even laten rusten en bewaren voor wanneer je het idee hebt dat hij niet lekker is, dus niet dagelijks wanneer hij gewoon vrolijk is. Ik heb mijn dochter sinds de kraamperiode eigenlijk niet meer getempt, hooguit een keertje na de inentingen, maar zeker niet 'zomaar' iedere dag ofzo.

4. Kevertje83

Kevertje83 Actief lid

6 apr 2011
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een snelle geruststellende reacties! :) Ja waarschijnlijk ben ik overbezorgd. Ik temperatuurde hem eigenlijk ook nooit, behalve toen ik een tijd geleden het idee had dat hij koorts had. Toen heb ik enkel een verhoging gemeten en daarom ben ik dat sindsdien blijven doen (om de paar dagen ofzo). Maar die hele lichte verhoging aan het einde van de dag blijft dus.

Maar ik ben blij dat jullie het in ieder geval niets schokkends vinden. :)

5. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Mijn dochter heeft savonds ook meestal zo 37,7 a 37,8 temp. In het begin dacht ik ook wat is er aan de hand. Is dus heel normaal:)

6. Kevertje83

Kevertje83 Actief lid

6 apr 2011
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je reactie! Ben toch blij dat ik niet de enige ben. :)

Deel Deze Pagina