Meer ouders waarvan de peuter/dreumes niet onder dekbed wilt/blijft slapen?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Ilse180, 26 apr 2023.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse180

Ilse180 Nieuw lid

26 apr 2023
    1
    0
    1
    Op zoek naar meer ouders die problemen ervaren met het laten slapen van een peuter/dreumes onder een dekbed. Waar lopen jullie tegenaan en hoe lossen jullie het op?

Mijn dochter gooit haar dekbed vaak van zich af en heeft het (met koude nachten) dan snel koud, wordt dan wakker en roept ons. Ik kwam dit toevallig tegen uit Amerika. https://www.instagram.com/beddys/ Zou zoiets een goede oplossing kunnen zijn?

2. Sjanani

Sjanani Bekend lid

1 aug 2019
    504
    272
    63
    Vrouw
    Hoe groot en oud is ze? Hier had zoon gewoon heel lang een warme slaapzak. Geen dekentje echt nodig, want dat werkte toch niet, dus dat was meer voor het idee om hem savonds in te stoppen bij het bed ritueel.

Zitten de zijkanten ook zo dicht met een rits? Ik zou dat niet aandurven, vind ik geen fijn idee.

3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.356
    113
    Vrouw
    Slaapzakje gebruiken.

4. AuroraLeigh

AuroraLeigh Actief lid

22 okt 2019
    167
    312
    63
    Ik heb deze gebruikt bij mijn dochter: https://educadora-webshop.nl/kids-zip-sheets-peuter/

Mijn dochter was wel al bijna drie toen we er mee begonnen, daarvoor had ze een slaapzak. Ze kon de rits van het laken zelf open maken. De rits ging ook soms vanzelf open als ze zich omdraaide, maar ze bleef dan toch gedekt en ook haar deken bleef liggen. Voor ons was het een goede oplossing, maar aangezien je peuter/dreumes schrijft, is je dochter hier misschien nog te jong voor. Je mag het officieel ook pas vanaf 2 jaar gebruiken.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.995
    113
    Tot 3 jaar sowieso een slaapzak gebruikt voor G. Dekbed werd pas na 3 een drama :roflmao:

Uiteindelijk dr uit ellende in de winter maar een onesie aangetrokken over dr pyjama en een wat dunnere deken gegeven. Dat was de periode dat ik 11-12x per nacht al naast mn bed stond omdat iemand een "plan" had en ineens op de overloop ging slapen enzo.o_O

6. WWJD

WWJD Niet meer actief

Inderdaad tot 3 nog een slaapzak. Wel al rond 2,5 dekbed geïntroduceerd. Bij de een ging dat goed en bij de ander niet en gingen we net zo makkelijk weer terug op de slaapzak en probeerden we het een half jaar later weer.

Ik hoorde ook de tip om bv een zomerslaapzak onder een (niet al te dik dekbed) aan te doen. Zodat het kind niet meteen heel koud wordt als het er onderuit kruipt.

Deel Deze Pagina