vraagje over niet slapen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tamaar, 7 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamaar

    tamaar Actief lid

    21 feb 2006
    111
    0
    0
    Onze zoon van 6 weken wil de laatste week niet meer 's middags en 's avonds slapen. Erg vermoeiend want je moet m echt bezig houden zodat tie niet gaat huilen. Of hij valt bij ons op de borst in slaap, maar zodra je m dan weer teruglegt gaat hij huilen na een klein kwartiertje. Of hij valt me de speen in slaap maar zodra die uitvalt is het ook gedaan.

    Heeft iemand tips voor me? 's ochtends tot het middaguur slaapt tie wel goed en 's nachts ook. Laatste voeding is rond 12 uur en dan kan hij tot 5.30 uur of nog een uurtje langer wel doorslapen. Dus gelukkig pakken we wel onze nachtrust.

    Ik zat te denken aan de bakerzak omdat hij zo beweeglijk is. Hij lijkt ook moe want tussendoor gaapt hij toch ook.

    Alvast bedankt. gr tamaar
     
  2. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    als Esmee niet wou slapen ging ik op de bank zitten, zij in de kinderwagen en schudden maar... en lekker laten slapen in de kinderwagen. Of een stukje wandelen, als ik buiten was sliep ze al...
     
  3. Dora

    Dora Bekend lid

    25 apr 2006
    762
    0
    0
    wij hebben hetzelfde probleem helaas...ben ook benieuwd naar tips!

    x
     
  4. MamavanTim

    MamavanTim Actief lid

    6 mei 2007
    104
    0
    0
    Herkenbaar! :)
    Tim is had het eigenlijk al vrij snel... 's nachts slapen als een blok maar overdag héél veel moeite met slapen. Het is een waar gevecht soms en ook nu ligt hij weer lekker te krijsen ;)

    Eerst dacht ik ook; oppakken, lekker bij je houden, bezig houden, zodat hij niet gaat huilen. Nu laat ik hem gewoon een tijdje liggen. Af en toe pak ik hem even op (na ongeveer 15 min) om hem even te troosten maar daarna leg ik hem gewoon weer neer.

    Ik zorg dat hij met een volle maag, ontsnapt boertje, schone luier en na wat knuffelen in bed ligt. Dan kan er in principe niet veel aan de hand zijn.

    Ik moet wel zeggen dat het soms wel pijn doet om hem gewoon te laten huilen en de slaapjes zijn dan nooit langer dan een uurtje... maar hij pakt in ieder geval wel zijn rust!

    En wij dan inderdaad ook 's nachts ;)
     
  5. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Heel herkenbaar en wij zijn gaan inbakeren vanaf 8 weken. (kan eerder ook) en na 4 maanden zijn we de bakerzak gaan gebruiken. Het was wel even doorzetten, maar na een week of twee hadden we een goed slaapritme. Na 7 maanden zijn we pas gestopt.
    succes Bianca
     
  6. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hier ook een mannetje die veel slaaprproblemen had overdag!
    Ik ben 3 weken geleden begonnen met strakke rust en regelmaat en een bakerzak. En het is even zoeken wat het beste bij je kleintje past!
    Eerst liet ik hem steeds 5 min. huilen en dan kijken...dat hielpt 4 dagen en daarna werd het weer gillen. Nu ga ik boven zitten met hem op mijn borst, als hij bijna slaapt(let op, hij mag niet slapen!) leg ik hem in zijn bedje met zijn speentje. Hij huilt dan niet meer! het gaat nu al 1,5 week goed en sinds afgelopen donderdag slaapt hij snachts ook inene door! Tijdens zijn slaapje jammerd hij wel veel, maar met zijn oogjes dicht, ik loop dan even naar hem toe, aai over zijn bol en ga weer weg.

    Ik denk dat het heel verschillend is per kind en dat het even zoeken is! Ik lees wel veel dat kindjes vanaf 6 weken inene slecht gaan slapen! Denk dus toch dat het erbij hoort, hoe vermoeiend het ook is! Ik kon ook niks doen, en heb nu gelukkig tijd voor mijzelf, gister zat ik zelfs beneden van: ok en wat nu?

    suc6 en blijf zoeken naar iets wat bij jouw kindje past!

    kus miek
     
  7. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Hier ook een die 's nachts en 's ochtends perfect slaapt, maar 's avonds na fles van 18.30 uur helemaal niet meer tot laatste fles om 22.30 uur. Overdag soms nog wel, maar dan is het half uur huilen en half uur slapen en dan is het wel weer klaar. Op onze buik slaapt hij wel en zodra we hem wegleggen is het huilen. Probeer hem toch iedere avond om 20.30 in bed te leggen, maar na een uur huilen vind ik het wel zielig en dan haal ik hem er toch maar uit. Hoop dat het niet zo heel lang meer duurt dat hij toch 's avonds wil slapen, want ik moet over 2 weken weer werken en ik heb geen zin om dan elke avond rond te gaan wandelen om hem in slaap te krijgen. Dat ga ik niet redden.
    Het vervelende is dat als je na een half uur huilen naar hem toe gaat, hij je met een big smile aan ligt te kijken! :D Mama smelt dan weer :(
     
  8. tamaar

    tamaar Actief lid

    21 feb 2006
    111
    0
    0
    Ik heb zojuist het consultatiebureau gesproken en die adviseren mij inderdaad inbakeren. De wijkverpleegkundige belt me vandaag nog even hierover terug. Ik ben benieuwd, nu is het alweer zover, ga maar weer naar boven ;)
     
  9. Wen

    Wen Actief lid

    ook heel herkenbaar, alleen het nachtgedeeltje niet helaas...
    Maar wij zijn ook gaan inbakeren met een doek van Pacco en dat helpt. Hij slaapt nu langer en dieper.
    Toen het zo warm was, vonden we het te warm voor het inbakeren en we merkte gelijk het verschil..weer korte slaapjes...
     
  10. bianca33

    bianca33 Lid

    8 jan 2007
    72
    0
    0
    Ik heb de bakerzak vanaf een week of 5 gebruikt tot vorige week (10 weken). Het consultatiebureau raadde 'm af ivm gevaar bij omrollen. Ik dacht dat loopt toch niet zo'n vaart als hij nog klein is. Ons zoontje is nu 11 weken en rolt echt al om, zag het vanochtend! Overdag voor ons geen bakerzak meer maar we zijn terug bij het oude probleem, hij slaat zichzelf wakker. Armpjes onder het lakentje maar meneer is zo sterk....
    's nachts nog wel de bakerzak en strak het lakentje erover heen want anders slapen wij niet...
     
  11. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij hebben het probleem ook met Merel. Tussen ongeveer 14.00 tot 10.00 slaapt ze niet tot slecht. Hazenslaapjes en veel huilen. Dit is ongeveer een weekje geleden begonnen. Kan met een sprongetje te maken hebben of met de warmte of wat dan ook. Ik probeer nu in de wakkere periodes wat meer te ondernemen met haar, Spelen, wandelen, alleen laten spelen.

    Ze is al 3 weken ingebakerd. Met die warmte vond ik het zo zielig en heb 'm een keer niet aangedaan.....nou dat was om de 10 minuten huilen, even stil, huilen en zo anderhalf uur door. Voor haar niet leuk en voor mij ook vervelend. (ik raak nog steeds zeer overstuur als ze huilt :oops: )Het begin van het inbakeren was geweldig, ze sliep aldoor minstens 2 uur. Nu dus sinds een week slaapt ze minder goed.

    Gaat dit weer over? Gaat ze ooit gewoon 5 flessen op een dag drinken en goed slapen overdag?Is het een fase?
     
  12. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Wij gebruiken ook de bakerzak..en dat helpt wel. Even wennen maar na een paar dagen gaat het goed en slaapt ze rustiger en veel dieper. Daarbij heeft ze goed door wat er moet gebeuren als ze in de zak gaat! :)

    Bedenkt ook dat ze met 5/6 weken een groeispurt meemaken waardoor ze onrustig kunnen zijn. De volgende dan weer met 8/10 weken...althans dat lees ik in oei ik groei..

    Tja, rust en regelmaat....ik zing steed hetzelfde liedje als ik haar in bed leg. Doe eerst de gordijnen dicht (zet ze enorm grote ogen op zo van :wat is dit?), dan in de bakerzak en dan in bed. Dan zing ik 'het' liedje en wordt ze rustig..continu en al dagen hetzelfde dus en ze begin het te herkennen... maar ook nu ligt dan ook als een roosje te slapen.

    Succes meiden.....ik zie uit naar de tijd dat ze 's nachts doorslaapt...pfff...

    M
     
  13. Wen

    Wen Actief lid

    Ik heb ook een bakerzak, maar zelfs dan krijgt Fabio het voorelkaar om zichzelf met zijn handjes wakker te houden. Wij moeten dus echt de bakerdoek gebruiken.
    Het consultatiebureau zei dat je door moet gaan met inbakeren tot ongeveer 5 maanden. Vind ik wel erg lang hoor....hopelijk gaat hij het sneller leren om zonder te slapen....
     
  14. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    De bakerzak mocht ik van het CB juist wel gebruiken toen ze ging rollen. Vandaar dat wij toen zijn overgestopt van inbakeren naar bakerzak. De bakerzak ik wel lekker makkelijk, want inbakeren met spelden enz... is veel werk en als ze ergens gaan slapen moet diegene het ook kunnen. Bij ons op het KDV deden ze bakeren ook, dus dat is wel fijn. Succes en ik ben benieuwd wat de wijkver. je gaat vertellen
    groetjes bianca
     
  15. Lientje76

    Lientje76 Actief lid

    10 aug 2006
    189
    0
    0
    Heel herkenbaar! Hier was het hetzelfde, maar door goed regelmaat aan te houden en haar even te laten huilen in bed is ze toch redelijk gaan slapen. Alleen na de voeding van een uurtje of half zeven wil ze altijd bij ons blijven tot de avondvoeding. Blijkbaar heeft ze dan behoefte om niet alleen te zijn. Wij nemen haar dan gewoon op schoot en ze kijkt lekker rond etc. Eventueel even spelen in de box en zodra ze gaat huilen of gapen/slapen dan leggen we haar weer in bed. Meestal moet ze dan toch nog een minuutje of tien huilen voordat ze slaapt.
    Dat laten huilen blijf ik heel moeilijk vinden, maar het werkt uiteindelijk wel bij ons. Hopelijk komt er snel een tijd dat ze niet meer hoeft te huilen om in slaap te vallen!
     
  16. tamaar

    tamaar Actief lid

    21 feb 2006
    111
    0
    0
    Ik heb zojuist de wijkverpleegkundige gesproken en zij raadt me toch het inbakeren aan door middel van de pacco doeken, niet de bakerzak.
    Ik ga m zo even ophalen bij hun, dan kan ik het even 2 dagen uitproberen en dan evt. zelf kopen als het werkt. Ik ben dus benieuwd! Hij slaapt nu gelukkig wel na de voeding van 3 uur, maar daarvoor niet geslapen...
     
  17. Wen

    Wen Actief lid

    De pacco doek is wel erg praktisch en makkelijk in gebruik! hopelijk gaat het voor je werken!
     
  18. tamaar

    tamaar Actief lid

    21 feb 2006
    111
    0
    0
    Nou dames, zojuist voor het eerst ingebakerd in de pacco doek en jawel, net na het inbakeren viel meneer al in slaap! Whoeehoee, we zijn zoo happy haha, we zaten net lekker koffie te drinken en keken elkaar echt zo aan van: wat een rust... Super dus, al wacht ik morgen natuurlijk ook nog even af :) . Maar voor nu zijn we al erg blij en kunnen we eindelijk een rustige avond voor de buis doorbrengen.
     
  19. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Ha Tamaar, fijn dat het zo goed is gegaan. Ga er wel van uit dat Luc nog wel een dipje kan krijgen. De meeste kindjes zijn na een dag of twee "uitgeslapen" en op krachten gekomen. Ze gaan zich dan verzetten. Dat was bij ons ook. Best heftig, want dat is heel hard huilen geblazen geweest. Maar na twee dagen was het weer over en ging ze al geeuewen en lachen als de doeken aan gingen
    groetjes bianca
     
  20. tamaar

    tamaar Actief lid

    21 feb 2006
    111
    0
    0
    Goed om te weten, dan kan ik daar inderdaad rekening mee houden!
    Hij is nu voor de 2e keer ingebakerd en weer sliep hij gelijk in. Wel was hij aardig warm geworden van het inbakeren, hij ligt er toch alleen in een rompertje in.
     

Deel Deze Pagina