Hij huilt.. en dan?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Anique, May 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Can huilt niet zoveel, maar soms snap ik niet precies wat er is als hij huilt. Dan heeft hij net een schone luier, en heeft zich goed volgedronken, niet te koud, niet te warm enz.... dus voor mij geen aanwijsbare reden om te huilen.
    Wat doen jullie als jullie baby dan huilt. laat je hem even huilen? Of ga je er toch direct heen om te troosten. De meningen hierover vind ik namelijk erg verdeeld. De ene zegt dat je een baby best even mag laten huilen, en de ander zegt dat je er direct naartoe moet gaan als een baby huilt. Wat doen jullie, en wat zijn jullie ervaringen?

2. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ten eerste moet je doen waar jij je goed bij voelt.

Ik ging altijd meteen troosten, had zoiets van huilen doen ze niet voor niks, zeker niet als ze nog zo klein zijn.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Toen Jelle nog zo klein was ging ik naar hem toe om hem te troosten... Ik heb hele avonden op de bank gelegen met Jelle op mijn buik omdat hij doodmoe was, maar niet in bed wilde liggen. Op mijn buik sliep hij dan wel... Lekker liggen dan! :D

Op zich ook wel logisch als je bedenkt dat hij 9 mnd in je buik heeft gezeten en nu ineens allemaal ruimte om zich heen heeft. En dan nog maar te zwijgen van de stilte... In je buik hoort hij vanalles, je darmen, je hartslag enz. Heerlijk rustgevend vinden ze dat!

Mamahonger noemen ze het ook wel. Lekker bij je op schoot nemen, languit over de bank, en de boel de boel laten... Je zit tenslotte ook nog in je kraamweken.. :D En dat kan bij papa ook natuurlijk...

Verplicht relaxen.. er zijn ergere dingen... :)

Stiekem zou ik wel willen dat Jelle nog zo lekker bij me kwam liggen... Maar die vind de wereld veeeeel spannender om te ontdekken...

4. Six

Six Actief lid

May 22, 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Can is nog zo klein; dat moet de mamahonger wel zijn! Hij wil gewoon lekker bij je zijn, het liefst zo dichtbij mogelijk. Denk echt dat dat het is. Net zoals bluesky zegt.

Verder kunnen ukkies huilen om:
    * darmkrampjes
    * teveel prikkels
    * oververmoeidheid
    * een 'sprongetje'
    * het krijgen van tandjes
    etc. etc.

Persoonlijk zou ik hem niet laten huilen ook omdat hij nog zo jong is. Zeker de eerste zes maanden kan je ze ook niet "verwennen" met het troosten. Pas als ze wat ouder zijn kunnen ze je gaan 'uitproberen' en dat heb je tegen die tijd echt wel in de gaten.

Hoe meer tijd je met je baby doorbrengt hoe beter je hem leert kennen. Dan zul je ook merken dat er "verschillende soorten huiltjes zijn".

Succes met Can!

Groetjes Six

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik sluit me aan bij de andere meiden... mamahonger dus lekker bij je nemen!

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Hier hetzelfde, al vanaf dat ze 2 maanden was :(. Heeeeeel soms nu, als ze echt heel erg moe is, valt ze nog wel eens aan de borst in slaap. Heerlijk!

Ik ben sowieso niet voor laten huilen en zeker niet als ze zo heel klein zijn, bij elk huiltje lekker bij je pakken. Als ze wat groter zijn herken je de huiltjes en weet je wat echt huilen is, of een beetje jengelen.

7. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik kan me helemaal in jouw reatie vinden. Zo deed ik het ook met Noa toen ze nog zo klein was. Ik was ook van mening dat ze niet zomaar deed huilen. Ik heb haar ook altijd bij me gepakt als ze huilde. Voor mijn gevoel was het ook mamahonger.

Enne dat laatste wat je schrijft dat zou ik ook wel weer eens willen. Ze doet het nu alleen nog maar als ze echt niet lekker is. Wat worden kleine babietjes toch snel groot he!

Even ontopic: Gewoon lekker troosten meid. De kleine heeft je nog heel hard nodig. En verwennen kun je ze nog niet. Wel gewennen, maar dat is iets anders.

8. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Lekker bij je nemen en knuffelen!

9. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Idd, gewoon bij je nemen...
    Ik laat mijn meisje nooit doorhuilen, reageer altijd.

10. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

Oct 8, 2006
    551
    0
    0
    Hier ook hele dagen en avonden met de kleine meid op mijn schoot gezeten omdat ze (ondanks borst, schone luiere etc) toch veel huilde. Ik heb haar altijd lekker bij mij genomen en nu is het een hele happy baby. Ik zeg dan ook altijd "Komt omdat we haar vanaf het begin een beschermd gevoel hebben gegeven" en daar voel ik mij goed bij. Dus mijn advies, lekker bij je nemen en troosten!

11. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    ik sluit me bij de rest aan..

12. Anique

Anique Niet meer actief

ik zit nu ook met hem op schoot,maar ik moet ook bijvoorbeeld verschillende keren per dag kolven... en ik ben bang dat als ik hem zo weer in zijn bed leg dat hij dan weer begint te huilen. maar ik moet ook echt even kolven zometeen, en daarbij kan ik hem niet vasthouden....... hoe zou ik dit op kunnen lossen? :(

13. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    Door hem tóch even te laten huilen..éven huilen is ook niet erg lijkt me hoor.
    Helpt het niet om je uk in de kinderwagen te doen en dan heen en weer te wiegen? Zo had ik op gegeven moment wel mn handen vrij, want dat wiegen kon ik met mn voet doen :) (heen en weer rijden) en ondertussen aardappelsschillen/ kolven/forummen etc

En inderdaad kolven op de momenten dat hij slaapt (zoveel mogelijk, als dit kan)

14. odet

odet Niet meer actief

hmmm, mijn kleine huilde ook altijd na het eten, bleek dat ie reflux had.
    maar misschien is het wel moeheid, of idd, mamahonger?

15. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    ja je kan altijd het bedje wat omhoog zetten..misschien slaapt ie daar wel beter door

16. Anique

Anique Niet meer actief

hihi..nou ja, ik heb hem nu in de draagdoek gedaan, zo kan ik heel veeel dingen gewoon wel doen, maar niet kolven en douchen bijvoorbeeld dus.
    Ik heb net met een paar onderbrekingen toch gewoon kunnen kolven, dat is wel het voordeel, je kunt hem direct wat verse melk laten drinken :)
    Nou ja.. we vinden er nog wel wat op... tsja, het is mijn eerste dagje echt alleen thuis, ik heb 3 weken heerlijk kunnen genieten van de hulp van mijn man.. maar ja, die is nu ook weer aan het werk gegaan dus ik moet hier nog even handig in worden in m'n eentje :(

17. Anique

Anique Niet meer actief

Hoe bedoel je? Iets onder z'n matras leggen ofzo zodat hij met z'n hoofdje een beetje omhoog ligt ofzo?

18. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    Iets onder de pootjes van zn wiegje zetten (bij het hoofdeind) bijvoorbeeld twee telefoonboeken op elkaar. Zo beperk je de mogelijkheid tot het terugstromen van de voeding/ zuur (áls het daar al mee te maken heeft) Je kan ook iets onder het matrasje bij het hoofdeind
    leggen (een opgevouwen handdoek ofzo)

succes

Ow en stel dat het helpt en je wil het op die manier houden dan nog een kleine tip zodat ie niet onder de dekentjes kan zakken:

Rol/vouw een lakentje helemaal op en leg deze horizontaal over het matrasje. één beentje eronder doen en eentje eroverheen.
    Het lakentje dus aan beide kanten onder t matrasje stoppen. Zo heb je een soort 'band'waar ie in 'hangt'

19. fleerpje

fleerpje Actief lid

Jun 26, 2007
    309
    0
    0
    Sem huilt ook weleens zonder echt aanwijsbare reden, wijzijn erachter dat het overprikkeld en oververmoeidheid is.

Het is de kunst hem op het goede moment in bed te leggen. Als ik zeker weet dan het geen krampjes, vieze luier of zoites is, laat ik hem huilen, 15 minuten, 9 van de tien keer slaapt hij dan.

In het begin wilde hij ook steeds bij me liggen, dan lagen we 's avonds heerlijk op de bank samen, maar nu helpt dat ook niet echt meer tijdens zijn huiluurtje, en dan weet ik ook niet meer goed wat te doen.

Ben wel begonnen met nutriton door zijn eten, vanwege het spugen. Dit lijkt wel te helpen, hij slaapt in ieder geval nu voor het eerst vandaag, en al twee uur! :p

Share This Page