Buikslapertje....

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Saartje26, Jun 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saartje26

Saartje26 Actief lid

Aug 19, 2006
    115
    0
    0
    groepsleidster
    Hengelo
    Wie helpt ons de dag door? Lucas is nu 5 weken en wil niet meer op zijn rug slapen. Op zijn buik dut hij zo een uur of wat weg. Maar ik vind het nogal een eng idee dat hij boven op zijn buik ligt en ik 'rustig' (....) beneden zit.

Nu heb ik op internet verschillende matjes gezien voor op de matras die een alrm afgeven wanneer er 20 seconden geen ademhalingsbeweging gevoeld word.
    Klinkt erg interessant. Worden in verschillende landen al standaard meegeleverd in het kraampakket. Nu is mijn vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met zo'n matje.

Ben erg benieuwd!

2. Elsken1

Elsken1 Lid

Jun 5, 2007
    23
    0
    0
    Bediende
    Heist-op-den-Berg - België
    Hey

Zelf heb ik geen ervaring met zo matjes, we hebben dat wel maar omdat ons kleintje nogal een actieven is, ook in bed, hebben we dat niet nodig. Vrienden van ons gebruiken dat wel en die zijn daar héél blij mee, zeker de mama, voor haar is het een geruststelling.

Groetjes Elsken

3. teigetje80

teigetje80 Actief lid

Jan 27, 2006
    188
    0
    0
    zwolle
    hoi hoi
    onze kleine wou ook alleen maar op haar buik slapen vanaf dat ze kon omrollen en vond dit ook wel een beetje eng nu heb ik bij prenatal een aorosleep matje en hoeslakentje gekocht en als je daar op gaat liggen kan je er ook gewoon doorheen blijven ademen ..

heb het zelf eens gebrobeerd met mijn neus en mond helemaal er ingedrukt en je kan gewoon door bliven ademen \

nu slaapt iris nog steed op haar buik en laat ik haar lekker liggen vind het niet zo eng meer nu ...

groetjes mama van iris

4. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik wist niet eens dat die matrasjes bestonden!

Maar is het niet zo dat als je kindje goed zijn/haar hoofd kan draaien (als hij/zij op zijn/haar buik ligt) het geen probleem zou zijn?

5. Minime

Minime Actief lid

Jul 29, 2005
    120
    0
    0
    Salesadministrator
    Schiedam
    Ik zou dit toch met t CB opnemen die wsl moet je tijdelijk met rollen gaan werken... en goed de dekentjes instoppen denk ik

Je moet nl inderdaad oppassen met voorkeurshouding etc. Mijn kleine sliep dan wel op haar rug netjes, maar die moest ik andersom voeding gaan geven en op de commode andersom aankleden etc. omdat ze lichte scheefgroei had

Ik weet in elk geveal dat ik t heel eng vind dat ze op haar buik slaapt. Mijn kleine deed t op latere leeftijd en kon t toen echt niet tegenhouden maar zelfs nu heb ik er af en toe de kriebels bij

Share This Page