waterpokken bij baby van 4mnd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jalea, 16 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    mn zoontje zit opeens onder de rode plekjes die in nog geen 2 uur tijd ontstaan zijn. het ergste op zijn hoofd en romp. het zijn zowieso geen warmteplekjes, maar lijkt op het begin van waterpokken..? alleen heeft hij wel heel erg veel vlekjes, echt tientallen.
    is dat mogelijk als ze zo jong zijn, en wat kunnen we eraan doen?

2. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    Mijn zoontje heeft de afgelopen week de 6e ziekte gehad.
    Dit begon met koorts en hierna kreeg hij allemaal rode vlekjes over zijn hele lijf. net als jij verteld heel vel, en lijkt niet op waterpokken.

Nu heb je ook de 5e ziekte,en dat begint met deze vlekjes, en daarna koorts. Ik zou dus als ik jou was even zijn temperatuur en zijn gemoedstoestand even in de gaten houden.
    Ook kijken of hij alert op jou reageerd.

Want ik wil je niet bang maken, maar hersenvliesontsteking begint ook met rode vlekjes, daar om was ik extra alert bij mijn zoontje afgelopen week.
    Hou het in de gaten en bel desnoods dokter even op, om langs te komen, dan weet je het zeker.

5e en 6e ziekte zijn onschuldige kinder virussen, wel besmettelijk, maar dan 2 of 3 weken voordat je kindje het heeft. Dus besmetting is voorbij.
    mag wel naar het KDV, mits hoge koorts, schijnt wel gevaarlijk te zijn voor zwangere vrouwen.
    Geen medicatie nodig, maar genoeg rust, en evt een paracetamolzetpil bij hoge koorts.

3. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Teun is nu 6 wkn en heeft net de waterpokken achter de rug.....zitten op sommige blaasjes ( lijkt op een blaartje) dan is het de waterpokken en anders ff de hapost bellen
    vind eerst maar uit wat het is als het waterpokken zijn heb ik evt nog wel tips voor je

4. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

ook onze zoon heeft toen hij drie en half maand was waterpokken gehad.
    het enige wat je er aan kunt doen is menthol poeder gebruiken en een pyama aandoen die 2 maten te groot is en de mouwen dichtmaken met veiligheidsspelden.
    dit om krabben tegen te gaan.

groetjes sandra

5. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    wij hebben kinderemulsie van VSM gebruikt en koelgel van de apotheek en gewoon zijn handjes vrij...hij wilde toch op zijn handen sabbelen
    en een extra paracetemol.....

6. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik vraag me toch af of dit wel waterpokken gaan worden door de hoeveelheid. hij heeft echt minstens 100 rode vlekjes op zn lijf, echt heel veel. t ziet er nog niet anders uit dan vanochtend.
    ik hou het in ieder geval goed in de gaten

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Kijk anders ff op de site van Teun bij foto's juni dan zie je 2 foto's 1 op zaterdag met de eerste vlekjes en 1 op dinsdag...met duizende vlekjes ...hij had ze ook op zijn romp...net zo veel alleen zijn armen en beentjes zijn bespaart gebleven...ze zaten zelfs in zijn oren en bilnaad.... :cry:

8. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    Ik heb ook een fotootje in mijn album geplaatst, staat onder de link, moet je maar ff kijken.
    als ik je stukje zo lees lijkt het mer op wat ferron gehad heeft qua vlekjes.
    Kijk maar ff. Foto staat bovenaan.

foto's ferron

http://www.mijnalbum.nl/Album=RTQAAY8C

9. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Waterpokken ontstaan ook op de hoofdhuid.
    Andere kinderziektens komen er geen vlekjes op d ehoofdhuid maar waterpokken wel.
    Zo herken je het goed.
    (Van mn huisarts geleerd haha)

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Denise, de vlekjes bij de zesde ziekte komen ook op het hoofd voor. Zie onderstaande info die ik hier van de site heb gehaald.

Zesde ziekte

De zesde ziekte (Exanthema subitum) wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een virus en komt voor bij kinderen van zes maanden tot ongeveer drie jaar.

Incubatietijd: Ongeveer tien dagen.

Verschijnselen

Plotseling hoog oplopende koorts die drie tot vijf dagen aanhoudt. De temperatuur daalt even plotseling als hij gestegen is. Vervolgens lijkt het kind genezen maar dan verschijnt de eerste uitslag. Deze uitslag lijkt op de mazelen en de vlekjes bevinden zich vooral op romp en gezicht. Overigens jeukt de uitslag niet. De ziekte gaat vaak gepaard met gezwollen klieren in de hals en op het achterhoofd.

Besmettelijkheid

Niet groot. Wijze van besmetting onbekend.

Verzorging

Er is geen speciale verzorging nodig. Als het kind beter is, mag het weer naar buiten.

Complicaties

Er komen geen complicaties voor.

Huisarts raadplegen

Bij koortsstuipen (bij plotselinge temperatuurstijging).

Tymen heeft nu de zesde ziekte, we zitten nu in de vlekjes en idd ook op zijn hoofd.

11. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    danili, de vlekjes lijken sprekend op die van jouw zoontje!
    ik vond mn zoontje wel een dag of 3 a 4 erg warm maar kon er steeds geen koorts van maken (hij krijste ook enorm die dagen, voelde zich overduidelijk niet lekker)
    de vlekjes zien er vandaag nog net zo uit als gister, en heb eens een poging tot tellen gewaagd maar mijn schatting van een stuk of 100 was wel erg aan de voorzichtige kant haha
    maar lijkt sprekend op de foto's van danili, dus ik vermoed dat ie dan toch de 6e ziekte heeft

12. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    ja dat denk ik dan ook, aan je verhaaltje te lezen in je eerste stukkie dacht ik het gelijk al. waterpokken zijn er noit zo heel veel, dat het er ontelbaar zijn. En waterpokken zie je ook wel vrij duidelijk vind ik.

Ik werk op een KDV en daar kom ik vaak babies tegen met waterpokken, en dit was bij Ferron geen geval van waterpokken.
    Ik wist gelukkig ook hoe de 5e en 6e ziekte eruit zagen, dus wist vrij snel wat hem mankeerde.

Overigens heeft Ferron al een paar dagen geen koorts meer, maar de vlekjes zijn nog steeds aanwezig, wel in mindere mate, maar je ziet ze toch nog wel een beetje.

Deel Deze Pagina