Wie wacht er ook op de eerste bewegingen van de beep???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door claire1978, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi meiden!!!

Ik ben nu 17.4 weken zwanger en ben aan het wachten op het bewegen van m'n kleine. Ik heb wel een voorliggende placenta, maar die loopt vooral aan de bovenkant/midden van m'n baarmoeder.
    Onderin zou ik dus wel iets kunnen voelen.
    Eigenlijk denk ik dat ook af en toe, maar twijfel dan nog te veel of het niet m'n darmen zijn.
    Dit is m'n 3e zwangerschap en ze zeggen dat je het dan sneller herkent, nou ik niet hoor. Vorige zwangerschap is inmiddels ook alweer 7 jaar geleden, dus misschien dat dat meespeelt;).
    Het geeft niet hoor, ik weet dat ik moet wachten, maar ben benieuwd wie er nog meer wachten???
    Oh ja, 3 juni de 20 weken echo...spannend!!!

Dikke knuffel,

Claire!

2. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    ik kan ook niet wachten!!
    is wel de eerste voor mij dus weet niet hoelang het duurt.
    soms denk ik, is dit het??? maar weet het niet zeker. ze zeggen bubbeltjes ofzo maaar zijn meer prikkeltjes wat ik voel..
    nou ik hoop dat ik het snel zeker weet.
    lijkt me echt gaaf.

3. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Ik voel af en toe een vlinderachtig gevoel. Volgens mijn moeder, die werkzaam is geweest op neonatologie, is dat wel de baby. De baby beweegt zich dan in het vruchtwater en dat voel ik een beetje. Ik vind het wel spannend om de eerste trap te krijgen, haha. Het lijkt me zo raar om van binnen getrapt te worden. Vind het bijna een beetje eng.

4. Simsalabim

Simsalabim Actief lid

14 sep 2009
    150
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik wacht ook!
    Ben nu 18 weken en 2 dagen zwanger en af en toe denk ik dat ik de baby voel maar ik ben er niet zeker van. Ik kan niet wachten tot ik het echt duidelijk ga voelen.

5. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh..... spannend he meiden...
    Wel leuk spannend zeg maar:)

Groetjes Claire!

6. nachtbloempje

nachtbloempje Actief lid

30 jan 2010
    113
    0
    0
    Ik ben vandaag pas 10 weken zwanger maar ook ik kan niet wachten tot ik de baby voel. Het zal nog wel een paar weken duren. Ik vond het zo'n fijn gevoel in mijn buik met mijn vorige zwangerschap.

7. Eefje070809

Eefje070809 Actief lid

2 mrt 2010
    111
    1
    0
    hier nog een moedertje in spe die niet kan wachten:D maar het zijn niet alleen de moedertjes die daar met smart op zitten te wachten..
    Hier zit ook een aanstaande papa die niet kan wachten ;)

8. Granta

Granta Actief lid

21 jul 2009
    187
    0
    0
    heeeeel herkenbaar....ik wacht samen met jullie mee...
    Soms denk ik..hej...zou dat de baby zijn?......nog even geduld dan zullen we het vast duidelijk voelen

9. mama86mama

mama86mama Actief lid

12 dec 2009
    153
    0
    0
    Wij zijn nu even lang zwanger, en ik wacht ook met smart :)
    placenta ligt ook voor :(
    x

10. mamalien

mamalien Actief lid

8 apr 2010
    117
    0
    0
    NULL
    Almere
    Jaaa.. ik ben ook heel erg benieuwd. Heb al wel een paar keer het idee gehad dat ik 't misschien gevoeld heb, maar ik weet het niet zeker.
    Ik wacht 'geduldig' af..;)

11. Kelleyy

Kelleyy Niet meer actief

Hoi meiden!
    Ik ben iets verder als jullie en heb mijn placenta ook aan de voorkant liggen. Ik voelde de bewegingen rond 16/17 weken héél soms als ik heel stil lag of zat (voornamelijk achter de PC!) en nu sinds 2 dagen voel ik hem eigenlijk heel vaak als ik stil lig of zit!
    Elke zwangerschap is anders maar ik dacht is misschien wel leuk om te weten dat het niet zo héél lang HOEFT te duren ook al ligt je placenta voor!!....:D

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb ook de placenta aan de voorkant, ik voelde Ukkie met 22 weken. Ben niet een van de slankste, dus missch daarom ook zo laat. Ik ervaarde het meer als een plopje en geen vlindergevoel of bubbeltjes. Anderen zeggen weer het gevoel van een zeepbelletje wat knapt. Manlief voelde de baby twee of drie weken later aan de onderkant van mn buik... hij schrok ervan hahah. Ik was heel erg blij dat hij het kon voelen, want dat bijzondere heerlijke mooie gevoel wilde ik zo graag met hem delen!!
    Inmiddels zijn de bewegingen heerlijk rustgevend om in slaap te vallen en manlief maakt daar ook gretig gebruik van door zn hand op mn buik te leggen als we in bed liggen hihhi.

Geniet van die kleine bewegingen! En het word alleen maar beter te voelen straks! xxx sas

13. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Afgelopen zaterdag voelde ik in bed ineens een soort 'getik'... Toen dacht ik zou het..? :p Dit ging de volgende dag ook nog door en vanmiddag voelde ik het weer.. Eerst twijfelde ik nog, maar weet het nu wel haast zeker. Darmen voelen heel anders ;) Voel het alleen heel af en toe als ik stil zit.. Zo leuk!!! Ben nu 17.1 weken en de placenta ligt achter...

14. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    ik voel het ook sinds een week, elke dag een paar plopjes.

15. Mir27

Mir27 Actief lid

4 okt 2009
    306
    1
    0
    Hier nog een as mama die de baby voelt.
    Ik voel de beeb als ik s avonds op bed lig op me rug.
    Dan voel je vlindertjes , plopjes en kleine schopjes langs me buik.
    Ben 17w & 5d.
    31 mei hebben we de echo en dan weten we het geslacht.
    Spannend!

16. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    hey we zijn even ver!

ik heb 4 juni de 20 weken echo! Ben ook erg benieuwd!

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    ik wacht... hihi, maar moet nog een week of 10 wachten;)

18. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik had bij de eerste 2 ook de placenta van voren en voelde toen met 17 wk bij de eerste en 14wk bij de 2de voor het eerst wat. geen idee waar mn placenta nu ligt maar nu voel ik het ookal sinds 12wk en een beetje. De ene dag duidelijk dan de ander maar toch.

Scheelt ook wel dat bij een derde (en 2de ookal wat) je baarmoeder sneller hoog zit. Zit nu al voorbij mn navel

19. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ben in verwachting van de 4de en voel sinds paar dagen heel af en toe iets waarvan ik denk van he dat is de baby.

nr 1 was rond 17 weken.. nr 2 rond 14.. nr 3 al rond 11/12 weken dus vind het nu wel heel lang duren.

@zeeuwsmeisje: wow, jouw baarmoeder zit idd al hoog dan.. hier met 18 weken net de navel bereikt

20. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0

ik ook, net onder de navel nog....vind het ook apart, ook als ik bij de topic "buikfoto's" kijk soms, zie ik vrouwen van 8 tot 14 weken een hele toeter al hebben. Echt heel bijzonder hoe dat verschilt per mens.

Deel Deze Pagina