haren verven bij kapper

Discussie in 'Gezondheid' gestart door samkids, 17 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samkids

samkids Niet meer actief

Volgende week heb ik een afspraak bij de kapper en wilde ik eigenlijk mijn haren laten verven naar bruin. Nou heb ik ooit wel eens opgepikt dat dat eigenlijk niet zo slim is als je zwanger bent. Is dit een broodje-aap verhaal of kan ik het echt beter niet doen?

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Het kan zijn dat de kleur anders pakt dan je gewend bent (bv wat minder goed of juist heel goed, 't gaat niet groen worden ;) ), maar verder kan het geen kwaad ofzo. Vroeger zat er veel ammoniak in die verf, inmiddels is dat niet meer zo :)

3. samkids

samkids Niet meer actief

Ah, oké. Dat risico durf ik wel te nemen. Ben overigens nog maar zo ontzettend achterlijk kort zwanger dat het haar op mijn hoofd nog weinig is beinvloed door hormonen dat dat wel mee zal vallen denk ik.
    Ik dacht dat het ook schadelijk voor het vruchtje kon zijn, maar dat lijkt mee te vallen dus.

4. josel

josel Lid

24 jul 2011
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi DrewB, volgens mijn kapper kan het echt geen kwaad, ik heb dan ook gewoon mijn haren laten verven tijdens zwangerschap. Ik werd wel zelf bijna onpasselijk van die lucht, die kwam even harder aan dan voor m'n zwangerschap. Tweede keer een luchtje onder m'n neus gespoten, dan was het wel vol te houden. Misschien even iets meenemen als je al merkt dat je geur verbeterd is dus...

Groetjes!

5. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    op de site van de RIVM wordt het afgeraden om je haren te verven.
    ik zou ook graag weer high- en lowlights in mijn haar laten zetten maar weet niet goed of ik het durf, de kapper zegt dat het niets uitmaakt.

6. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Ik vroeg me dit ook af en lees overal tegenstrijdige berichten.... Blijf dus even meelezen hier.

7. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Ik heb mijn haar 3 keer geverfd tot nu toe bij mijn beste vriendin met kapsalon. Zij zal het nooit bij mij gedaan hebben als het zo schadelijk zou zijn. Daarbij moet je eens weten wat voor rotzooi je in je lijf krijgt door al die fijne bodylotions etc. Je moet idd alleen wel oppassen hoe het uitvalt, bij mij is het gelukkig goed gegaan!

8. Susanne87

Susanne87 Lid

9 nov 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook meedere keren mijn haar geverfd!
    Je kan toch geen 9 maanden blijven lopen met uitgroei!

Kijk naar al die bekende mensen die zwanger zijn dus kunnen ook niet met 10 cm uitgroei op tv verschijnen toch?
    En als je haar goed zit voel je je ook gelijk weer super!

9. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    ´Vroeger´ werd het idd af te raden om je haar te verven, ivm met de metalen en andere stoffen in haarverf. Tegenwoordig is de samenstelling van haarkleuring zoveel verbeterd dat het echt geen kwaad kan.
    Daarnaast dringt de verf echt niet zo diep door in je hoofdhuid dat het in je bloedbaan terecht komt hoor.

Het enige ´gevaar´ is dat de kleur anders kan uitpakken dan gewenst is.
    Maar ook dit valt over het algemeen wel mee hoor.

Ik kom uit een familie met veel kappers en ik ben zelf al 4x zwanger geweest.. betrouwbare bron genoeg?;)

10. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Ik ga binnenkort dus gewoon een afspraak maken. Als ik erover nadenk klopt het dat haarverf een aantal jaren geleden ook veel sterkre rook dan dat het nu doet. Er zal dus zeker van alles zijn veranderd in de samenstellingen/middelen die erin zitten.

Als je haar maar goed zit.....

11. Susanne87

Susanne87 Lid

9 nov 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar dat is waar...als je haar maar goed zit voel je compleet ander mens!Teminste ik wel!Hahaha

12. samkids

samkids Niet meer actief

december, als je haar maar goed zit inderdaad!! Amen! :)

Blije doos en Rosa5, jullie hebben me overtuigd. De afspraak voor a.s. vrijdag staat al tijdje, ook met idee te verven (van blond naar kastanje bruin) maar toen was ik 'ineens' zwanger en sloeg de paniek een pietsie toe. Die is weer weg.

Overigens kan ik me voorstellen dat high en lowlights (die bij mij altijd met folies gezet worden) nog minder erg of zelfs niet erg zijn, dan wanneer je je haar incl bij de aanzet laat kleuren. Bij folies wordt het nooit helemaal vanaf de aanzet gedaan en dus geen contact met hoofdhuid.

Ik bedenk me nu ineens: ik had vannacht gedroomd dat ik naar de kapper was geweest en een hele dikke bos haar had met dikke rode, bruine en blonde plukken. :$:$:$

13. liza76

liza76 Lid

26 jul 2011
    41
    0
    0
    Als het kwaad zou kunnen missen ze een hoop personeel haha iedere kapster die dan zwanger is mag maanden niet werken dat zou mooi zijn lekkere lange zwangerschapsverlof.. ik zou gelijk kapster worden

14. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    tja als het kwaad zou kunnen, zouden al die kapsters misvormde of ongezonde kindjes ofzow hebben? :D

15. samkids

samkids Niet meer actief

Jez, Liza, die dragen natuurlijk handschoenen, de kappers zelf. :p

Ik sprak net de kliniek om een afspraak te maken voor een echo en vroeg toen meteen even of haren verven een probleem was. Voor ik mijn zin had afgemaakt, zei de assistente al dat het geen probleem was. Vraag krijgen ze vaker blijkbaar. :) Goed, van blondine naar brunette it is aanstaande vrijdag. :)

16. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik heb zelf mijn haar 2 keer geblondeerd in mijn zwangerschap, omdat het echt niet meer uitzag en overal lees dat het mag.

Maar eenmaal bezig sloeg die sterke amoniak-lucht me behoorlijk op mijn luchtwegen. Flink gelucht, raam wagenwijd open.

Maar echt een heel fijn gevoel had ik er niet bij...

17. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Volgens mijn vk mag het ook gewoon. Het heeft bij mij nooit anders uitgepakt als normaal. Ik zou idd voor goede ventilatie zorgen, of als je het bij de kapper doet er iig rekening mee houden dat je misselijk van de lucht kan worden. Ben je toch gevoeliger voor tijdens de zwangerschap.

Deel Deze Pagina