Stolsels verloren maar geen verder bloedverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Chantico, 17 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hallo,

zaterdagavond laat ben ik twee stolsels verloren, ongeveer 1 cm en 0,5 cm lang. Ze waren helderrood, maar verder was er geen bloedverlies. Ik dacht meteen: 'daar gaat het vruchtje'. Ik kreeg het niet over m'n hart het door te spoelen, en heb het daarom in een bakje met water gedaan. :oops:
    In de loop van de nacht is al het bloed er uit getrokken en bleef er wit weefsel over. Ik kan me heel goed voorstellen dat een vruchtje van 5 a 6 weken er zo uit ziet...
    Maar: er is dus verder geen bloedverlies opgetreden. Zondag niet en vandaag ook nog niet. Als dit een miskraam is, hoort dan niet ook de rest van het baarmoederslijmvlies naar buiten te komen? Ik neem aan dat dat zoiets oplevert als een flinke menstruatie.
    Hoe lang kan er zitten tussen het afstoten van een vruchtje en het daadwerkelijk gaan bloeden?
    Ik heb de hoop eigenlijk al opgegeven. Of bestaat er zonder bloeding toch nog een kansje dat er geen sprake is van een miskraam?

Alvast bedankt voor je antwoord,
    Chantico

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi chanitico,

Dit is een lastige vraag.Vaak is het inderdaad zo dat als je een miskraam hebt je gaat vloeien als een menstruatie of zelfs heftiger. Ik denk dat het wel goed is om naar je huisarts of verloskundige te bellen. Dit voor te leggen en eventueel met een echo te laten kijken of er nog een zwangerschap in je baarmoeder zit.

Imke

3. Chantico

Hoi Imke, bedankt voor je antwoord.

Ik heb mijn verloskundige gebeld en die vond het klinken als een miskraam. Maar ze vond het wel raar dat er geen bloedverlies was verder. Volgens haar is het meestal zo dat als er eenmaal iets wordt afgestoten, dat het dan allemaal wordt afgestoten. Ze zei dat de kans groter was dat het mis zou gaan, maar dat er altijd een heel klein kansje bestaat dat het bijvoorbeeld een tweeling was waar één vruchtje van is gestorven en afgedreven.
    Ik richt me daar niet te veel op, maar ik vind het wel raar dat er geen bloeding is verder. Aan de ene kant wil ik niet blijven hopen op iets wat heel onzeker is, maar aan de andere kant wil ik ook niet ons kindje opgeven, terwijl het er misschien nog gewoon zit...

Zowel de verloskundige als het echobureau zei dat een echo nu niet veel zekerheid zou bieden, dat ik beter de geplande echo van 2 januari (met 8 weken) kan laten doorgaan. Ik kan me daar goed in vinden en kom de tijd tot dan ook vast wel goed door. Maar het is jammer dat we nu niet kunnen genieten van zwanger zijn of juist verdrietig kunnen zijn omdat het mis is gegaan.

Ik laat mijn lichaam maar gewoon doen wat het moet doen, maar het zou helpen als ik wist dat een bloeding op zich kan laten wachten, óók als er al wel iets van weefsel is afgestoten. Vandaar mijn vraag.

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Hoi chantico,

Ik vind het ook raar dat er geen bloedverlies is geweest. Bij een miskraam komt er vaak wat bloedverlies bij kijken en krampen. Ook is de vrucht met vruchtzak en beginnede placenta weefsel zo groot als een klein kippeei.
    Ik ben erg benieuwd naar de echo 2 jan, laat je het me weten?

Imke

5. Chantico

Natuurlijk laat ik het weten.
    Hoe groot is alleen het vruchtje met 6 weken? Kan het vruchtje ook loskomen zonder vruchtzak? Of kan je alleen een vruchtzak verliezen? En heeft het vruchtje die vruchtzak nog nodig met 6 weken?
    Sorry, ik krijg alleen maar meer vragen :)
    Groetjes, Chantico

6. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    hoihoi,

Het vruchtje kan niet zonder de vruchtzak en als het ene afkomt komt het andere ook af. Het vruchtje zelf is maar een halve centimeter dus echt nog ieniemienie.

Imke

7. Chantico

Hoi Imke,

daarnet hebben we onze eerste echo gehad en er zat gewoon een vruchtje met een kloppend hartje. Heel blij natuurlijk, maar het raadsel blijft bestaan wat er dan twee en een halve week geleden is afgedreven. De echoscopiste kon niet zien of het een tweeling was geweest ofzo. Ze zei dat het wel vaker voorkwam dat iemand weefsel verloor. (?)
    Ik moet nu echt even omschakelen naar dat ik toch gewoon zwanger ben. In ieder geval bedankt voor je antwoorden op mijn eerdere vragen.

Groeten, Chantico

(oh, en natuurlijk nog de beste wensen voor 2008)

Deel Deze Pagina