Ik ben 20 weken zwanger en heb sinds een paar dagen last van harde buiken... Het is vooral als ik 's avonds in bed ga liggen een paar keer, maar ook als ik overdag even op de bank ga liggen merk ik dat die buik al snel een harde bol wordt. Het doet geen pijn en is met een minuutje weer voorbij, maar ik heb soms wel een kwartier later weer een harde buik. Ik doe de afgelopen dagen eigenlijk vrijwel niets, wat heb al een week vakantie en luier de hele dag een beetje. Ook als ik wel werk doe ik het rustig aan, ga ik vroeg naar bed etc. M'n VK zegt dat het kan komen door een groeispurt van m'n baarmoeder en dat het zolang het geen pijn doet geen kwaad kan. Maak me alleen toch een beetje zorgen omdat als je gaat googlen (ik weet het... dat moet je ook eigenlijk nooit doen ) je allemaal nare verhalen vindt over vroegtijdige bevallingen en tips als volledige bedrust en weeënremmers. Wat denken jullie? Is dit normaal, wie heeft dit ook?
Ja hier ook gehad vanaf 16wkn al extreem veel. Soms om de 5 tot 10min wel. Vreselijk vond ik het en ook teveel opgezocht op internet. Stop daar maar gauw mee want wordt je niet vrolijk van. Ik ben minder gaan werken en rustiger aan gaan doen. Baarmoederhals lengte is bij mij ook aantal keer opgemeten. Dat zou je kunnen vragen als het toeneemt en ze gevoelig zijn. Bij mij hielp rust helaas ook niet echt. Oftewel ik had een zeer gevoelige baarmoeder. Niks aan te doen. Hier geen vroeggeboorte. Ze is gehaald met 38wkn.
Met de tweeling rond de 20 weken ook heel erg veel harde buiken. Deden helemaal niks. Ben prematuur bevallen maar dat heeft een andere oorzaak. Nu loop ik al een week of drie met af en toe een harde buik. Komt nu omdat ik blijkbaar moet plassen haha. Word snachts wakker met een harde buik even plassen en geen last meer. Maar ook als m'n darmen vol zitten heb ik vaak harde buiken. En inderdaad ik ben ook ineens al flink gegroeid en dat voor 1 baby Zou even je urine inleveren bij de huisarts om te controleren. En evt kun je om een. Cervixmeting vragen als je wil weten of het invloed heeft op de cervixlengte. Of soms is de baarmoeder heel gevoelig en krijg je een harde buik als je baby zich eens lekker omdraait. Doorgaans allemaal niet erg. Dan is het vervelend, rustig aan doen en jezelf in de gaten houden.
Hier ook al heel vroeg in de zwangerschap last van harde buiken, de hele dag door. Zo lang ze in rust afnemen en geen pijn doen hoef ik me geen zorgen te maken zegt de vk. Inmiddels ben ik nu wel halve dag gaan werken, omdat ik op m'n werk echt veel last had van harde buiken (staand beroep) en moet wel zeggen dat ik nu minder last heb van de harde buiken. Heb ze nog steeds gedurende de hele dag, maar minder en minder lang. De periodes dat m'n baarmoeder ontspannen is zijn langer.
Ik heb vanaf 13 weken af en toe harde buiken, maar maak me er totaal geen zorgen over. Het hoort erbij, en zolang ze geen pijn doen en weer weg gaan is er niks aan de hand.
Ik heb ook last van harde buiken. Als ik zou moeten gokken denk ik een 20 per dag ofzo. Kan dit ook niet zo makkelijk langs me neerleggen. Maak me ook wel eens zorgen daarover
Ik had ook vanaf 20 weken veel harde buiken (soms wel 10 per uur), nooit pijnlijk maar soms wel wat benauwend gevoel. Had t ook erger als ik ging liggen, denk door rek op mn baarmoeder. Rustig aandoen had bij mij weinig effect eigenlijk. Ben uiteindelijk bevallen bij 39+0. Als de harde huiken pijn gaan doen wel aan de bel trekken.
Ik heb het ook met deze zwangerschap veel meer, heb wat extra controles gehad maar alles zit potdicht en het kon echt geen kwaad. Ik zou proberen je rust te pakken en als je vee last hebt echt te gaan zitten met je benen op de bank. Is dit je eerste zwangerschap?
Is mijn eerste zwangerschap inderdaad, dus weet ook niet zo goed wat nu normaal is of veel... Ik voel het niet zolang ik bezig ben, pas als ik ga zitten of liggen. En dan heb ik er een paar achter elkaar (stuk of 4 ofzo) en daarna trekt het weg. Als ik dan weer ga bewegen heb ik er daarna weer een paar... Ik ga maar proberen het naast me neer te leggen. Als ik zo de reacties lees is het wel normaal, zeker aangezien het verder niet pijnlijk is. Gelukkig voel ik de baby wel ook regelmatig schoppen! Dat is toch ergens een fijne bevestiging dat hij het nog doet .