April/mei 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Rapunzel, 16 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Lisa890, urfebe, loezzzje en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Yes leuk! :)
     
  3. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ja gezellig!
     
  4. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Zekers!

    Hier gaat het goed maar gisteren... pfff. Meneertje had zijn schema omgedraaid. De hele ochtend en middag wakker en alleen bij mij willen zijn. In de avond en nacht ging het wel super. :thumup:

    Zijn jullie nog steeds zo moe in de middag/avond? Ik weet dat het 12 dagen geleden is dat ik ben bevallen.... maar meer energie is van harte welkom. Weet van vorige keer niet hoe lang het heeft geduurd. :oops:
     
  5. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Die moeheid had ik echt nog een hele tijd! Dus 12 dagen later is wel normaal denk ik. Ben je veel bloed verloren? Bloed je nog steeds?


    Wat gaat de tijd snel hé meiden:cry:
     
  6. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Hier gaat het niet helemaal voorspoedig.. Mijn moppie drinkt wel goed, maar plast nog beter waardoor ze afvalt... Ze zit nu onder de 7% gewicht afname die mag en we moeten nu bij voeden. Dus na kolven en fingerfeeden overdag. Temperatuur houdt ze nu goed, maar blijft wel aandachtspunt om haar beter op gewicht te krijgen. Voeden is dus wederom alles waar het om draait. Ik wil zo graag op verzoek voeden, maar dat zit er wederom niet in voor nu...
     
  7. loezzzje

    loezzzje Actief lid

    30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Gezellig!

    Aww balen @Julias dat het niet allemaal vlekkeloos verloopt. Ik herinner van onze oudste dat we daar ook bij deden fingerfeeden, ik vond dat zo'n gedoe, maar alles voor het goede doel! Hopelijk komt ze snel lekker aan!
     
  8. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ja....hopelijk krijgt ze snel genoeg binnen. Fingerfeeden vind ik zo erg nog niet, maar kolven vind ik zo'n gedoe... Nu is het gewoon wat moet en het beste voor mijn moppie...
     
  9. FVG

    FVG Actief lid

    8 mrt 2019
    313
    377
    63
    Hoi! Ik meld me hier ook (tijdens de eerste nachtvoeding).

    @Julias Hopelijk is ze snel terug op gewicht en kan het bijvoeden stoppen!
     
  10. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    haha :roflmao: hier ook aan het voeden. Probeer het nu maar weer zittend. Liggend is echt veel fijner maar vallen dan 9 vd 10 keer in slaap en ben toch altijd een beetje bang dat B. onder een kussen, onder een van ons of op de grond belandt :oops:. Maar het is wel veel fijner... hebben jullie dat ook? Doen jullie het wel/niet (samen slapen)?

    @Julias ik duim ook dat ze maar snel genoeg mag aankomen !
     
  11. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Dank jullie..
    Ik voed half liggend buik op buik met een voedingskussen onder mijn arm. Als ik zo in slaap zou vallen dan zou dat geen kwaad kunnen. Ze wil nu ook niet in haar wiegje dan moet ze steeds huilen. Dadelijk nog 1x proberen terug te leggen en anders installeer ik me zodat ik veilig met haar kan slapen
     
  12. FVG

    FVG Actief lid

    8 mrt 2019
    313
    377
    63
    Hier half liggend, half zittend. Ik val volledig liggend zelf meteen terug in slaap dus dat is geen optie.

    Ik heb ook een heel aantal nachten met haar samen geslapen want hier wil ze ook niet in eigen bedje. We proberen wel altijd in eigen bedje en als het lukt, friemelt ze helemaal tegen de bedspijlen naar mij. Als ze niet wil dan slaapt ze gewoon bij ons. We zorgen dan inderdaad dat het veilig is. Ik merk wel een verschil in aantal voedingen. In eigen bedje komt ze rond de 3u ongeveer en naast mij rond de 4,5-5uur...

    Hier zit nachtvoeding 2 er dus net op. Nog wat rechthouden en dan proberen weer eigen bedje in!
     
  13. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Oh wat een draakjes daf ze niet in hun eigenl bedjes willen slapen! :) hier slaapt B. overal prima :roflmao: Gisteravond om 23:00 laatste voeding gegeven. Toen om 02;30 een borst gedronken, toen weer in diepe slaap teruggelegd in dr bedje en ze werd nu net wakker voor de volgende voeding. Wat een mazzel :) voel me ook heerlijk uitgerust nu! Ben wel bang dat m’n productie hiermee om zeep gaat...

    Samen slapen is ook om heel veel redenen goed voor moeder en kind heb ik gelezen. Maar het moet idd wel veilig zijn. Ze ligt in haar bedje tegen mijn kant van het bed aan, dus ik neem aan dat dat bijna net zo werkt. :rolleyes:
     
    Julias vindt dit leuk.
  14. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    #14 Loeki82, 17 mei 2020
    Laatst bewerkt: 17 mei 2020
    Ik heb iets van 400 ml bloedverlies tijdens de bevalling gehad. Qua bloedverlies daarna t/m dag 7 gehad en sindsdien niks meer.

    Ik was na de bevalling gestopt met extra ijzertabletten, naar ga ze weer gebruiken. Verder probeer ik aan toe te geven.... :oops:

    @Julias, wat vervelend. Hopelijk komt ze snel weer aan.

    Hier zonder bv maakt L. er soms ook een feest van. :rolleyes: Na de fv wil hij soms aan de tiet en dan valt hij in slaap. Hij slaapt ook overal. Kan ik mooi bijtanken. Komen jullie kleintjes nu om de 3 of 4 uurtjes om te drinken?

    Het gaat snel inderdaad. L. Is nu ook een stuk steviger en de beentjes en de armpjes beginnen wat meer babyvet te krijgen. :roflmao:
     
    Julias, Mississippi en Louise11110 vinden dit leuk.
  15. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Lekker aan de moeheid toegeven en met de kleine mee slapen als dat gaat.
    Wel lekker dat hij dan in slaap valt! Kan je hem nog wegleggen zo dar dat hij wakker word?

    Mijn L komt eigenlijk wel om de 3 uur. Snachts laat ze er wel eens 4 uur tussen zitten maar dan heb ik geluk:roflmao: En ze krijgt een bolle kop met van die wangetjes waar je elke x wel in zou willen knijpen :p
     
  16. FVG

    FVG Actief lid

    8 mrt 2019
    313
    377
    63
    Hier komt F. overdag om de 2-3 uur, gisteren zelfs elk 1,5 uur.
    's Nachts dus afhankelijk waar ze slaapt: in eigen bedje komt ze rond de 3u ongeveer en naast mij rond de 4,5-5uur. Ik vind het 's nachts erg eenzaam als mijn vriend zo naast mij ligt te slapen en ik meer dan een uur met de voeding en slapen bezig te zijn. Dan vergeet ik hoe schattig ze is maar één blik 's ochtends op die pruts en ik ben weer helemaal verkocht! Hopelijk slaapt ze snel door of maar 1 droomvoeding en dan makkelijk haar bedje in! :D

    F. heeft ook een echt rond hoofdje en ik durf ook wel in die wangetjes te knijpen. Straks nog eens wegen maar op 2 weken thuis was ze al 500g bijgekomen!
     
    Julias en Loeki82 vinden dit leuk.
  17. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Ik kan hem gelukkig wegleggen zonder dat hij begint te huilen... gelukkig. Bij de oudste was dat een drama.

    Weten jullie waar ze navelbandjes verkopen of heeft iemand ze liggen en doet er niks mee? L. heeft een navelbreuk en met een navelband kan ik wat tegendruk op zijn navel zetten om het zo op z'n plek te houden ipv dat het uitpuilt. Kan die dingen nergens vinden.

    Pas wanneer hij 3 is gaat de kinderarts kijken of een operatie nodig is. Morgen maar her en der bellen en kijken of de navelbandjes ergens nog te koop zijn.
     
  18. loezzzje

    loezzzje Actief lid

    30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    @Loeki82 ik had 2,5 liter bloed verloren en zat dus ook aan de ijzertabletten. Eergister heb ik de laatste op. Eindelijk! Mijn ontlasting zag er zo vies uit en het kwam zo lastig op gang. Volgens mij zijn die tabletten echt troep.

    Hier net van de verpleegkundige te horen gekregen dat de verpleegkundige van de nacht merkt dat L de hele nacht wakker is, en overdag slaapt ze heel veel. Nu moeten we haar overdag wat meer wakker houden zodat ze ‘s nachts gaat slapen. Anders is ze straks thuis de hele nacht wakker en zijn we de sjaak :rolleyes:
     
    Loeki82 vindt dit leuk.
  19. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ooh wat onhandig dat haar dag en nacht ritme helemaal omgedraaid is. Gelukkig geven ze het door en kunnen jullie daar nu samen op handelen!

    Gelukkig is mijn L 10 gram aangekomen in vergelijking met gisteren! Het bijna ieder uur voeden vannacht en het gisteren bij voeden heeft waarschijnlijk wel wat gedaan dus in combinatie met weinig ontlasting. Ze is haar meconium al kwijt. Nu even door met bij voeden overdag als ik het eruit gekolfd krijg. We gaan dus nu voorzichtig vooruit!

    @Loeki82 Navel bandje weet ik niet. Zorg winkel? Waar je ook bedklossen en zo haalt? En apotheek anders?

    Heerlijk die wangetjes! Ik kan niet stoppen ze te kussen :D
     
    loezzzje en Loeki82 vinden dit leuk.
  20. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    @Julias fijn dat ze weer wat aangekomen is! L. was de 1e dag ook meteen al 7% kwijt, maar wij hoefden nog niks te doen omdat de bv goed op gang was, pas als hij de 2e dag niet aankwam moesten we meteen de vk bellen, maar gelukkig kwam hij toen ook weer aan.

    @Mississippi zolang je haar volgt denk ik niet dat je productie meteen keldert hoor :)

    @Loeki82 ik zou ook niet weten waar je navelbandjes koopt, zou idd ook de apotheek eens proberen.

    @loezzzje ah ze heeft dus helemaal het verkeerde ritme, hopelijk krijgen jullie het gauw omgegooid, nachten wakker zit je niet op te wachten :p

    L. komt overdag nog zeker wel om de 2 uur, snachts meestal 4 uur, en dan is het ook drinken en verder slapen, geen gedoe gelukkig :D hij slaapt tussen ons in, op zijn eigen matras met eigen deken.
    Hij zit nu ook lekker onder de hormoonpukkeltjes, vooral rond zijn neusje en zijn oogjes. Ik wil newborn foto's maken maar zonder pukkeltjes :roflmao:
     
    loezzzje, Mississippi en Loeki82 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina