Dames, even een vraagje... Sinds vanmorgen heb ik het gevoel dat mijn buikspieren zullen scheuren! Zowel als ik zit doet mijn buik zeer, maar ook als ik opsta...ik kom niet helemaal recht (en als ik het waag om plotseling recht te staan, verrek ik van de pijn). Is dit de bekende 'bandenpijn' of gewone spierkrampen?
Moeilijk te zeggen Silvia, ik heb het mijn hele zwangerschap gehad en alleen met zeer intensieve fysiotherapie en acupunctuur is het dragelijk gebleven.
Dit heb ik ook al een paar weken, alsof heel je spieren scheuren...bij mij zit het bovenin m'n buik en een paar dagen later zag ik nieuwe striae, dus ben bang dat het daarvan is . Ik heb gewoon geen plaats meer voor de kleine, haha...
Ik ben nu iets meer als 13 weken zwanger, dus ik vermoed dat de kleine nog wat plaats heeft Op momenten is het echt wel pijnlijk!
Ik ben er mee naar mijn huisarts gegaan en die heeft me doorverwezen naar de fysio. Ik heb hypertonie in mijn buikspieren bleek daar, dus dat betekend dat mijn buikspieren niet mee kunnen rekken. Ik heb heel intensieve fysiotherapie gehad en ik kon bijna niet rechtop lopen in de 6e en 7e maand van de zwangerschap. Nu gaat het gelukkig een stuk beter, maar ik houd klachten. Een ookzaak is er zelfs in het ziekenhuis niet voor gevonden, het komt niet vaak voor hoor, maar het is ook niet zo dat het nooit voorkomt. Ik hoorde van mijn fysio dat ik niet de enige ben. uitzondering bij mij is dat het gepaart gaat met een uitzonderlijke ontsteking. Doet het echt zeer, ga dan even langs je huisarts.