opgeblazen help!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door peetje24, 14 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    beste dames,

wie heeft er een goede tip voor mij. Ik ben nu bijna 8 weken zwanger en voel me enorm opgeblazen. Doe niets anders dan scheetjes en boeren laten. IK heb honger maar kan haast niks eten omdat ik me zo "vol" voel. Ik wordt er echt heel moe van.

iemand tips?

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ja, je darmen die merken het ook goed dat je zwanger bent! Ik had daar ook last van (darmen, obstipatie) en heb lekker veel vezels gegeten, er goed bij gedronken en af en toe een pruim.
    Het hoort er allemaal bij meid, maar het wordt na een week of 12 vast wel minder!

3. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Je darmen gaan trager werken door de hormonen die de darmen verslappen.
    Gewoon veel vezels eten en op zn tijd er even bij gaan liggen.
    Ik heb er ook enorm last van en ga zo meestal na de middag even op de bank liggen en dat helpt, maar krig dan wel last van de wind.
    Maar lucht wel op als je alles kwijt bent.

Groetjes Anna

4. snow

snow Actief lid

11 mrt 2007
    256
    1
    0
    ik gebruik nu activia, sochtends en savonds, en merk echt wel verschil, stoelgang is beter en heb niet zoveel last meer van lucht enzo! :D

5. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    :rolleyes: 'k Blijf last houden van boertjes en scheetjes! Vanaf een week of twee moet ik bijna liggend eten wil er iets naar binnen :) Maarrrrrr.. nog even en dan ben ik klaar! (Hoewel ervaring leert dat je na de bevalling niet gelijk kan poepen en daardoor nogal gaat stinken :) )

6. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    oke bedankt voor de tips, ik wilde vanmorgen beginnen met een appel, maar die kwam er helaas net zo hard weer uit. misschien dat ik toch eens activia ga proberen

7. Helen79

Helen79 Lid

28 mrt 2007
    23
    0
    0
    Haarlem
    Activia, is echt super! Tenminste bij mij werkt het ook top! Succes

8. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik heb zoveel mogelijk water gedronken.. dat hielp wel een beetje.. ben er gelukkig nu vanaf!
    Liefs Kiss

9. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Als je producten als Activia of andere vezelrijke dingen neemt, drink dan minstens 1,5 á 2 liter vocht (liefst water of kruidenthee). Anders kan het ook averechts werken.

Vezels onttrekken vocht uit je lichaam, zodat de ontlasting zachter wordt, maar als je dat vocht niet aanvult, stagneert de ontlasting alsnog.

Vezelrijk eten is dus prima, maar vooral veeeeeeeel water drinken.

Succes!

Deel Deze Pagina