Hallo allemaal, Ikzelf voel de baby al sinds ik 17 weken zwanger was. Nu, drie weken later voel ik hem volgens mij ook tegen mn handen schoppen als ik die op mn buik leg. Helaas heeft ml het nog niet gevoeld en ik gun t m zo... Ben ook zo benieuwd hoe hij reageert. Sinds mn buik groeit, is hij veel meer betrokken bij de zwangerschap (hij praat zo lief tegen mn buik), dus ik denk dat t nog veel leuker wordt als hij de baby kan voelen. Wanneer voelden jullie mannen de baby voor het eerst? En hoe reageerde hij?
Hm, wanneer mijn partner onze dochter precies voelde, weet ik iet meer, maar wel een aantal weken na mij pas. Ik had mijn placenta voor, en hoewel ik haar met 16 weken al voor het eerst voelde, duurde het wel een poosje voor hij haar ook kon voelen. Ik voelde het natuurlijk ook binnenin m'n buik, waardoor ik makkelijker kon opmerken dat wat ik óp m'n buik onze baby was.. Ik hoop dat hij jullie kindje snel kan voelen!! En ook leuk; als jullie kleintje de hik heeft, laat hem dan zijn oor eens op je buik leggen! Hij kan dat horen
Bij mij heeft mn vriend het gisteravond voor het eerst gevoeld. Zo blij als een kind met nieuw speelgoed was ie, heel schattig! Ik zelf voelde m bij 18/19wk ongeveer. Echtt??? Dat wist ik niet, vet grappig!
Bij mn 2de zwangerschap kon mn vriend zoonlief voelen met 17 weken, hij Was zo trots. Deze zwangerschap heeft hij de baby pas met een week of 25 gevoeld, en ook pas 3x ofzo erna
Voelde hier de kleine pas bij 19 of 20 weken placenta ligt ook voor. Vriendlief voel haar pas een week of 2 maar nu schut me buik ook op en neer haha.
Voel hem pas zelf sinds een week ofzo .placenta aan de voorkant.en mijn man heeft het nog niet gevoeld ja ik gun het hem ook zo erg .gister zei die ik wil het ook voelen .en inderdaad hij is ook super lief tegen mijn buik xxx geven en liedjes zingen hihi hoop dat ze het ook snel kunnen voelen. En ik zelf ook nog iets duidelijker nu voel ik plopjes en stootjes. Liefs
Ik voelde de baby pas met 23 weken schoppen en het geluk was dat mijn man hem toen ook al direct voelde en dat was zeker heel erg bijzonder
Wat leuk Drieka! Speciaal om dat meteen te kunnen delen. ML is druk bezig met de babykamer en babyspulletjes e.d., maar lijkt me fijn als hij ook al wat een band met de baby krijgt. Morgen weer n echo, dat vindt hij ook altijd geweldig... Hebben jullie nog tips om band in de buik alvast te versterken? Zal dat luisteren als beeb de hik heeft zeker proberen, maar denk dat t nog wel ff duurt voordat ik dat duidelijk merk .
Hier stopt de baby meestal met bewegen als vriend wil voelen.. Nu nog steeds! Klein eigenwijsje dus..
Ohja, Hier is baby vaak 's ochtends erg druk, vriend is dan al naar z'n werk. Ik heb geregeld filmpjes van mijn bewegende buik gemaakt, en via whats app naar mijn vriend gestuurd...
Ik voel hem wel als hij druk is, ook aan de buitenkant, maar zodra ik dit tegen mijn vriend zeg en die komt met z'n hand, houdt uk gelijk op... baby is ook druk en bewegelijk, dus hij hoeft maar iets anders te gaan liggen, en ik/hij/wij hebben pech.. Dus m'n vriend zal nog even geduld moeten hebben
Hier voeldenik de kleine al heel vroeg. Geloof rond de 14 weken. Paar weekjes later voel mijn man het ook. Ik ging als we naar bed gingen altijd achter mijn man liggen met mijn buik tegen zijn rug. De kleine reageerde dan altijd gelijk met wat schopjes en porren. Erg grappig. Hij legde ook vaak zijn hoofd op mijn buik s avonds. Dan was mijn ventje het actiefste. Verder was het op het laatst gewoon met t blote oog te zien. Dat vond ik nog t meest bijzonder. Alsnog prikte dan gingen de hele bulten golven over mijn buik. Miste dat echt enorm na de bevalling.
Wij hadden vanmorgen een toevalstreffer, toen mijn man zijn arm om mij heen legde op bed, trapte de kleine knul tegen zijn arm. Vandaag heeft hij hem voor het eerst gevoeld, 18+4. Tweede kindje (derde zwschap maar die tweede was maar kort) en placenta achter. En van mezelf een isolatielaagje...
Ik zelf met 16 weken en 6 dagen voor het eerst duidelijk en vriend met ruim 20 weken voor het eerst. Ook wij krijgen een klein eigenwijsje die zich niet erg aan papa laat voelen
Ik voelde de baby met 16 weken in mijn buik. Ik denk pas met een week of 22 dat ik het tegen mijn handen voelde schoppen. Toen ben ik regelmatig manlief gaan roepen als hij erg aan het bewegen was. En wat denk je... Doodse stilte zodra hij zijn hand op mijn buik neer legt! Whaha! Tot we een keer savonds in bed lagen en de kleine uk was enorm aan het bewegen. En ja hoor! Drie harde schoppen terwijl ml zijn hand op min buik had!! Hij vond het heeeeel raar voelen en was meteen weer klaar wakker en niet in slaap te krijgen. Zo blij en trots! Echt schattig. Sinds dien zit hij regelmatig met zijn hand op mijn buik maar de kleine is errrrug eigenwijs, hij is dan meteen rustig. Nu heeft mijn man ook weinig geduld (adhd) en legt hij ook niet al te zachtzinnig zijn hand op mijn buik, hihi. Gisteren avond voelde ik voor het eerst de hik! En toen heeft hij de kleine ook weer gevoeld want hij was heel ritmisch met kleine schopjes aan het bewegen. Erg schattig!