Dag dames, Ondertussen ben ik 24 weken en zit mijn buikje wat in de weg als ik op een stoel zit. Ik werk meestal van thuis uit, dus ik zit liever met mijn laptop in de zetel. We hebben een hoekzetel en juist op dat hoekje zit ik graag. Dan kan ik lekker mijn benen languit leggen. Nu is het wel wat moeilijk om eruit te komen. Dan moet ik Me even optrekken en mijn buikspieren gebruiken. Omdat ik zo vaak moet plassen doe ik dit dus verschillende keren per dag. Nu zag mijn moeder dit gisteren en sloeg ze meteen in paniek. Ik zou de baby pijn doen of pletten volgens haar... Gisteren kon ik ermee lachen, maar het zit toch in mijn hoofd. Ik durf niet meer in mijn comfortabele hoekje te zitten of me te bukken. Is dit echt schadelijk? Wou het aan de verloskundige op het forum vragen, maar blijkbaar is dat onderwerp tijdelijk gesloten.
Nee natuurlijk niet Ik heb zwangerschapsgym gedaan en dan moet je juist voor de oefeningen je buikspieren gebruiken Je plet je kindje niet zomaar. Hihi Is juist een goede oefening
Het trainen van je buikspieren word afgeraden omdat je dan een diastase kan krijgen. Je baarmoeder duwt nu door de buikspieren heen, en die zotten rondom je baarmoeder. Als je dus rechtop uit bed opstaat bijvoorbeeld en je spant ze aan, kan het zo zijn dat ze zo rond blijven staan als je eenmaal bevallen bent. Je kindje plet je er niet mee gelukkig .
Het opstaan uit een stoel is anders je buikspieren gebruiken dan wanneer je echt gaat trainen. Wij moesten ook gaan zitten en dan weer rechtop komen. Moet je wel een bepaalde houding in hebben, maar is dus juist goed
Het is wat anders als opstaan uit een stoel... Ik zak wat achterover, een beetje in lig en trek me dan weer naar zit. Heb vandaag gewoon op de sofa gezeten, maar dan doe ik dit onbewust ook... Zal er toch moeten op letten, een diastase zit ik niet meteen op te wachten ��
Je rechte buikspieren mag je niet trainen want dat is voor jou lichaam niet goed. Je schuine en onderste buikspieren mag je wel gebruiken. Ik kan m'n buikspieren helemaal niet meer gebruiken ivm grote buik en moet dus veel met m'n armen ondersteunen vanuit bed en bank etc.
Oei pas maar op, straks komt je kind zo plat als een dubbeltje eruit Ik kom ook zo overeind hoor, anders lukt het niet Ik denk dat je onbewust je buikspieren veel vaker gebruikt dan je denkt. Je zou het aan je eigen vk kunnen vragen.
Natuurlijk mag je je buikspieren best gebruiken, je gebruikt ze echt wel vaker dan je denkt. De waarschuwing geldt juist voor het bewust trainen van je rechte buikspieren. En dat doe jij niet.... jij gebruikt je buikspieren om overeind te komen. Dus geen angst, het komt echt wel goed.
Nou ja, zolang je dat niet elke minuut doet zal het wel meevallen hoor. Je kunt onmogelijk je buikspieren helemaal niet gebruiken. Komt wel goed hoor
Neeehh joh echt niet druk om maken. Je mag je rechte buikspieren gewoon gebruiken om op te staan etc, maar mag ze alleen niet trainen (dus geen intensieve buikspieroefeningen).
Dat kan echt geen kwaad hoor. Met je kind gebeurd sowieso niks en zolang je je rechte buikspieren niet intensief traint is er niks aan de hand. Je schuine buikspieren daarentegen zijn juist wel goed om te trainen, maar goed dan hebben we het over trainen. Ik gebruik mn buikspieren ook gewoon met bewegen en uit de stoel komen etc. Geen zorgen om maken!!