Wanneer menstruatie weer normaal na bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door grasspriet84, 10 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ha meiden,

Hoe lang duurde het bij jullie dat je menstruatie weer normaal was?

ZL is nu bijna een jaar en het is nog steeds niet wat het is geweest. Maandenlang tussentijdse bloedingen gehad. Dacht dat het aan de soort pil lag, dus andere pil. Ook dit hielp niet. Deze maand geen tussentijdse bloeding, maar bloed ik amper.

Heb de afgelopen maanden ook veel met stress (ptss) te maken gehad. Zou het hierdoor komen?

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Na de bevalling was mijn cyclus gelijk weer regelmatig.
    Ik zou hiervoor even naar de huisarts gaan.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.639
    5.666
    113
    Bij mij was het ook drama, ook tussentijdse bloedingen en dan weer heel weinig of zelfs niet. Ik ben nu 2 mnd gestopt met de pil ( nog niet om zwanger te worden, maar puur om de hormonen) en het is weer in orde.

4. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Oké, misschien dus eens stoppen met de pil. Ik kan me herinneren dat ik dit vroeger ook eens heb gehad. Toen moest ik ook een tijdje 'ontpillen' van de ha. Miss dus nu ook

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Trouwens nooit de pil geslikt.

Als je dit vroeger ook hebt gehad en dit als advies hebt gekregen. Zou ik dat zoiezo eerst proberen

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.639
    5.666
    113
    Ik had voor mijn zwangerschap nooit problemrn met de pil. Kon ook doorslikken maar nu na de bevalling was het drama. Dus daarom stopte ik ook om te kijken en het werkt. Enige nadeel is nu dat ik heel zwaar bloed.

7. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Het kan ook nooit meer worden wat het is geweest, je lichaam is na een (voldragen) zwangerschap niet alleen 'veranderd' aan de buitenkant. Kan best zijn dat je nu anders reageert op een pil dan je voor je zwangerschap zou hebben gedaan.

In mijn geval was het erg extreem, ik kreeg een ernstige bijwerking van dezelfde pil die ik voor mijn zwangerschap 4 jaar probleemloos geslikt had.

Na mijn eerste bevalling was het na ongeveer 3 cycli weer regelmatig (maar menstruatie wel anders dan voorheen). Na mijn tweede en derde bevalling heb ik heel lang BV gegeven, waardoor het lang duurde voordat cyclus weer normaal regelmatig werd. Menstruatie (en pms klachten) waren anders bij iedere 'situatie' die ik afgelopen jaren heb meegemaakt (tijdens gebruik van koperspiraal, na een miskraam, tijdens gebruik van condoom qua cyclus 'puur natuur', tijdens gebruik van mirena).

Ik zou dan idd even kijken wat er gebeurd als je zonder pil gaat. Een zwaardere pil wil ook wel eens helpen als het om onregelmatig bloedverlies gaat (maar dat zou ik dan bespreken met je huisarts).

8. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Dank voor de reacties. Ja, dat is natuurlijk ook wel zo. Na de zwangerschap is alles veranderd dus waarom dat niet ;)

Men verandert ook steeds het merk van de pil. Heel irritant. Na de bevalling kreeg ik een ander merk maar was ellende. Ach, net bevallen alles moet nig normaal worden, dacht ik. In november nieuwe strips gehaald. Kreeg ik wéér een ander merk. Zou dezelfde werking zijn... ik januari opnieuw naar de apotheek en bleek dat veel vrouwen de klachten hadden die ik ook had (ineens hoofdpijn voor en tijdens menstruatie, tussentijdse bloedingen en vervolgens amper bloeden tijdens menstruatie.) Dus kreeg ik de originele weer (microgenon 30) maar moest dan bijbetalen. Prima. Nu sinds januari is het nog steeds klote.

Slik ook al een paar maanden antidepressiva en gebruik al bijna een jaar af en aan oxazepam. Soms ook temazepam. Dus misschien is 'mijn huishouding' van slag door het medicijngebruik...

Ik slik overigens al heel lang de pil vanwege heftige menstruatiepijn. Dus helemaal eraf durf ik niet. Heb dagelijks al genoeg pijn, hoef dat 'maandelijkse extraatje' er niet bij te hebben zeg maar 😎

Deel Deze Pagina