Foto-angst

Discussie in 'De lounge' gestart door Bernie, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bernie

Bernie Actief lid

11 feb 2009
    258
    17
    18
    Als ik in de spiegel kijk, zie ik iemand die niet echt slank is, maar ook niet echt te dik. Beetje mollig op sommige plaatsen, maar verder goed te doen. 1.62, zo'n 65 kilo, zandloperfiguur, etc. Drukke baan, 1 kindje, niet heel veel tijd/zin om ook nog aan sport te doen. Niet superknap, maar meer gewoon, normaal.

Echter...
    Als ik naar foto's/video-filmbeelden van mezelf kijk, herken ik me haast niet. Haar dat altijd nergens naar zit, grote neus, dikke kwabbige bovenarmen, echt dik. Verschrikkelijk!

Ik snap het gewoon niet: het is net alsof ik naar een compleet ander persoon zit te kijken. Het zal er wel mee te maken hebben dat ik absoluut niet fotogeniek ben, maar het frustreert me toch aardig. Nu, met ons kindje, dringt iedereen erop aan dat ik meer op de foto's/video's moet 'voor later' (ik ben normaal altijd de familie-fotograaf). Maar zo hoeft het voor mij echt niet. Op een bepaald niveau maakt dit me bang: als ik er op beeld zo uitziet, wil dat dan ook zeggen dat iedereen mij zo ziet? Ik weet het, het klinkt een beetje vaag, maar als ik redelijk tevreden ben met wat ik in de spiegel zie, hoe kan ik dan zo'n hekel aan mezelf hebben als ik mezelf op foto's zie????

Herkent iemand dit? En zal ik hier nog overheen groeien :)?

2. bibi2009

bibi2009 Niet meer actief

heb je een foto?

3. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    :D Heel herkenbaar!!

Ik kijk ook altijd raar.. enz enz.. T ziet er niet uit!
    Ik denk dat het komt doordat ik mezelf in de spiegel gewoon veel knapper vind (grapje :p)

Heel soms sta ik op foto`s, maar ik hou de rol van familie fotograaf graag in ere ;) :D

4. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

tja. misschien moet je eens naar een fotograag gaan.. en wat tips vragen hoe jij het best kunt 'poseren' op een foto... die kunnen ook gewoon tips geven dat het gewoon natuurlijk uit ziet. enz...

of je kan natuurlijk zelf ook eens proberen.. gewoon 100 foto's maken achter elkaar.. en iedere keer kijken op welke je er wel leuk staat en op welke niet.. zo leer je ook welke kant van jou het mooist uit komt op foto's enzo

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wel herkenbaar en hier ook de familiefotograaf. Wij hebben wel foto's laten maken bij een fotostudio waar ik ook erg mooi opsta dus dat is wel een mooie herinnering. Daarbij kan mijn man echt geen fatsoenlijke foto's maken en hij staat er dus altijd geweldig op mijn onze dochter dus vandaar die fotostudio. Binnenkort gaan we weer :D

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Herkenbaar hoor!
    Ik wil niet arrogant overkomen, maar ben eigenlijk best tevreden over mijzelf. Niet superknap, maar wel leuk en aardig om te zien. Ook ben ik klein (1,60) maar heb er zelf geen last van. Ik ben slank en spontaan en gezellig ;).
    Maar zie ik mezelf terug op foto's of video's vind ik dat ik echt een rare irritante stem heb en oog ik ook dikker dan ik mezelf voel. Heb een dikke onderkin en mn haar zit te slap. ook zie ik in vergelijking met anderen hoe klein ik ben terwijl ik me helemaal niet zo voel!
    Ik kan me er zelf onzeker door laten voelen maar ik probeer het te relativeren en te denken: gelukkig hoef ik mezelf niet dagelijks te zien. Anderen nemen jou zoals je bent en kennen je niet beter. En hebben jou dus geaccepteerd zoals je eruit ziet. Nu zelf nog doen...

7. 4days

4days Niet meer actief

Ik herken het ook hoor! Ben zo best tevreden met mezelf, maar op foto's sta ik ALTIJD afschuwelijk! Maarja, dan denk ik ook.... foto's liegen niet... In de spiegel kijk je altijd op een bepaalde manier naar jezelf, maar dat is niet dezelfde blik als dat je de hele dag hebt, of als je bij vrienden bent. 9hoewel ik wel standaard echt dom ga kijken zodra iemand met een camera komt, whahaha)

Druif87, hihi tsja die stem... Die is helaas echt zo! Vrijwel iedereen schrikt zich rot als hij of zij zichzelf op video hoort.... Maar voor andere mensen past die stem gewoon bij jou. ;)

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Daarom sta ik ook altijd achter de camera ipv ervoor ;)
    Daarbij lach ik op iedere foto op dezelfde stomme manier ( hekel aan mijn gebit dus hou mijn mond dicht )

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    hahahahaha droog

hahahaha ik ga stuk hier

ontopic:
    Ik heb dat niet echt maar snap wel wat je bedoeld, heb dat een paar keer wel gehad, toen leek ik keidik hahaha, ik ben 1,74 en 60,2 kilo , leek wel 100! TE vaag.

10. bibi2009

bibi2009 Niet meer actief

hahah beetje lol der in houden hier he :p

Deel Deze Pagina