helse pijn aan tandvlees/kies

Discussie in 'Gezondheid' gestart door semmie91, 20 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. semmie91

semmie91 Actief lid

3 apr 2011
    182
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey allemaal,

Sinds vorige week heb ik last van mijn tandvlees, rechtsboven.
    Ik heb altijd al wel gevoelig tandvlees gehad, maar hoorde dus dat het door de zwangerschap vaak erger wordt bij velen.

Sinds maandag heb ik ook kiespijn die doortrekt naar mijn kaak, zo erg dat ik al 2 nachten niet slaap.
    Nu ben ik vanmorgen bij de tandarts geweest, met lood in mijn schoenen, ben namelijk doodsbang voor de tandarts.
    Deze heeft even testjes gedaan of het misschien de zenuw was, maar ik reageer niet met pijn op koud.
    Hij heeft even mijn tandvlees schoongemaakt en als de pijn vandaag erger zou worden dan zou het inderdaad aan mijn tandvlees liggen, als de pijn aanhoud tot morgen moet ik terugkomen en waarschijnlijk een zenuwbehandeling.

Nu is het zo dat je wel verdoving mag tijdens de zwangerschap, maar wel een lichtere vorm.
    Ik ben bang dat het toch een zenuwbehandeling wordt, ik ben er als de dood voor, maar ben ook heel blij als ik van deze pijn af ben.

Wie heeft hier ervaring mee, is het misschien toch tandvlees? Of zou het toch de zenuw zijn.. Brrrr:(

2. Mardou

Mardou Lid

18 okt 2012
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meid,

Ik heb ook zo'n last van m'n tandvlees en moet van mijn tandarts spoelen met Perio Aid mondspoeling. Verkrijgbaar bij de apotheek voor € 8,-
    Schijnt ontzettend fijn te zijn voor zeer pijnlijk tandvlees...
    Ik spoel sinds gister, dus kan nog geen ervaring delen, maar wie weet helpt het je.

3. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    duur geintje neem gewoon waterstof peroxide bij de se kruidvat 2 euro

50 %wsp en 50% lauw water en spoele !! nooit meer last

4. semmie91

semmie91 Actief lid

3 apr 2011
    182
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik spoel ook sinds 2 dagen met Corsedyl. Maar nu denk ik toch dat het iets anders is dan mijn tandvlees. Ben wat gaan lezen op internet en nu begin ik zelfs te twijfelen of het wel mijn kies is en niet mijn kaak. Als ik op mijn kies tik aan de onderkant, is dit wel een beetje gevoelig maar niet dat het echt pijn doet. Heb zojuist weer de tandarts gebeld en kan misschien vanavond nog terecht, pff wat erg dit weet zelf niet meer van de helse pijn waardat die pijn vandaan komt..

5. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    O kiespijn is verschrikkelijk. Zeker zenuwpijn. Sterkte meid!

6. Chaii

Chaii Niet meer actief

Heb je zelf al het een en ander geprobeert eraan te doen?
    Zoals bijvoorbeeld uitspuiten met zoeen speciaal aparaatje, en een goede mondspoeling.
    Ik zou niet te happig zijn namelijk op een behandeling van de tandarts nu. Ik weet niet hoever je zwanger bent, dat zou wel enigsinds mijn mening kunnen veranderen hierover namelijk.
    Maar als je tandarts een wortel kanaal zou doen wildat niet zeggen dat je daarna klaar bent he, vaak kan dit niet in 1 keer afgemaakt worden en een hele grote kans dat je napijn krijgt.
    Ik heb zelf een dubbele wortel kanaal behandeling gehad en daarna noodvullingen erop met de 24ste week. Dacht echt dat ik wist wat 'kiespijn' was maar die twee weken erna waren een hel. Je mag ook alleen paracetamol en die helpen echtniet tegen zulke pijn. Als het niet had gemoeten had ik er beter aan gedaan het niet te doen dus.
    Probeer je tandvlees aan te stippen met Hextriel anders, dat is echt mijn wondermiddel al maanden als het echt nodig is.
    Het feit is namelijk dat ik nog terug moest komen om de wortel kanaal behandeling aan bijde kiezen af te maken, dit zou +- 3 uur in beslag nemen zei de tandarts, alsof het niks was.
    Nou ik trok het met 24 weken alniet om bijna 2 uur indat ding te liggen laat staan met 30+ weken of nu met 40!
    Ik heb ook nog is 4 verstandskiezen die eigenlijk eruit moeten.
    Maar ik wacht wel even tot na de bevalling.
    Soms zitten er dagen tussen dat ik echt last heb, maar mijn combinatie met het spuit machientje en de Hextriel is bijna water dicht!
    Een dag later heb ik meestal geen last meer.
    Wel zijn mijn noodvullingen echt klaar voor vervanging want die zijn zo goed als versleten inmiddels, maar ik red het net volgensmij. ;)

7. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb één keer een wortelkanaalbehandeling gehad, en heb daar totaal geen last van gehad. Niet tijdens de behandeling, ook niet erna.

Enige nadeel: sinds er geen gevoel meer in die kies zit heb ik 'm gebroken met kauwen. En daarna is de kroon ook gebroken, en de vulling die ze daarna heeft geplaatst ook al een keer of vier. Blijkbaar kauw je standaard veel te hard als je het gevoel in de kies niet meer hebt. Dus als het niet echt nodig is, zo'n behandeling, zou ik het niet doen.

Ik heb geregeld last van m'n tandvlees, en dat kan echt goed pijn doen. Stoken met van die plastic stokertjes van het merk Gum, dat kan ik je erg aanraden.

8. semmie91

semmie91 Actief lid

3 apr 2011
    182
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey dames,
    Ik ben gister avond naar de noodtandarts gemoeten, het was dus een zware zenuwontsteking. Ik ben nu pas 7weken dus kon echt niet nog 7maanden met die helse pijn lopen. Van de behandeling heb ik weinig gevoeld en nu alleen een beetje na pijn maar dat is heerlijk vergeleken mijn pijn van gister. Helaas kan de behandeling pas afgemaakt worden als ik ben bevallen maar ben allang blij dat ok geholpen ben wat een opluchting!

9. Bri

Bri Niet meer actief

Fijn voor je! Zal inderdaad wel een opluchting zijn!

10. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    wat lees ik hier een rare verhalen..

sorry maar ik werk bij een tandarts en pas na je bevalling de behandeling afmaken.. zijn ze gek geworden?? deze behandeling moet echt na ongeveer een week worden afgemaakt langer is veel te lang!! zit je weer met infectie gevaar nee echt geen maanden wachten hoor!!

en de 2e behandeling die 3 uur zou duren volgens de tandarts?? doe normaal (je tandarts dan he ik geloof jou best) de hele behandeling duurt totaal ongeveer anderhalf uur waarbij er nog een aantal vullingen gedaan kunnen worden..

en het breken van de kies doordat je er te hard op zou bijten.. nee hoor.. dat komt doordat de zenuw eruit is en de kies niet meer gevoed word.. daardoor worden ze brozer.. maar dat een vulling er 4 keer uit komt en je kroon breekt dat ligt toch echt aan je tandarts en niet aan je kies..

11. Chaii

Chaii Niet meer actief

Wat super dat je er zo vroeg bij was al joh, dan valt het ook allemaal neitzo zwaar met dat liggen enzo.
    En heerlijk dat jeje stukken beter voelt nu, ben blij voor je want ik weet hoe naar het kan zijn. Zeker als je zwanger bent natuurlijk. ;)

@Pricilla4,

Ik kan er ook niks aan doen dat het 2-3 uur in beslag zou nemen.
    En in mijn geval gaat het ook om 2 kiezen en niet 1 die nog afgemaakt moet worden.
    Overgins heb ik er zelf voor gekozen niet terug te komen tot na dat ik bevallen ben, niet de tandarts. Die wilde me na 4 weken weer terug zien ofzo.
    Dan maar raar, maar jij weet niet hoe zwaar het voor mij is om in een tandarts stoel te liggen.
    En ook ben ik geen fan van verdovingen tijdens de zwangerschap.
    Ben nu 2 dagen overtijd en heb geen moment spijt gehad van mijn besluit.

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik ben ook zelf tandartsassistente en ook bij onze praktijk worden wortelkanaalbehandelingen na de bevalling afgemaakt. Reden is voornamelijk omdat er na de behandeling een eindfoto gemaakt moet worden en dat doen de tandartsen liever niet tijdens de zwangerschap.
    Bij ons komt er dan altijd een stevigere noodvulling in en geen problemen hoor.

Hoeft echt niet binnen een week, er zit een soort medicament in de wortels als het goed is en een noodvulling dus er komen echt niet zomaar infecties bij..

Deel Deze Pagina