buikspieroefeningen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door samkids, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samkids

samkids Niet meer actief

Vanavond heb ik mijn eerste les 'Zumba' en daar zullen ook vast wel wat buikspieroefeningen gedaan worden. Mag je nou eigenlijk die oefeningen doen als je zwanger bent? Ik meen me te herinneren dat je wel schuine buikspieren mag trainen maar niet je rechte.
    (Ik weet wel dat je na de bevalling beter niet meteen je buikspieren kan trainen omdat je dan een rare buik kan krijgen.)

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb het niet meer gedaan vanaf week 12, mijn vk gaf aan dat het beter is om ze niet te trainen inderdaad, ik heb ook begrepen dat de schuine wel mogen maar dat heb ik voor de zekerheid ook niet meer gedaan (grens te vaag)

3. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Dat wist ik helemaal niet. Wat kan er dan gebeuren? En na hoe lang mag het wel?

4. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    De schuine mogen wel getraind worden maar de rechte niet, de buikspieren kunnen dan uit elkaar gaan staan en dat komt dan niet meer goed. Niet doen dus!

5. samkids

samkids Niet meer actief

Jes, jij hebt het nu over na de bevalling toch?
    Juist omdat de buikspieren tijdens de zwangerschap uit elkaar zijn gaan staan, kan dat 'misvormingen' geven als je ze te snel na de zwangerschap weer gaat trainen. Je kan dan een soort gleuf in je buik krijgen. Weet even niet hoe ik het anders moet uitleggen.
    Maar dat geldt volgens mij niet voor tijdens de zwangerschap. In ieder geval niet in het begin. Uiteraard moet je niet gaan trainen met een dikke buik. Kan me voorstellen dat dat minder confortabel is.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je kan die schade al aanrichten tijdens de zwangerschap hoor!
    Lekker niet doen. Ik vind de grens tussen rechte en schuine buikspieroefeningen ook te vaag!

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik vraag me ook af of het wel zin heeft om je buikspieren te blijven trainen. De bedoeling van trainen is dat ze mooi strak blijven maar ze worden al zo uitgerekt in de zwangerschap dat dat naar mijn idee helemaal geen zin heeft.

Vraag het voor de zekerheid even aan je Vk...

8. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Je schuine buikspieren mogen wel. Ik moet ze van de bekkenbodem therapeut trainen.

9. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    De rechte buikspieren mogen ook tijdens de zwangerschap niet getraind worden, dan gaan ze ook al uit elkaar staan! En dat kan dan zo blijven na de bevalling.

Deel Deze Pagina