Ik heb sinds paar dagen een rode puistje op mijn schaamlip, de buitenkant van mijn schaamlip. Volgens mij dat kwam door de irritatie van inlegkruisje. Ik heb dit ook gehad paar jaar geleden maar weet niet meer wat ik gedaan had (naar de HA of niet). Moet ik zorgen maken nu dat ik zwanger ben? Ik zie dat de bovenkant van de puist begint ietsje wit te worden, weet niet zeker. Ik draag nu thuis geen onderbroek om de boel luchtig te houden. Hebben jullie dit ook ooit gehad en tijdens zwangerschap? Gaat het vanzelf na een paar dagen weg of moet ik naar de HA? Ik heb geen rare afscheiding, ja soms een beetje maar die heb ik al sinds ik zwanger werd. En de rest van de huid daar ziet er normaal uit, niet rood of opgezwollen. De puist zelf voelt soms een beetje pijnlijk en jeukend af en toe, na lang zitten bijv. Maar niet dat het heel erg pijn doet zeg maar, hopelijk niet erger wordt. Nou, het is een lang verhaal geworden, maar graag advies.
Ik ben niet zwanger maar heb dat dus ook heeeel soms, ( door haarzakje of door iets knellend) ik wacht dan op het witte puntje, (en sorry voor de details) ik maak het open, vuil eruit goed spoelen en dan is binnen n paar uurtje bij mij weg.
Ja, het openmaken durf ik dus niet (mietje), een paar jaar geleden zakte het of ging het zelf openmaken denk ik, ik weet het dus niet meer. Iemand die evt zwanger is met zo een ervaring?
Je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor nu je zwanger bent... Ik heb het "vaak" gehad... Is gewoon een verstopt haarvaatje of ingegroeid haartje. Wat ik doe als ik het heb, en ik kan het zelf "goed" zien, met bijv spiegeltje is gewoon "uitknijpen" vuil eruit en weg is het. Je kan je het ook afwachten tot het vanzelf weg trek. Het droogt meestal wel uit na een paar dagen. Zolang je verder geen jeuk hebt of pijn of zwelling, hoef je volgens mij niet naar de HA. het kan wel hoor dan maakt die het open waarschijnlijk of je krijgt misschien een zalfje om het te laten uitdrogen... Succes!
Ik wil ook liever niet naar de HA tenzij het moet, mijn HA is een man, ik schaam me heel erg als ik de boel aan hem moet laten zien. Al een paar keer gebeurd maar toch...hahaha. Ik wacht wel paar dagen denk ik totdat de puist vanzelf weg trek. Ik hoop het. Pfff het is wel vervelend zeg. Bedankt voor jullie reacties dames. Meer advies of ervaringen zijn welkom.
Ik ken het niet (tenminste niet daar) maar zoiets lijkt me zeker niet iets om je zorgen om te maken. Je zou naar de huisarts kunnen gaan als je er veel of lang last van hebt maar nodig zal het niet zijn. Als je het nog heb bij je volgende afspraak bij de vk zou je het aan haar kunnen vragen, dat is misschien minder gênant voor je.
Ik heb laatst zoiets gehad in mijn lies. Precies waar het randje van mijn onderbroek aan langs kwam. Au au au! Leek op een puist en ging vanzelf weer weg. Zou me er niet te druk om maken. Kijk het even aan.
Kun je niet even met de assistente overleggen ipv meteen een afspraak? Die weten vaak ook heel veel. Maar lijkt idd gewoon een puistje/onstoken haar zakje. Misschien iets van sudocreme erop doen?of iets met zink? Beschermt en verzacht iig en hopelijk droogt het dan ook iets in.
Ik dacht ook aan sudocreme, heb ik niet toevallig. Het is veilig te gebruiken tijdens zwangerschap toch? Een beetje overdrevende vraag ik weet het :d
ik had het laatst ook en ik kan het zelf echt niet meer zien met die dikke buik in de weg, dus ik heb na het douchen mijn vriend heel lief aangekeken (ja heel ranzig, maar hij vind puistjes uitknijpen daadwerkelijk leuk, dus ik durfde het wel te vragen ) Deed ff pijn, maar toen was ie weg en is nooit meer teruggekomen
Hier ook gezegend met een vriend die het besproken gebied graag even voor me naloopt als ik denk dat er iets niet hoort Zie met mijn buik ook met spiegel niet veel en omdat ik niet zoveel puistjes, overal, heb gehad sinds mijn pubertijd komt hij goed van pas!
Hier bij mn vorige zwangerschap ook gehad. Had naast mn schaamlip, wat verder naar beneden een mega puist. Ik zelf kon hem niet zien, enkel voelen. Manlief heeft er toen een foto! van gemaakt om het mij te laten zien. Na een paar dagen voelde ik opeens een wat pijnlijke speldenprik idee daar beneden en toen ik even wat onhandig met mn spiegeltje ging kijken, bleek de puist open geklapt te zijn. Waarschijnlijk door de wrijving van mn onderbroek ofzo. Heb het toen schoon gemaakt en nooit meer gehad.
Heb dat ook weleens, soms ook na het scheren. Onstoken haarvaatje! Erg pijnlijk, maar als de kop erop zit,lukt t soms om het uit te knijpen. Er komt dan een harde haar uit,met aan de onderkant een 'kloddertje'. De pijn is daarna gauw weg