wie kan mij helpen met deze ingewikkelde vraag?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door murat, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. murat

murat Nieuw lid

28 nov 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Verloskundige,

Ik heb een vraag over de stopweek.
    Namelijk.:
    Mijn vrouw slikt de pil microgynon30,
    deze slikt ze 21 dagen zoals het hoort, maar dan wacht ze de bloeding helemaal af totdat zij niet meer bloed. Dit duurt vaak langer als de 7 dagen die de stopweek normaal heeft.
    Dus laten we zeggen dat de stopweek niet 7 maar 11 dagen duurt.
    En dan begint ze weer met de pil voor 3 weken.
    Mijn vraag is : waneer is de kans het grootst om zwanger te worden? wat belangrijk is is dat wij in de stopweek nooit gemeenschap hebben. Ik vind dit systeem best riskant en heb daar soms discussies over. Zij zegt dan op haar beurt: mijn 4 vriendinnen doen dit jaren lang zo op deze manier. Er is er geen een zwanger geworden hierdoor. Dus vind ik het wel raar, en begin toch te twijfelen.
    Wij hebben zelf geen kinderwens. Laat dit helder zijn.
    De reden dat ze de bloeding helemaal wil afwachten is dat ze vind dat het beter is voor je lichaam om alle bloed uit je lichaam te laten vloeien en niet halverwege weer aan de pil begint.
    Graag wil ik van u een antwoord op mijn vraag aub.
    Alvast bedankt.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

dit is niet de goede manier om de pil te gebruiken. Ze moet inderdaad na 7 dagen weer de pil gaan slikken anders is ie niet betrouwbaar. Dat ze al die tijd niet zwanger is geworden, en haar vriendinnen ook niet, is dan ook een wonder/bijzonder.
    Het is helemaal niet erg om alvast de pil te gaan nemen als nog niet al het bloedverlies voorbij is. Als ze dat onprettig vindt moet ze voor een andere vorm van anticonceptie kiezen. Het is in elk geval onverstandig om op deze manier door te gaan met de pil.

Mirjam

Deel Deze Pagina