Slapen/buik en de baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Alida27, 24 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alida27

    Alida27 Actief lid

    11 mei 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Misschien heel raar van mij,maar toch zit ik er mee...

    Het slapen gaat,zoals bij de meeste,niet meer zo prettig..
    Je probeert elke houding uit,en aan het eind van de zwangerschap
    lig je het liefst maar in 1 bepaalde houding..
    Nu vraag ik me af; Als ik per ongeluk in mijn slaap half
    op mijn buik kom te liggen,heeft mijn baby dan wel genoeg
    ruimte,en ga ik niet ergens op liggen? :oops: :oops:
    Vooral nu de kleine groter wordt,is dat mijn angst....

    Hebben jullie dat jezelf ook wel eens afgevraagd,en zo ja:
    Het kan toch geen kwaad? :oops:

    Groetjes,Alida
     
  2. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hoi, volgens mij zit je kindje prinsheerlijk en goed beschermd in je buik hoor! Zolang jij lekker ligt, ligt je kindje volgens mij ook goed. Er zit sowieso nog een bel vruchtwater omheen ook. Ik zou me er niet druk om maken!
     
  3. stiekel

    stiekel Bekend lid

    hoi hoi

    hier nog zo iemand met het zelfde probleem.
    ik ben namelijk een buik slaper.
    het klinkt raar, maar ik moet op mijn buik liggen anders kan ik niet in slaap komen.
    merk nu inderdaad dat dit steeds moeilijker word.
    dus slaap ik ook niet meer zo lekker.
    word om de haveklap wakker want dan het ik protest in mijn buik.

    groetjes sandra
     
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het dus niet niet fijn meer om op mijn buik te liggen, de kleine begint dan hard te schoppen (of het lijkt harder omdat je er bovenop ligt...). Ik krijg het dan ook benauwd omdat alles samengedrukt wordt. Ik vind het eigenlijk wel knap als je nog lekker op je buik kan liggen ;)
    Ik ben 1x op mijn buik liggend wakker geworden, baby was druk aan het schoppen en ik had het vreselijk benauwd. Het kan dan wel geen kwaad voor de baby, zelf vind ik het helemaal niets en ik heb het idee dat de baby het ook niet zo geweldig vindt ;)
     
  5. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik was ook een echte buikslaper iets anders deed ik niet... maar sinds ik zwanger ben heb ik mezelf gedwongen om anders te slapen hihi
    Ik zou het ook echt niet durven om nog op mijn buik te slapen, arm kereltje helemaal plat [-(
    Nee ik ga nog een paar weken afzien en dan weer heerlijk ALTIJD EN ELKE DAG op mijn buik slapen hihi
     
  6. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Kunnen jullie dan wel nog op jullie buik liggen na 20 weken of meer? Lijkt me moeilijk...
    Ik slaap ook zo goed op m'n buik maar voel dat het nu soms al een beetje moeilijk wordt en ben nogmaar 6 weken :(
     
  7. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het lukt zeker, ik heb wel erg het gevoel dat ik dan op een 'bal' lig zeg maar. Maar lukken doet het zeker wel!
     
  8. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hier ook een buikslaper. Ik probeer een knie op te trekken en dan zo half op de zij, half op de buik in slaap te komen. Meestal lukt het redelijk, hoewel ik zeker elke nacht een keer of wat wakker wordt op m'n buik. Dan draai ik maar weer wat opzij. Echt prettig voelt het niet, op m'n buik, inderdaad zit die bal er dan een beetje tussen.
    Maar of het kwaad kan, weet ik eigenlijk niet...
     
  9. Alida27

    Alida27 Actief lid

    11 mei 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Het is bij mij niet zo zeer dat ik op mijn buik lig
    (kan ik niet,te dik :oops: )
    Maar als ik op mijn zij ga liggen,vraag ik me af of ik niet
    zomaar op een handje ga liggen o.i.d./of dat
    de kleine te weinig ruimte heeft om zelf nog comfortabel
    te liggen..
    Ik weet natuurlijk wel dat de kleine goed ingepakt zit,
    maar het is weer zo'n rare gedachten die me de
    laatste tijd parten spelen met het naderen van het einde
    van de zwangerschap! :oops:

    Groetjes,Alida
     
  10. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    ik krijg dan gelijk zo een plaatje in mijn hoofd dat de baby al geboren is en dan je dan boven op de baby gaat slapen met je buik..... hihihi Nee ik kan het echt niet voor mijn gevoel (slapen op je buik terwijl je zwanger bent)
     
  11. Burningred

    21 sep 2007
    11
    0
    0
    Ik heb dit probleem ook, slaap nu met wat kussens bij mijn buik zodat ik half op mn zij lig en half op die kussens steun zodat ik toch nog een beetje op mn buik lig. Veel anders zit er nu niet meer op haha.
     
  12. Jee

    Jee Bekend lid

    17 aug 2006
    666
    0
    0
    Ik slaap gewoon op mijn buik.Zodra ik op mijn rug ga slapen,dan krijg ik protest van binnenuit.Ik heb gehoord dat juist op je rug slapen niet goed is,omdat je kindje dan minder zuurstof krijgt.Over het op je buik slapen kan ik niet echt wat vinden dat het voor je kindje een probleem zou zijn.Het is vaak meer dat het voor jezelf niet meer te doen zou zijn...
     
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Op je rug slapen is geen probleem hoor, alleen als je er zelf last hebt hebt (duizelig, benauwd), dan is het ook niet goed voor je kindje. Als het voor jou nog fijn is, kan het voor je kindje ook geen kwaad.

    En op je buik slapen als je kindje nog in je buik zit, is wel iets anders dan op je kindje slapen als het al geboren is... maar ik snap het gevoel ;)
     

Deel Deze Pagina