(wedstrijd) duif gevonden

Discussie in 'De lounge' gestart door jada08, 13 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Mijn vriend kwam net thuis met een duif. Het beestje zat midden op straat, auto's reden bijna over de duif heen. We hebben hem buiten op het dak van ons tuinhuis gezet met voer en water. Hij eet en drinkt lekker en rust uit. Hij heeft ringen op zijn poten heen, nu las ik op internet dat je op die manier de eigenaar kunt achterhalen. We laten hem eerst nog even lekker bij komen voor we gaan kijken want straks raakt die nog meer gestresst. Echter las ik ook dat als het een wedstrijd duif is en die zo vermoeid is dat ze de duiven dan de nek omdraaien als ze wel thuis komen. Weet iemand ook of dat zo is? En of dat vaak gebeurd.

2. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik ken wat duivenmelkers en dat heb ik nog nooit gehoord.

3. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    De duiven komen normaal gesproken op zaterdag of zondag terug bij de duivenmelkers.
    Deze zal zijn hok niet hebben kunnen vinden omdat hij te vermoeid was.

Het kan zijn dat de duif dus niet goed genoeg is en daardoor bij thuiskomst "weggedaan" word. Het kan ook een hele goede duif zijn die eenmalig een "foutje" heeft gehad en die dus wel mag blijven...

4. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Ik heb zo twee keer een duif gevonden. Beide keren de eigenaar gebeld en beide keren zijn ze de duif van best ver op komen halen. Dat zullen ze niet doen als ze hem de nek om gaan draaien.

5. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Zelfs de beste duiven zijn weleens minder fit dus ze draaien echt niet meteen de nek om. Mijn hele familie heeft ongeveer postduiven en ze doen mee met veel wedstrijden. Ze zullen nooit een duif de nek omdraaien omdat ze veel teveel om de duiven geven.

Misschien heb je wat aan de volgende websites:
    Duif gevonden met VDS-ring? | VliegDuivenSport
    Duif gevonden?

Mocht je het niet kunnen vinden dan mag je me altijd een PB sturen zodat ik het via m'n vader voor je uitzoek waar de duif vandaan komt.

Wat voor voer heb je eigenlijk gegeven? Andere voeding is meestal niet zo goed voor wedstrijdduiven.

6. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Zoals hier boven klopt hier vinden we best vaak duiven de buurman had een hoje staan en wat voer zodat ze weer wat konden aansterken. De ringen opzoeken en even bellen. Sommige zeggen loslaten ze komen wel thuis andere komen ze ophalen. Ging hier vorig jaar nogal eens fout omdat ze een groot natuur gebied met roofvogels over moeten

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Oke goed om te lezen dat er geen rare dingen gebeuren.
    Hij slaapt/rust nu lekker.
    Hij heeft duiven/vogel voer gehad. Ben benieuwd of die morgen weg is anders gaan we kijken of we wat kunnen achterhalen

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik weet dat er bij ons in de buurt iemand duiven houdt...misschien kan diegene helpen. Ik weet niet precies welk huis het is...maar ik kan ook bij de buren aanbellen.

9. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Wij hebben zelf ook duiven. En dit is niet altijd zo. De meeste duivenmelkers zijn al lang blij dat de duiven terug komen. Je kan via het ringnummer de eigenaar achterhalen, en een telefoonnummer vinden. Ik denk dat dat erg gewaardeerd word.

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Het is niet in onze woonplaats. Maar waar mijn vriend woont.

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    We kijken of hij morgen nog op het dak zit en anders maar kijken of we het nummer op de ring kunnen achterhalen. Volgens mij was hij gewoon heel erg moe. Mijn vriend kon hem zo pakken, hij heeft een grote werk tas van zijn werk en daar heeft hij hem ingezet. Bleef heel rustig. Net nog een beetje eten bij hem neergelegd en toen sprong hij wat weg. Dus hij word wat actiever. Ben benieuwd of we anders eventueel dat ring nummer kunnen achterhalen

12. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Mijn schoonvader en man houden duiven (hoera.. :)) Op www.npoveenendaal.nl kun je het ringnummer intikken en dan vindt je de eigenaar! Er was hier afgelopen zaterdag een lange vlucht, ze zijn nu nog 6 van de 9 duiven kwijt. Gelukkig niet veel meegedaan, maar kan me voorstellen dat er nog heel wat duiven op zoek naar hun hok zijn.

13. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Het regent zo hard, dus mijn vriend een overkapping maken. Toen vloog hij weg. Duurde even en toen zat hij op de vensterbank van de achterburen. En nu zien we hem niet meer. Ben benieuwd of die nog terug komt.

14. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Waar gaat zo'n tocht langs. Of stel ik nu een hele domme vraag :-:)

15. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Vorig jaar kregen wij ook bezoek van een duif, zo lief!
    Heel moe, dorst en honger.

De eigenaar gebeld, die was blij en kwam de duif meteen halen.

De poes stond er bij en keek er naar hahaha

16. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Ow nee waar ben je aan begonnen? Mijn vader, broers en oom hebben postduiven en ik houd m'n man er zover mogelijk vandaan :D

17. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Kan iemand mij uitleggen waarom zo iemand een duivenMELKER wordt genoemd?

18. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Het kan altijd gekker... Hier manlief duiven, schoonpapa duiven, mijn vader duiven, en mijn opa :p hahaha

19. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Duivenmelk

Iemand die duiven houdt wordt duivenmelker genoemd, maar dat heeft niets met duivenmelk vandoen. Het woord melken is hier een nabootsing van het begrip geitenmelker, iemand die dieren kweekt om van de opbrengst te leven

20. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Hij was helaas al met duiven bezig voordat we bij elkaar kwamen 12 jaar terug. Zijn vader doet het al 27 jaar. Maar waarschijnlijk gaan ze aan het einde van het seizoen stoppen. Degene die de hokken altijd schoonmaakte en de duiven liet vliegen is er niet meer, dus ze kunnen het niet meer bolwerken zoals ze zouden willen. Ergens heel jammer voor hen, maar ik ben stiekem wel blij. Het kost elke dag minstens een uur en op vrijdag en zaterdag gerust de hele avond/dag. Elke vakantie/weekend 's ochtends de duiven wegbrengen naar Breda oid zodat we weer terug kunnen vliegen.. Dus niet even gezellig samen wakker worden maar om 5.30uur gaat is weg.

Waar gaat zo'n tocht langs. Of stel ik nu een hele domme vraag

De duiven worden elke zaterdag in principe gelost. De ene keer verder dan de andere keer. Laatste keer was 700km vliegen, ergens in Frankrijk zijn ze toen gelost.
    Volgens mij vliegen ze altijd de kortste weg naar huis, op de één of andere manier hebben die beesten allerlei oriëntatiepunten.

Deel Deze Pagina