Buikvet kwijt raken

Discussie in 'De lounge' gestart door Inge88, 26 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Tja dat is vast de wens van heel veel vrouwen! Ik kom er met google niet echt uit. Op veel sites wordt je verwezen naar wonder pillen e.d. maar daar geloof ik niet in.

Ik ben 26 jaar, 159 cm en 59 kilo. Een BMI van 23,3. Een gezond BMI, ben ook zeker niet te zwaar of te dik of wat dan ook. Maar ik baal gewoon van mijn buik(je) en heupkwabben. Baal ook wel van mijn benen en billen maar dat is voor latere zorg.

Ik sport 2x in de week, doe mee aan een insanity workout cursus. Dit is twee keer in de week kei hard bikkelen olv een bootcamp instructeur. Ik doe voor die cursus ook twee keer mee aan het buikspierkwartier. Daarnaast probeer ik vaak naar het werk te fietsen en wandel ik zeker 1x per week een flink stuk met de meisjes.

Sinds eind januari let ik op mijn eten. Ik heb geen moeite met weinig snoepen en niet te veel vet eten maar ik weet niet of ik nou wel echt een gezonde eetstijl heb. Zal even een gemiddelde dag beschrijven:

O: Niets.. Soms op het werk (tussen 9 en 10) wel één of twee volkoren beschuitjes met (vaak) mager beleg (kipfilet, carpaccio, linera paté)
    T: Soms fruit
    L: Twee tarwe of volkoren boterhammen met beleg (kipfilet, carpaccio, linera paté of filet american). Heel soms 3 boterhammen
    T: Fruit (Peer, appel, aarbeien, bramen, bessen, frambozen iets in die richting)
    D: (bijv) Wokschotel met rijst, roerbakgroenten, kip en woksaus
    's Avonds eet ik vaak niets meer, in het weekend soms wat chips maar dan vaak wel de minder slechte varianten (Lays pops, baked etc)

Nu heb ik het idee dat ik goede buikspieren heb, ze voelen knoerhard en ik vind dat ze boven in mijn buik ook al wel een beetje zichtbaar worden. Maar dat gebied rond mijn navel :). Hoe kan ik d.m.v met name het aanpassen van mijn voeding sneller/beter mijn buikvet kwijtraken? Wat zou ik juist wel of niet moeten eten? En qua bewegen, wat is nu echt goed om het buikvet kwijt te raken?

2. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Niemand een idee?? :)

3. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Nou als iemand het antwoord heeft dan hoor ik het graag! Dus ik lees met je mee!

4. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Ik zou de bodywraps aanraden .. mijn schoonmoeder doet dat verkopen en eerst bij zichzelf getest .. Wow wat een resultaat .. ik ben gelijk om! Het is niet heel goedkoop maar het resultaat is er dan ook zeer zeker naar als je de discipline kan opbrengen om gewoon gezond te eten en veel water te drinken!!

5. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Mijn partner en ik zitten ook met dit probleem.

Mijn partner is slank (1,84 m bij 78 kilo) en ik ben volslank (1,69 m bij 72 kilo) allebei geen problemen met ons lijf behalve het buikje..aargh:x

Bij mij is het vooral het gebied onder mijn navel. Het is net een zwanger buikje :( Smorgens valt het mee naar naarmate de dag vordert (en ik dus ook heb gegeten en gedronken) word het erger. Savonds lijkt het echt een zwagere buik.

Wij zijn 1,5 week geleden met raspberry ketones begonnen i.c.m. een gezondere voeding en meer bewegen. Mijn vriend doet al sinds januari sporten ernaast. Ik doe af entoe wandelen en wil ook weer gaan sporten.

Helaas schijnt buikvet wel een moeilijk probleem te zijn. Buikspier oefeningen helpt hier niet tegen. Je kweekt hele mooie buikspieren maar door de laag vet die eroverheen zit zie je ze alsnog niet. Wat ik een beetje er vanaf weet is dat buikvet alleen weg gaat door een gezondere levenstijl (met name de voeding) en dat dit een behoorlijke lange tijd kan duren. Je moet dus niet na 2 of 3 maanden al een enorm verschil verwachten.

Maar ik kan het ook missen hebben hoor dus ik moet mezelf er nog wat meer in gaan verdiepen.

6. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je eet te weinig.. Je bent ongeveer even groot en je beweegt ook ongeveer evenveel als ik. Ik heb ook een flink buikje (gehad) en sinds ik meer ben gaan eten gaat het langzaam weg.. Hier mijn menu van vandaag.

O: 2 volkoren afbakbolletjes met light zuivelspread, komkommer en rucola, thee
    T: 250 gram kwark met een banaan en wat druiven.
    L: 1 volkoren afbakbolletje met light zuivelspread, komkommer en rucola, volkoren knackebrod met halvarine en jam.
    T : gekookt eitje en een bakje druiven.
    A: salade met appel en geitenkaas, 100 gram aardappeltjes uit de actifry en 100 gram kippenvlees.
    T: Volkorenknackebrod met slankie en thee. Stukje pure chocolade.

Ongeveer 2 liter water per dag.

Je moet ongeveer 1500 kcal binnenkrijgen iedere dag. Deze calorieën moet je delen door 7 = 214 en dan moet je iedere maaltijd + tussendoortje ongeveer 214 kcal binnenkrijgen. De warme maaltijd mag het dubbele zijn. Je eet dus 6 keer per dag zodat alle calorieën verbrand worden en je motortje blijft branden. Een beetje schuiven mag best hoor en af en toe pak ik ook wel een Shake als ik geen tijd heb voor een fatsoenlijke maaltijd. Op de eetmeter van het voedingscentrum kun je fijn bijhouden wat je eet en hoeveel kcal dat per dag is.

7. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Naast het sporten is het ook belangrijk om te denken aan je stofwisseling (energieverbranding/metabolisme). Je stofwisseling zorgt er namelijk voor dat overtollig vet en suikers worden opgemaakt (=verbranding). Sinds deze week probeer ik mijn stofwisseling zo optimaal mogelijk te houden. Daarvoor zijn een aantal goede tips die ik je kan geven:

- Ontbijten! Je lichaam/stofwisseling 'slaapt' 's morgens nog. Door goed te ontbijten, start je stofwisseling en je spijsvertering meteen, waardoor je overdag meer verbrand. Het is ook heel goed om 's morgens vlak na het opstaan 2 flinke glazen water (0,5l) te drinken.

- elke 2 uur iets eten: Door elke twee uur iets te eten, blijf je je stofwisseling en spijsvertering prikkelen om te werken. Je hoeft uiteraard geen hele maaltijden te eten dan, soms is een stuk fruit ook al voldoende, of een crackertje oid.

- Voldoende water drinken (2l): heel belangrijk! Ik zelf drink nog geen 0,5 liter per dag. Nu ik een aantal dagen (bijna) 2 liter drink, merk ik al dat ik meer energie krijg! Veel mensen kunnen al een gedeelte afvallen/cm's verliezen door alleen al veel meer te drinken. De afvalstoffen moeten immers ook je lichaam uit kunnen.

- Groene thee en zwarte koffie: dit schijnt je stofwisseling ook goed te stimuleren. Ik zelf hou totaal niet van zwarte koffie, maar misschien wel het proberen waard.

Zo zijn er nog verschillende tips op internet te vinden. Je sport al goed zo te lezen. Je stofwisseling werkt namelijk vooral in je spieren, omdat je spieren energie verbruiken. Hoe meer spieren je hebt, hoe meer je verbrand tijdens de dag. Ook als je gewoon voor de tv zit. Ideaal :)
    Let bijvoorbeeld goed op koolhydraten. Koolhydraten zetten zich om in suikers in je lichaam. Dit geeft veel energie af, goed als je heel intensief wil gaan sporten. Minder goed als je juist wilt dat je vet wilt verbranden. Koolhydraten worden namelijk eerst verbrand, daarna komt het vet aan de beurt. Als je juist wilt dat je vet eerst wordt verbrand, dan kun je het beste zo weinig mogelijk koolhydraten eten.

Ik hoop dat je hier ook iets aan hebt :)

8. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vandaag heb ik mijn calorieën overigens niet heel goed verdeeld hoor. Meestal pak ik s morgens een broodje en een ei, dan zit ik dichter in de buurt van die 200 kcal. Vandaag compenseer ik het met het tussendoortje in de middag.. dat geeft niks.

9. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou zeggen eet minder koolhydraten! Kh worden omgezet in vet en dit gaat vaak op je buik zitten. En ik vind dat je gewoon netjes eet! Maar ik zou maar 1 fruitmoment nemen en dan bijv een eitje of handje nootjes of stukje kaas als tussendoortje nemen. (Grip op Koolhydraten)

10. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Niet in vet maar in suikers :) Maar daar zou ik inderdaad ook op letten. Koolhydraten: brood, pasta, rijst, aardappels

11. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    En suiker wordt omgezet in vet... :D

12. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi,

Ik zou geen koolhydraten meer eten. Geen brood, misschien als tussendoortje een cracker of zo maar geen brood meer, en al helemaal geen afbakbroodjes, daar val je echt niet van af met welk beleg dan ook. Brood zit vol met suiker.

Dus voor het ontbijt magere kwark met iets. Voor de lunch een roerei of een salade met gerookte kip. savonds normaal maar echt weinig pasta, aardappels of helemaal niet en ipv daarvan een salade erbij of rauwkost. Geraspte wortel met komkommer, beetje dressing is heel lekker en vult heel erg. Echt die broodmaaltijden vervangen met iets anders. Of sochtends een ei, smiddags wel brood en savonds alleen groenten en vlees. Zo lang je maar niet de hele dag koolhydraten eet.

6 weken volhouden en dan gaat je buikje met de hoeveelheid die je sport echt wel weg.

Succes

13. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Laat even iemand beoordelen (bv fysiotherapeute die zwanger-fit docente is) of je een diastase hebt of niet (als je zwangerbuikje hierdoor komt kun je afvallen wat je wil, maar het helpt niet).

Verder kun je googlen op jesse van der velden, die zegt dat dit buikvet puur met hormonen van doen heeft. Hij geeft veel info!

Ik zou ook alle tarwe vervangen voor andere granen als spelt en voor meer groente en fruit.

14. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Volgens mij is dit echt t*fus duur! Als je elke wrap à 30 euro maar 1 x kunt gebruiken en je er elke 72 uur 1 nodig hebt... en dan nog die dure gel van bijna 90 euro... tel maar uit je winst.

15. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    jawel hoor, af en toe een afbakbroodje kan best. Ik eet het ook niet iedere dag ;). als het maar echt volkoren is. Jullie hebben het over een dieet. Zeker als je het hebt over bijna geen koolhydraten meer eten.. Maar ik heb het over een aanpassing die je altijd vol kan blijven houden zodat het vet wat weg is, ook gewoon weg blijft. Als ik straks op mijn streefgewicht zit kan ik gewoon wat kcal toevoegen en dan blijf ik op gewicht. Dat kan niet met een eiwitdieet en het jojo effect is daarvan vele malen groter.

16. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Dank jullie voor de reacties!

Het ontbijt.. Oeii het ontbijt. Ik heb dat dus echt nooit gedaan, ontbeten. Op de één of andere manier krijg ik weinig weg 's morgens. Maar een eitje gaat me denk ik wel lukken, zeker als ik die een avond van te voren kook!

DitBenIk: Daar heb ik zeker wat aan! Dank je voor je uitgebreide antwoord. En het water drinken, ik deed het altijd zo netjes maar het is er weer ingeslopen dat ik te weinig drink. Ga weer een kan klaar zetten!

Koolhydraatarm gaan eten, dat ben ik inderdaad vaker tegen gekomen. Ik denk dat ik daar toch mee ga beginnen. Mag je dan nooit meer crackers/brood/aardappels etc? Want ik denk dat ik het 6 weken best vol kan houden maar daarna zou ik het toch wel fijn vinden dit af en toe te mogen eten (in mindere mate en misschien de speciale low carb soorten)

En ik zie veel ei voorbij komen. Dit is dus een product wat 'kan'? Want ik lust heel graag ei en vind het vaak goed vullen. Zou je dit om de dag mogen eten?

17. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Iik denk dat dat bij mij niet het geval is, ik heb voor de zwangerschap ook altijd zo'n buikje gehad! Kan ik dat zelf merken??

En speltbrood mag dan dus ook? Mag dat ook als je dus minder koolhydraten wilt gaan nuttigen?

18. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Jippie84: Ja daar ben ik het helemaal mee eens. Ik kan best een tijdje zonder brood e.d. maar ik wil wel realistisch blijven en ik kan niet mijn hele leven zonder brood/aardappels/rijst e.d.

19. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Tarwe is een graan dat slecht verteerd omdat het super bewerkt is (door andere soorten te kweken, kruisen ed). En daardoor vormt het veel suikers. Je kunt dit prima vervangen door spelt en andere granen. Meld je evt eens aan bij de lentekuur van dr vogel op hun site. Daar kun je er veel over lezen. Je krijgt dan maandag het eerste mailtje over dag 1, waar het stuk over de granen/koolhydraten in staat.

Die diastase voelen:
    https://www.youtube.com/watch?v=uzIrt82maws
    Alleen die arm onder het hoofd hoeft niet en laat je vingers omlaag wijzen. Voel op het moment dat je het hoofd optilt, want als je het te ver optilt, wordt het gat weer dichtgetrokken door de spieren. Dus hoofd licht optillen.

20. Imensa

Imensa Niet meer actief

Leuk zal het niet klinken, maar plaatselijk vet verbranden gaat NIET.. enkel lipo kan die truc doen.

Verder staat er in mijn ogen redelijk wat fruit op je schema.. Vergis je niet in fruit en de suikers daarin!
    Ontbijten... Dat moet je echt leren! ;)
    Direct als je wakker bent moet die verbranding omhoog om zo optimaal mogelijk te verbranden... Bordje brinta zou al goed zijn, is voedzaam en kun je lang op vooruit.

Verder even goed kijken naar wat je lichaam nodig heeft aan eiwit/kh/vetten (kcal).. Ofwel je behoefte uitrekenen en daar een voedingsschema op gaan bouwen.... Het wordt zo haast standaard dat ik dit zeg (denk zeg het zelf :p )
    Maar naar mijn weten zit je erg laag in je kcal.

Qua bewegen... Eigenlijk is er weinig beter dan interval training op een crosstrainer,...
    Crosstrainer omdat het een fullbody workout is. En interval om gewenning te voorkomen.
    Wat je nog zou kunnen doen is brood wisselen voor rijst bvb. Sommige hebben erg last van de welbekende "broodbuik"

Deel Deze Pagina