Inderdaad, ontbijten! Je machine aka lichaam om gang brengen. En als je geen speltbrood, yoghurt of muesli wil (kan) eten in de ochtend, probeer dan eens een smoothie. Hier met regelmaat een gezonde groene smoothie in de ochtend. Of een bak kwark met muesli en fruit. Of, zoals vanochtend, speltbrood met pindakaas (jummmm).
Ik heb het south beach dieet (koolhydraat arm) gedaan een jaar na de geboorte van mijn dochter en ben hierdoor meer dan 30 kilo afgevallen in een jaar tijd. Ben langzaam aan weer wat koolhydraten gaan toevoegen. En ben weer gegroeid. Wil nu nog 5 er af hebben en doe dit nu door op mijn voeding te letten dus gezond en zonder pakjes. En er bij te sporten. Mijn buik was niet helemaal weg en nu nog steeds niet. Dus weet niet of het koolhydraat arm diëten echt helpt om je buik weg te krijgen het was bij mij in ieder geval niet zo. Ontbijten was ook niet mijn favoriet maar ontbijt nu elke ochtend met een fruit smoothie met lijnzaad. En dat gaat er prima in. Eet nu ook wat meer op een dag en ben nu sinds november bezig met anders te eten en sinds een maand met sporten. Ben nu weer 5 kilo kwijt en 9 cm bij de heupen 6 bij de buik. Moet nu nog 5 kilo. Dus denk dat als je op je voeding let en een andere levensstijl aanneemt je het ook wel red. Ik had dit nog gevonden misschien heb je hier wat aan. Snel afvallen buik: de reden waarom jij geen buikvet verbrand Succes.
Imensa: Hoe kan ik die behoefte berekenen dan? Ik doe in ieder geval zittend werk (3,5 dag in de week) dus qua werk niet erg actief. En rijst, mag dat dan dus wel? Vind het allemaal zo verwarrend! Aszz: Ja I know... Ik moet ook gewoon écht gaan ontbijten. Maar ik denk dat speltbrood met wat beleg mij beter zal lukken dan een groene smoothie.. Poeh toch klinkt me dat niet erg lekker 's morgens?!