Uitnodigen op verjaardag, de ene broer wel en de andere broer niet. raar?!

Discussie in 'De lounge' gestart door miss C, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    hoi meiden,
    ik zit met een dillema'tje.

het verhaal zit zo.

oom en tante hebben 2 zoons, de ene zoon is met zijn vrouw en kind wel op kraamvisite geweest en de andere zoon met vrouw en kids zijn niet op visite geweest.
    ze hebben het allemaal via fb gevolgd.
    nu is het zo dat ons meisje over 6 weken 1 word en ik haar verjaardag aan het regelen ben.
    zou het raar zijn als we de ene die wel op kraamvisite is geweest wel uitnodig en de andere die niet op kraamvisite is geweest niet!?
    wat zouden jullie doen?!
    alvast bedankt voor jullie hulp!

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik denk dat dat er aan ligt hoe jullie band verder me elkaar is. Zien of spreken jullie ze (buiten de kraamtijd om) wel en gaan jullie ook naar hun verjaardagen?

3. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Als je verder met de ene neef meer contact hebt, als met de andere vind ik het helemaal niet raar hoor.
    Je bent nu toch volwassen en dan gaat ieder zijn eigen leven leiden.
    Als je die ene neef plus aanhang bijna niet ziet, zou ik ze niet uitnodigen.
    Afgelopen zondag hadden wij de verjaardag van mijn oudste zoon: mijn oom en tante waren er, plus mijn neef met zijn dochtertje. Mijn nichtje niet (allebei volwassen).
    Maar ja die zie ik nooit, woont ver en dat vind niemand raar hoor.

4. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Nee hoor, ik nodig mijn ene neef voor alles uit en mijn andere neef en nicht niet, gewoon minder contact etc.

5. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    de band is op zich normaal, maar we komen nooit bij elkaar op verjaardagen.

het steekt me eigenlijk een beetje dat ze niet op kraamvisite zijn geweest, dan denk ik ook blijf dan ook maar lekker weg van d'r verjaardag.

het is dat ze foto's zien op fb anders zouden ze ons meisje ook zo voor bij lopen als ze d'r zouden zien omdat ze d'r niet kennen!

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Net wat jullie willen toch?

Hier heb ik niet iedereen uitgenodigd die op kraamvisite is geweest, maar alleen mensen die echt belangrijk voor ons zijn. Dat is onze naaste familie en dat was druk genoeg op die eerste verjaardag ;)

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou mensen die alleen op kraamvisite zijn geweest en ik daarna een jaar niet heb gezien ook niet uitnodigen. Verder vind ik het niet meer dan normaal dat je op een verjaardag mensen uitnodigt waar je regelmatig contact mee hebt. Dus als je met de ene neef helemaal geen contact hebt en met de andere wel, lijkt me dat geen punt.

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Als je normaal al nooit naar elkaars verjaardag gaat, zou ik dat nu niet anders doen..

9. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou de andere neef echt niet uitnodigen. Mijn twee jongens zijn al 20 maanden en sommige neven zijn nooit langsgeweest om ze te zien. Sorry maar dan heb ik ook geen behoefte meer om de anderen te zien, ik nodig ze niet meer uit maar de rest van de broers/zussen van ze zie ik allemaal nog wel.

Nog irritanter is het dat sommigen mij bellen en zeggen ja sorry he we zijn nog van plan om te komen voor de jongens?? Ze zijn al 20 maanden en je l kunt heus wel een half uurtje vrij malen
    Voor ze...blijkbaar zijn ze niet belangrijk genoeg

Haha sorry moet ff mn frustratie eruit gooien

10. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik herken je gevoel helemaal!

11. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Ik zou mijn neven en nichten uberhaupt niet uitnodigen voor een verjaardag van mijn kind, tenzij het close vrienden zijn.
    Gaan jullie ook naar de verjaardag van het kind vn jouw neef?

12. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    we worden altijd uitgenodigd maar kunnen vaak niet ivm mijn werk.

13. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik vind het wel raar, zou ze beiden uitnodigen. 2 mensen meer of minder maakt toch niet echt uit?

14. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    He podiki,
    Het gaat mij niet om 2 meer of minder maar wel om het feit dat ik niet naar mn dochter hebben omgekeken toen ze geboren werdt.

15. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Hier is het zo dat ik drie broers heb,

Heel lang geen contact gehad met broer 3 dus die heeft de geboorte van zoon en dochter niet mee gemaakt, sinds een jaar weer contact en gaat heel goed, ook weer uitnodigen op verjaardagen enzo,

Broer 2 doet altijd zijn best wel te komen, zijn vriendin had alleen ruzie met hem op de dag dat hij op kraam visite kwam, zij zou een andere keer wel komen, nooit geweest, nog niet 1 keer in de wandelwagen gekeken of gefeliciteerd gezegd/gemaild of gesmst nu is zij ook zwanger en hoe erg ik ook de neiging heb niet te komen en niet te feliciteren doe ik dat wel,

Broer 1... Dat is een geval apart, hij is op elke verjaardag ( van zo wel mijn ouders als zijn broers en zusjes en de kinderen daarvan) op vakantie of een weekendje weg, " we komen volgend weekend" en dan dat weekend daarop en dan weer daarop, tot dat we al weer bijna een jaar verder zij. ;) dus wij hun elke keer cadeaus geven en hun dochter.... Maar zelf nooit komen en altijd toevallig weg zijn,

Januari was hun dochter drie geworden, wij hebben vriendelijk opgebeld dat we helaas niet konden, ze wonen in een andere woonplaats,en ik heb de auto nodig om daar te komen, mijn man moest onverwachts een dienst over nemen en heeft daar de auto voor nodig, oké ik had mijzelf en de drie kinderen kunnen onderverdelen in andere auto's die er heen gingen, maar eerlijk, ik had de behoefte niet om dat te regelen, we hebben gezegd een andere keer te komen.... Nu nog niet geweest, heel flauw i know,

Ik zou trouwens iemand die ik sinds de kraam al niet meer gesproken heb ook niet uitnodigen hoor,

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Nee, als ze bij je dochter ook geen interesse hadden, zou ik ze nu ook niet uitnodigen, alleen die ene neef.
    Maakt toch ook niet uit, ik heb met sommige mensen in de familie ook meer contact dan met anderen, volgens mij is dat overal zo.

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Als ze in een jaar tijd geen enkele keer zijn langsgeweest zou ik ze niet uitnodigen.

18. mamavang

mamavang Niet meer actief

Ik heb op nieuwjaarsdag flink bonje gehad met mn zwager..
    (Broer van vl)
    Hij is zo'n type ; ik heb boekjes gelezen dus ik weet alles beter maar ondertussen heb ik niemand om me heen..
    45 jr en single for life..
    Hij presteerde t zelfs toen hij n keer hier op bezoek was mn dochter niet terug te geven toen ik daarom vroeg..
    Het is gewoon n misbaksel maar ala.. hij is n broer van vl dus laat ik hem maar tollereren met al zn fratsen..
    Tot dus de pleuris uitbrak afgelopen 1 jan..
    Ik ben nu 19w zwanger en na elke echo sms ik de familie altijd.. maar hem niet meer..
    En hij is hier ook niet meer welkom tot we excuses gehad hebben..
    Ik laat me niet voor rotte vis uitmaken in t bijzijn van mn dochter door zo'n betweter..
    Ik nodig de hele familie van vl uit maar hem niet en als hij komt dan kan hij mooi buiten blijven want ik ga echt niet in mn eigen huis op mn tenen moeten lopen op de 1e verjaardag van mn dochtertje..

En ja.. grrr.. ik ben nog steeds woest.. :)

19. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    jij hebt volgens al je keuze gemaakt, na een jaar ben je nog steeds boos.
    Nou waarom zou je het jezelf moeilijk maken door ze uit te nodigen.

Deel Deze Pagina