Hoi, Mijn meisje heeft al sinds woensdag last van een buikvirus. Volgens de dokter, maar diarree heeft ze niet. Ze geeft alleen over. Woensdag 2 keer, gister niet en vandaag ook 1 keer. Gister en vandaag heeft ze weer redelijk gedronken,bied haar nu steeds om de paar uur flesjes van 90 cc aan. Tussendoor water. Fruit een beetje en op advies van de dokter even geen brood en groente. Maar sinds woensdag plast ze bijna niet meer, vaak is ze nog helemaal droog als ik haar verschoon en soms voelt ie iets nat aan. Dat kan toch nooit goed zijn? Vanochtend heeft ze voor het laatst gespuugd en de rest van de melk, toch zo'n 600 cc , is erin gebleven. Wat normaal is voor haar. Dan is het toch raar dat ze bijna niet plast. Normaal zijn haar luiers veel voller, lijkt soms net alsof zeal de hele dag erin loopt zo vol ze zijn ( doet ze niet ) Ik zat eraan te denken om ORS te kopen maar dat schijnt alleen bij hevige diarree en spugen te helpen en dat heeft ze ook weer niet. Iemand tips of die dit herkent? Groetjes Debby
Het beste advies is: Als je ook maar enige twijfel hebt: bel gerust de huisarts (of de dokterspost o.i.d.) en vraag om raad. Beter een keer teveel gebeld, dan te weinig. Die kleintjes zijn immers nog zo kwetsbaar... Tips? Vooral goed opletten of ze niet uitdroogt (ff in haar velletje "knijpen" dus, en goed op haar gedrag letten) en of er meer ingaat dan er uitgaat. Ohja, en opletten of ze wel/geen koorts heeft. Herkennen? Ja. Famke heeft al twee keer een buikvirus gehad. Vooral de eerste keer was heel naar. Ze had toen zowel diarree als flink overgeven, en viel in rap tempo af. Dat zag er heel akelig uit, maar eigenlijk gold voor haar hetzelfde als wanneer ik zelf een buikgriep heb: zorgen dat ze zoveel mogelijk vocht binnen krijgt/houdt, en voor de rest uitzieken en wachten totdat het weer overgaat. V.w.b. ORS-poeders: ik dacht dat je ze juist bij buikvirusjes wel mocht gebruiken, omdat ze zijn ter voorkoming van uitdroging (in welke vorm dan ook, zij het diarree danwel overgeven). Ze zorgen ervoor dat je kindje haar vocht beter vasthoudt, en er toch nog wat voedingsstoffen uit weet te halen. (Ik heb ze toen voor Famke ook gebruikt, op advies van de huisarts.) Maar nogmaals: als je het ook maar enigszins niet vertrouwt: gewoon even de huisarts bellen.
Ik heb net toch maar de huisartsenpost gebeld, vanochtend had ze nl ook nog eens een giga diarree luier. Daar zeiden ze dat het klonk alsof ze op de goede weg was en dat we haar veel vocht moeten blijven aanbieden en dat ze dan vanzelf wel weer meer gaat plassen. Groetjes Debby
Ja gelukkig wel. Ze heeft sinds dinsdag niet meer overgegeven en begint al weer beter te eten. Plasluiers zijn er weer genoeg.Blij toe. Lief dat je het nog even vraagt. Debby