Hamster

Discussie in 'De lounge' gestart door nutts, 12 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Mijn dochtertje (4) wil graag een hamster omdat "haar" kat vorig jaar is overleden en in januari der pony.

    Ze wil graag een eigen diertje is rustig niet hardhandig luisterd goed en weet dat ze er wat voor moet doen ( mama houd ook van dieren en zal uiteraard helpen)

    Welk ras kan ik dan beter nemen? Een mannetje of vrouwtje? Weet iemand goede adressen in zuid holland. Ik ga me ook nog inlezen hoor maar dacht vraag hier ook ervaringen
     
  2. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf hamsters, muizen en ratjes gehad
    Ik zou persoonlijk voor ratjes kiezen. Die zijn super tam en veel leuker dan hamsters.
    Hamsters slapen overdag vooral en leven snachts
     
    Fennec vindt dit leuk.
  3. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Ik vind ratjes zelf een beetje eng:oops: plus die moet je met meerdere houden toch? En die ruiken meer?
     
  4. tukker

    tukker Fanatiek lid

    1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Hier Hebben we altijd Syrische hamsters, Oftewel de goudhamster. Zijn groter en wat rustiger.
    Gewoon gekocht in de dieren winkel.

    Succes, en veel plezier met t diertje.
     
  5. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ja beste met zn 2en.
    Ik vond ze niet veel meer stinken eigenlijk
     
  6. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Hamsters slapen wel de hele dag. Het is geen dier wat je overdag vaak ziet.Syrische goudhamsters zijn wel het rustigste, moet je wel eerst de tijd nemen om hem tam te maken. Maar dat geld voor elk diertje. Wij hebben er twee gehad. Lieve diertjes, maar niet het knuffeldiertje wat je misschien zoekt.
    Ik zou persoonlijk niet voor een hamster kiezen, eerder voor een cavia. Of inderdaad een tamme rat.
     
    Fennec vindt dit leuk.
  7. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Ik heb echt niets met ratjes blijf denk ik echt bij de hamster moet het zelf ook leuk vinden
     
  8. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Vind zelf de mannetjes liever dan de vrouwtjes overigens.
    Ik heb een mannetjes cavia van inmiddels zes. Blijft een schatje. 2 reptielen, toevallig ook mannetjes en een reu hondje.
     
  9. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Dan zou ik gaan voor de Syrische goudhamster. Makkelijk te verzorgen en zijn vrij groot. Ik heb bodembedekking van back to nature. Stinkt en stoft niet en je ruikt weinig.
     
  10. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Soms kan je via een opvang een al tam beestje halen en een grote kooi of terrarium zodat ze zich fijn voelen en zichzelf kunnen vermaken hamsters houden van graven . Misschien is er iets op markplaatma in je buurt al moet je wel kijken dat je niet een heb die flink bijt , Ik heb verschillende hamsters gehad ook uit dierenwinkels of herplaatsers maar soms kunnen ze erg hard bijten en is vertrouwen winnen zodat ze dat niet meer doen best een klus het zijn ook geen knuffeldieren ze lopen over je handen heen en kruipen in je mauw als je geluk heb :p
     
  11. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Echt knuffeldier niet af en toe aaien vast houden. Konijntjes vind ik ook nog wel leuk om buiten te houden ivm allergie voor hooi van man
     
  12. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Hebben ook nog 2 katten en mijn paard gaat echt om een eigen diertje wat ze "zelf" kan verzorgen af en toe aaien naar kijken enz
     
  13. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Hoe reageert ze op de dood van de dieren? Hamsters staan erom bekend njet lang te leven. Die van ons hebben wjj nu 1.5 jaar en gehaald toen ze 3 maanden ws. Dus die is al bejaard. Maar ze wordt wakker rond 18/18.30 uur. Dan kunnen ze nog even me thaar spelen voor ze naar bed gaan. En soms overdag of in de ochtend als ze wakker is.
     
  14. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Ze is natuurlijk wel even verdrietig maar weet dat het er helaas bij hoort. Heb er zoveel mogelijk op voorbereid en dingen uitgelegd
     
  15. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Met hamsters niet echt ervaring. Mijn nichtje heeft er 3 gehad wie allemaal vrij snel overleden zijn maar de meesten worden ook niet oud. Zelf altijd cavia's gehad die zijn zo makelijk tam te maken maar hechten zich ook een soort aan je weten wie je bent en wanneer je eten komt brengen waar door ze gaan roepen.
     
  16. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Konijnen moet je echt met minimaal 2 houden en vragen om een groot hok
     
  17. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Ja weet dat ze met zijn tween gehouden moeten worden
     
  18. Lolalili

    Lolalili Niet meer actief

    Goud hamsters zijn zulke lieve beesten
    Heb er meerdere gehad
    Je kan de dag en nacht ritme omgooien door ze overdag vaker wakker te maken
    Goud hamsters zijn erg lief en zachtaardig
    Geslacht maakt niet uit
    Je moet er in begin wel veel tijd in steken om ze tam te maken
     
  19. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Hier precies hetzelfde; mijn dochter is aan haar derde hammy de hamster bezig hahahah
    Helaas worden ze niet echt oud of krijgen tumoren.
    Mannetjes gillen niet zoals de vrouwen en je moet als ze gillen gewoon doorpakken met oppakken (ze vinden het eng).
    Onze laatste Hammy is supertam en is overdag veel wakker, komt altijd even kijken als hij iets hoort (wellicht krijgt hij een snoepje...).
    Hier dwerghamsters.
     
  20. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Oke ga me eens in goud hamsters verdiepen
     

Deel Deze Pagina