Hoi Allemaal, Ik zit een beetje in de stress. Met de 20 weken echo was ons kindje bovengemiddeld. Het hoofdje zat op p71, buik op p71 en de benen op p40. Deze week ben ik 32 weken zwanger en heb ik een groeiecho gehad. Nu blijkt het kind opeens onder gemiddeld te zitten hoofdje p50 dus netjes, buik p 25 en benen p5. Ik maak mij dus behoorlijk zorgen en vraag me ook af wat er aan de hand kan zijn. Ik krijg wel vervolg echo, maar pas volgende week.
Misschien is er de vorige keer wat ruimer gemeten en deze keer wat krap. Helemaal exact meten kunnen ze niet hoor! Ik zou me er nog niet teveel zorgen over maken, is wrs helemaal voor niets! En anders bel je de vk voor uitleg! Dan mag je misschien ook wel eerder komen!
Spannend zeg. Hoofdje en buikje zitten nog normaal hoor. Wellicht dat je kindje de vorige keer net een groeispurt heeft gehad. Beentjes zijn wel aan de kleine kant maar ja misschien heeft het wel gewoon korte benen. Het heeft ook geen zin om echo's snel achterelkaar te doen. Hier om de 2 weken een groeiecho gehad. Alleen dan kun je er iets zinnigs over zeggen. Hou de bewegingen van je kind goed in de gaten. Wees alert als het anders voelt en verder is het afwachten wat de echo over een week zegt.
Je kindje is dus wel gegroeid, anders zou je niet keurig 'binnen de lijntjes' meten. Waarschijnlijk had je kindje voor de vorige meting net een groeispurtje gehad. Kindjes groeien met horten en stoten.
Zijn jullie zelf ook niet zo groot/lang? En heeft de gyn iets gezegd over stagnerende groei oid? Maak jezelf niet gek joh, als de arts zich echt zorgen zou maken, dan hoor je dat