Wat vinden jullie van die ouders, die maar niet op kunnen houden met het als of doen dat hun kinderen super kinderen zijn. ik heb zo iemand op me facebook.. kind was nog geen 4 weken en kon al om rollen van buik naar rug en van rug naar buik. wou met 2 maanden al zelf zitten met 3 maanden zij hij mamma en pappa ... auw als hij pijn heeft en gaat na de auw huilen opa en oma als ze de woonkamer in komen lopen met 3,5 maand kon hij al helemaal zelfstandig zitten met 4,5 kon hij al boemba zeggen door dat hij boemba op tv zag... noemt de poes, poes en de hond, hond met 5 maanden begint hij toch al wel aan te geven dat hij wil lopen... oke, ben ik nou zo gek of wat? zij woont in nederland en ik niet , helaas kan ik dus niet een kijkje gaan nemen bij haar super kind!
Haha die mensen kom je hier op het forum ook tegen hoor! Gewoon lekker laten gaan. Ieder kind is speciaal en mensen kunnen dan vaak overdrijven en aandikken als het om hun eigen kind gaat.
Ha ha meid, jíj bent niet gek hoor! Er zitten er hier op zp ook wel een aantal die denken dat hun kind een kleine Einstein is of de opvolger van Michael Phelps. Meestal zijn dat juist de moeders die zelf heel onzeker zijn of weinig eigenwaarde hebben, dus best sneu eigenlijk. Gewoon negeren en laat je er vooral niet door opfokken!
Heeft ie een blauw pakje met een S erop aan? Ken ook een mama die zo over haar kindje praat, soms word je er best moe van maarja lekker laten vertellen en nog een keer extra veren in kont steken.
ja het is wat kinderen moeten veel kunnen.. mij meiden.. zijn 6 maanden.. rollen nog niet.. zitten wat is dat.. hoogstens de buikspieren die wat getraind worden voor verwoede pogingen om te gaan zitten.. lol hebben en kletsen met zijn 2en.. Klanken zeggen die per toeval op iets lijken.. Hahaha ojee ben nu helemaal in de stress.. gaan mijn meiden wel goed.. Gelukkig leven wij ons leven met de meiden.. genieten elke dag.. en mogen ze zijn wie ze zijn.. sorry moest effe reageren!!
Nou die is wel extreem snel. Mijn oudste is ook erg snel, maar kan je vertellen dat dit niet altijd handig, leuk en ongevaarlijk is! Misschien filmpje vragen? Ik heb zelf altijd alles gefilmd met de leeftijd erbij! En tja ieder kind is anders, de jongste is 11 mnd en rolt alleen nog...... En? ieder kind doet het op zijn eigen manier! En is toch prima! En eerlijk is eerlijk, het is echt geen voordeel als ze heeeeel vroeg kunnen lopen! Besef is er totaal nog niet! gr brenda
Het is gewoon super triest om dat te lezen, en vaak denk ik van zal ik er iets op zeggen , nee doe maar niet die mensen willen gewoon aandacht..
Haha, ja van zitten met 3,5 maand kan ik volledig geloven. Mijn kids zijn beide voordat ze 2 weken waren 1 keer per ongeluk omgerold. Maar om nou te zeggen dat ze dan kunnen rollen, nee echt niet. Dat ze het bewust deden kwam natuurlijk veeeeeeeeel later. En brabbelende kindjes kan je natuurlijk wel woordjes uithalen, maar je kan ze denk ik ook horen terwijl ze niet gezegd worden. Als je het zooo graag wilt geloven.. Denk ik dan he.. Maar dat kind kan dat nooit op die leeftijd al bewust doen. Maar ach, probeer er maar eens iets twijfelachtigs over te zeggen, dan krijg je toch een aanval...!
Wat ik altijd hilarisch vind aan dit soort topics is dat ouders hier dan gaan vertellen dat hun kind óók snel is maar niet zo snel haha, die missen het doel van de beginpost geloof ik. Maargoed, ik ken ze, en ik trek me er maar weinig van aan.
Ik moet daar altijd onwijs om lachen Oma's die denken/willen/geloven ook vaak dat de kleintjes ongeveer als eerst oma zeggen....
ja er is wat voor beide kanten te zeggen; Je bent als ouders zijnde ook gewoel heel trots en wilt dat delen, dat een kindje toevallig snel is word dan al snel als opscheppen gezien maar kan je zeggen dat het juist helemaal niet prettig is (al ben je natuurlijk wel trots en wil je het net als andere ouders ook kwijt als je kindje staat voor het eerst) alleen als je kindje dan pas 4 maanden is word je als opschepper afgescheept, is ook niet erg leuk. Ben het er wel mee eens dat sommige mensen overdrijven en / of horen wat ze willen horen qua praten want meeste tijd hoor ik het dan niet LOL Ik heb een snelle zoon gehad en een gemiddelde dochter, ik vond langzamer aanzienlijker fijner / relaxer als ik mag kiezen kies ik dus gemiddeld boven snel maar dat betekend niet dat ik niet net zo trots ben als elke andere ouder, iedereen wil dat delen toch?
Goh.. Dan heb je het vast over mijn SUPER kind.. Ene oor in & het andere weer uit. Al kan ik me de iritatie wel voorstellen hoor!!
Hoezo waarom mag de ene mama met een "gemiddeld" kind wel zeggen dat ze vandaag (bijvoorbeeld) haar eerste stapjes heeft genomen en is een moeder met een sneller kind opeens irritant als ze hetzelfde zegt?
Snap ik ook niet. Maar ja, die woordjes lijken mij enigsinds onmogelijk, maar zelfs dat kan een ouder toch onbewust horen of willen horen enzo. Het hoeft dus niet compleet verzonnen te zijn.
ik heb een schoonzus met wonderkind/superkind.. toen mijn dochter ging lopen rond 1 jaar.. wist ze niet hoevaak ze me zeggen moest dat die wel heel traag in ontwikkeling was..want die van haar liep toen al maaaaanden met 1.5 jaar sprak die volledige volzinnen.. (maar vergat die blijkbaar als ik daar was).. nu is die 5 en volgens de ouders is die al zo doorontwikkeld dat die in zijn ontwikkeling wel 10 jaar lijkt.. en dan kijk ik en zie ik: een kind bij wie de motoriek nog niet volledig ontwikkeld is, bij wie ik vaak nog moet vragen wat die zegt, een kind dat alleen kan schreeuwen, als een dulle op de afstandsbediening ramt waarbij tv toevallig een keer op de zender komt die die wilt zien, die met tong uit de mond een half uur bezig is om zijn naam op papier te krassen... gewoon een kind van 5 dus
Ooo, maar dat deden mijn kinderen beiden ook al hoor!!! (nee, geintje) Ik ken ook iemand wiens kindje alles al heel erg vroeg kon. Je hebt natuurlijk kindjes die erg snel zijn, maar soms gebeuren dingen ook per ongeluk en kun je nog niet echt spreken van het kunnen van. Zo kon haar kindje ook al lopen met 4 maanden. Ze pakte het bij de handjes en al slepend met de voetjes over de grond was het lopen. (tja, tis maar wat je lopen noemt.) Dat kindje is nu net een jaar, maar echt lopen doet hij nog steeds niet. Sommige ouders bekijken het dus net ff anders dan anderen.
ook jou kinderen zijn superkinderen !!! snelheid van ontwikkeling is een gegeven geen verdienste!!! elk kind heeft zijn eigen dingen die hem uniek maken waar ze goed in zijn, eerlijk gezgd denk ik dat die van jou veel gelukkiger zijn.... ze moeten niet zoveel en genieten van de dag!
ts lekker laten gaan..... ik ken ook wel ouders die zo praten en hun kind geweldig vinden en het soms wat teveel door de roze bril zien..... aan de andere kant moeten wij het misschien niet zo op ons zelf betrekken en gaan vergelijken..... meestal praten ze over hun eigen kind en zeggen ze niks over de ontwikkeling van jou kind....dat lees ik alleen terug bij limmeke......
Ik merk ook dat je als moeder van een snel kind niks mag zeggen want het kan niet en je schept gelijk op etcetcetc. Waarom wordt daar zo moeilijk over gedaan ik vertel ook graag want mijn meisje allemaal kan dat is toch het recht dat je als moeder hebt of heb ik het nu helemaal mis??
fee, ik vind ook dat dat moet kunnen, maar sommige ouders doen dat op een onhandige manier en dan roept dat soms irritaties op..... ik denk ook dat dat komt omdat we in een prestatiegerichte cultuur opgroeien, endaardoor word er vaak alleen maar gekeken naar wat ze al kunnen.... en er word vergeleken..... persoonlijk vind ik het veel leuker als ouders vertellen over hoe hun kind is, wat ze leuk vind etc.....