Groen kdv, iemand tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Appel en Peer, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Hoi,

Ik werk op een kdv en we zijn sinds een paar maanden een groen kdv.
    We hebben onze buiten ruimte al erg leuk opgeknapt, maar zoeken nu naar ideeën voor binnen.
    En dan vooral ook naar activiteiten wat je kan doen en/of maken met de kinderen.
    Kado's voor ouders etc. knutselwerkjes.
    Ik werk zelf op een babygroep en vind het erg moeilijk om allemaal te bedenken..

Misschien heeft hier iemand ervaring met een groen kdv die mij kan helpen.....

Ik hoor het graag :D!

2. Tese

Tese Niet meer actief

En wat houd dat in? Milieuvriendelijk ofzo?

3. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    #3 Beitsche, 7 sep 2011
    Laatst bewerkt: 7 sep 2011
    Hej,

Je kan buiten op zoek gaan naar beestjes en dan de beestjes met de kinderen bespreken.

Je kan kikkerdril in een aquarium doen en dan regelmatig met de kinderen gaan kijken (zie internet voor hoe je dat moet doen)

Een wormenhuis maken (kun je leuk zien hoe wormen graven enz, zie internet voor hoe je dit moet doen)

Ga met een klein groepje kinderen op zoek naar dingen uit de natuur, bijvoorbeeld herfstdingen (blaadjes, kastanjes, eikeltjes enz) en maak daar een mooi tafel (of vitrinekast) van.

Zoek met een aantal kinderen naar bladeren. Hiervan kan je een mooie bladeren slinger maken, je kunt de bladeren op papier laten plakken (nadat ze gedroogd zijn) of er mee stempelen (als ze gedroogd zijn).

ga met de grotere kindjes vetballetjes maken voor de vogels (op internet zijn goede manieren (met lauwwarm vet) te vinden.

laat door iemand iets maken voor de vogels, waar de kinderen zelf stukjes brood, appel enz in kunnen doen.

Zoek kippenveren, teken een kip op papier en laat de kinderen de veren erop plakken.

maak een slinger voor de vogels (van brood, appel enz).