Buikwandcorrectie rectus diastase

Discussie in 'De lounge' gestart door Pinkflower, 29 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkflower

    Pinkflower Fanatiek lid

    11 apr 2014
    1.051
    62
    48
    Ukkie; heb jij al ergens een gesprek gehad? Of ben jij ook nog aan het oriënteren?

    Maartje; dankje voor je uitgebreide reactie en informatie.
    Welke chirurg heeft jou bwc gedaan?
    Zo te lezen ben je helemaal tevreden over het resultaat; fijn zeg!
     
  2. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik liep tijdens en na zwangerschap 1 bij fysio en opnieuw tijdens en na de volgende zwangerschap. Tijdens die zwangerschap zijn toen mijn buikspieren geknapt (ja, niet alleen uitgelubberd...) ik heb toen nog bijna een jaar bij fysio geprobeerd daar te sporten omdat ze er van overtuigd waren dat dát de oplossing zou zijn...
     
  3. Pinkflower

    Pinkflower Fanatiek lid

    11 apr 2014
    1.051
    62
    48
    Maartje; dat is wel erg heftig dat je buikspieren zijn afgescheurd. Fysio lijkt mij dan nogal nutteloos.
     
  4. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ja dat was het absoluut. Het was enigszins wel een opluchting toen ik hoorde wat er aan de hand was: ik had steeds zo’n allemachtige rugpijn en mijn buik voelde echt niet lekker. De oefeningen bij fysio hielpen geen snars. En ik bleef maar steeds door gaan met de oefeningen maar het frustreerde enorm.
    Het was wel heftig toen ik hoorde welke operatie ik nodig had. Maar nu alles achter de rug is ben ik heel blij met mijn pijnloze rug én mijn platte buik! ;)
     
  5. Pinkflower

    Pinkflower Fanatiek lid

    11 apr 2014
    1.051
    62
    48
    Ik heb ondertussen contact gehad met een chirurg en ga een vrijblijvende afspraak maken. Eens kijken wat exact de schade is en wat voor advies er gegeven wordt.
    Ik vind het erg spannend.
     
    maartje84 vindt dit leuk.
  6. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Logisch dat je dit spannend vindt! Maar van meer informatie word je niet slechter! Zet hem op!! :thumup:
     
  7. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Afgelopen februari ben ik geopereerd aan een rectus diastase en navel- en buikwandbreuk dmv een buikwandcorrectie.
    Ik had een gat van 14x5 cm en leek zeker zeven maanden zwanger. Ik merkte met sporten dat mijn romp zwakker was dan voorheen, had rugpijn en nu blijkt dat mijn bekkenklachten ook in verband stonden met de diastase, want ik heb nauwelijks meer klachten.

    Ik ben vooral opzoek gegaan naar een chirurg met voldoende kennis en ervaring. Mijn chirurg gebruikt bv geen drains waardoor je herstel prettiger is.

    Mij is zowel de operatie als het herstel erg meegevallen. Ik ging van het ergste uit, maar het waren vooral de eerste vijf dagen waarbij je geheel afhankelijk bent, je moet wennen aan je beperkingen etc. Daarna ging het met de dag alleen maar beter.
    Als je meer info zoekt mag je altijd een pb sturen!
     
  8. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb haar vlogs wel honderd keer bekeken zo vlak voor mijn operatie, maar moet zeggen dat haar ingreep en herstel wel heel anders is gegaan dan mijn buikwandcorrectie.

    Zo heeft deze vlogger alleen haar spieren laten reven. Ik had na de zwangerschappen een overschot aan huid waardoor mijn huid ook superstrak werd getrokken en liposuctie nodig had (zodat de huid goed loskomt).
    De lipo veroorzaakt behoorlijke bloeduitstortingen, ook onderhuids waardoor ik de eerste weken (pijnlijke) harde plekken had. Maar ook was ik geheel blauw.
    Lipo veroorzaakt ook veel vocht. Ik heb nu, zes maanden later, nog steeds last van vocht, vooral na inspanning.

    Bij deze vlogger was de buik al heel snel strak omdat het reven van de spieren nu eenmaal onder een buikwandcorrectie valt. Het is dus niet realistisch om bij een buikwandcorrectie zo snel al een strak en mooi resultaat te verwachten.
    Al heb ik begrepen dat ze inmiddels weer is geopereerd omdat ze toch lipo nodig leek te hebben maar die vlog heb ik niet gevolgd.

    Ik kreeg trouwens een buikband gekregen en niet zo'n heel pakje zoals zij.
     

Deel Deze Pagina