Ik ben normaal echt niet van, vragen naar “medisch” advies op een forum. Maar het is nu bedtijd en hij is autistisch. Aangeven hoe het voelt, pijn doet of jeukt kan hij niet. Het moet vannacht gebeurt zijn, maar ik zie het pas net. Hij was vandaag op zijn schooltje en we kleden hem net pas uit. Het lijkt mij een muggenbult, al dan niet met een allergische reactie. Hij had een soortgelijke plek op zijn onderbeen, maar met spul van jeuk-weg ging het niet weg helaas. Hij reageerde eerder wel op muggenbultjes, maar ook weer niet zo heftig als dit. Wat denken jullie ervan? Foto’s zijn helaas gekanteld, het is zijn rug/zij en zijn bovenbeen. Iemand anders een tip voor een zalfje? Hij houd niet van medicijntjes of smeersels, maar als het helpt.. niet aanzitten of aan krabben snapt hij helaas ook niet.
Ja lijkt wel op mijn muggenbulten. Ik heb een speciale stick tegen muggenbulten, net zoiets als azaron. Dat helpt een klein beetje maar niet heel veel helaas.
Ja deze heeft mijn dochter ook. Allergische reactie op muggenbulten. Dikke harde schijven worden het dan. Vrij weinig aan te doen behalve met spulletje insmeren.
Ik denk dat het gewoon muggenbulten zijn zonder perse een allergische reactie. Hier zijn ze soms ook zo bij mij als ik zit te krabben.
Dat denk ik ook. Gewoon een muggenbult. Zie niet in waarom dit een allergische reactie zou zijn. Maar wel vervelend! Koud washandje er op leggen?
Ik dacht aan een allergische reactie omdat de plek van 4 bij 4 cm erg dik is en vanwege de rode cirkel eromheen. Maar misschien heeft hij toch zitten krabben oid. Heb zn juffen er ook niet over gehoord vandaag, vandaar. Maar ik ben gerustgesteld en ga een paar zalfjes of sticks inslaan. Kijken welke hij accepteert en welke werken. Bedankt voor de snelle reacties! Hij viel gelukkig toch snel in slaap.
Bij de Big Bazar hadden/ hebbe ze pleisters die je er op kon plakken (max. 8 uur lang), ik vind ze beter helpen dan de zalfjes die ik tot nog toe heb gehad.
Hoi hoi, ik zou het toch even in de gaten houden. Mijn zoon had dit ook, ook zo groot en rood en het bleef maar jeuken. 2 dagen later waren ze nog 2x zo groot en kreeg hij er ook koorts bij. Het was dus wel een allergische reactie en het is uiteindelijk pas minder geworden na medicatie van de huisarts. Als de jeuk dus niet weg gaat en de plekken groter worden zou ik het wel laten nakijken.
Dank je, ik zal het onthouden en er idd goed op blijven letten. Jeuk weet ik niet zeker. Morgen is hij thuis, dus ik kan hem goed in de gaten houden en zien of hij krabt of zich ziek gaat voelen. Wat rot voor je zoon! Heb je nu iets preventiefs of kan je meteen medicatie ophalen als het zich weer voordoet? Lijkt me zo sneu met al die muggen nu.
Ziet er voor mij uit als allergische reactie idd. Wat bij mij goed helpt is weegbree zalf. Heb t alleen op een bio markt gekocht. Geen idee of t verder verkrijgbaar is. Na 10 minuten voel je het weg trekken
Hoi hoi, ja precies als je merkt dat hij er niet lekker van wordt zou ik wel even aan de bel trekken. Nee, mijn zoon heeft een kuur gehad waardoor dat stofje wordt opgebouwd als het goed is. Dus de eerstkomende paar weken zou het nog moeten werken als hij gestoken wordt.. en anders indd terug voor nieuwe Ja het was best vervelend voor hem omdat hij zich er niet lekker van voelde ed. Ook mijn zoon is autistisch dus het was best pittig in het begin om hem de medicatie te laten nemen.. totdat hij merkte dat het werkte
Zou ook nog een daas/paardenvlieg geweest kunnen zijn van de grootse plek die ik op de foto zie. Helaas kan je er idd niet heel veel mee behalve als je het meteen na prikken ziet. https://www.ah.nl/producten/product/wi367337/aspivenin-vacuumpompje Dit heb ik daarvoor en dat helpt echt goed, maar dus alleen als het vlak na prikken is door wel beest dan ook. Onze dochter reageert net zoals ik ook heftig op alles wat steekt. Ik kan ook echt muggenbulten krijgen die enorm groot worden.
Mocht hij er vanacht wakker van worden, dan kun je er ook tandpasta op smeren. (Misschiern even in een ander potje doen, als het verwarrend is om tandpasta ergens anders voor te gebruiken?). Ik reageer soms heel heftig op muggenprikken en ben er achter dat dit een flink aantal uren helpt bij muggenprikken waar de gewone middeltjes niet werken.
Ik slik trouwens antihistamine tegen de hooikoorts en dat helpt (natuurlijk ) ook tegen de allergische reactie op muggen. Ik merk zelf heel sterk dat ik nu normale plekken krijg i.p.v. keiharde schijven van 10-15 cm. Als hij er vaker last van heeft is dat echt wel een aanrader.
Bedankt voor alle reacties! Hij heeft goed geslapen en lijkt er zo geen last van te hebben. Hij zit er niet aan en heeft het er ook niet over. De plekken zijn op zijn been zijn nu wel wat dikker. Ik ga straks wat ander muggenspul halen en misschien toch nog even de huisarts bellen. We hebben vanmiddag een afspraak voor hem (geen arts) en die moet eigenlijk wel doorgaan, dus als het vanzelf wegtrekt zou het fijn zijn. Kijken of we bij de huisarts dan eventueel terecht kunnen voor of na die afspraak. Hij hoeft fysiek niks te laten zien, maar het kan ook invloed hebben op zijn prikkels natuurlijk. Vooralsnog merk ik dat ook nog niet gelukkig. Heeft het nog zin om een klamboe aan te schaffen of zou het muggenseizoen al bijna over zijn? Het wordt volgende week al koeler..
Ja, deze tip wilde ik ook geven. Ik krijg dezelfde reactie op muggenbeten en mijn dochter ook. Gewoon Loratadine bij het Kruidvat halen en slikken, dan gaat het snel weg. En je kunt ook Azaron zalf kopen met antihistamine er in, daar gaat het minder van jeuken. Even in de gaten houden dat de beet niet gaat ontsteken, als dat gebeurt even naar de HA gaan.