ik vroeg me af wie dit eens heeft laten doen en of zij haar ervaringen en wat info hier over kan geven...o.a. wat het kost, en kun je na deze operatie nog zwanger worden of is beter van niet, etc na een zwangerschap hebben sommigen een hanbuik, ik heb dit ook en wil hier dus echt vanaf. Ik ben stevig van mezelf en had me hier voor mijn zwangerschap bij neergelegd..maar dit bah erger me hier echt mateloos aan! ben benieuwd naar een hoop informatie!
Hallo Ik zelf heb geen buikwandcorrectie gedaan. Maar ken wel iemand die het wilde doen. Ze heeft het dan toch maar niet gedaan omdat ze later kindjes wil en dat de operatie dan eigenlijk voor niets geweest zou zijn. Maar als je zeker bent dat je geen kinderen meer wil is het wel de moeite waard denk ik. Wat het kost weet ik niet. Maar ik denk dat in sommige gevallen wel een deel terugbetaalt kan worden.
Reken voor zo'n operatie al snel op 5000 tot 7500 euro. Plus een herstel van minstens 6 weken. Bovendien moet je BMI niet hoger zijn dan 25. Vergoeding kun je in 9 van de 10 keren wel vergeten, want al heb je doktersverklaringen, het is aan de verzekering of het vergoedt word of niet. Ook al zit een buikwandcorrectie tegenwoordig weer in het basispakket. Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar als mijn 3e kindje geboren is, en ik heb nog steeds ernstige moeite met mijn buik, dan overweeg ik ook zo'n operatie. De info heb ik inmiddels gevonden via google. Helaas niet de info van ervaren bwc-ers. Groet van Kiki
Ik heb bijna 4 jaar geleden een buikwandcorrectie gehad. Dus een litteken van heup tot heup en een nieuwe navel(wel jammer want ik had een mooie navel). Het is toen vergoed door de verzekering omdat ik 70 kilo was afgevallen. Heb 1 week in het ziekenhuis gelegen en daarna ben ik 2 maanden bij mijn ouders ingetrokken. Ik kon helemaal niks meer. Mijn buik begon op een gegeven moment op te zwellen en ik kreeg koorts. Was heel de binnenboel ontstoken Via mijn navel kwam allemaal oud bloed en later pus eruit. Heeft 2 maanden geduurd voordat de ontsteking weg was en nog is 2 maanden voor ik weer een beetje de oude en pijnvrij was. Ben vorig jaar 20 kilo aangekomen en mijn buik bleef strak. Tijdens de zwangerschap bleef mijn buik strak, uiteraard de laatste maanden niet maar ik had veel minder buik dan anderen die even ver waren. Ik droeg heel erg hoog en naar binnen toe(is heel fijn, al mijn organen waren in de verdrukking ) De Vk's hadden nog nooit zo'n buik meegemaakt, t was heel moeilijk te voelen omdat ik zoveel littekenweefsel had. Ik had een maatschap en later een gyn en de vk's van t ziekenhuis, en iedereen verwonderde zich over mijn buik. De kleine was bijna niet te voelen en na de bevalling is pas de 3e VK gelukt om mijn baarmoeder te voelen. Nu is mijn buik niet meer zo strak als het was, maar ik heb geen hangbuik, juist boven mijn navel is het wat losser eronder helemaal niet. Mijn oude navelpiercing(die een stuk lager zat door de operatie) was(zag ik pas na de bevalling) een paar cm breder geworden. Zwanger zijn na een buikwandcorrectie zou ik niemand aanraden omdat de boel wel erg strak bij mij was en dat was geen pretje. Achteraf gezien ging er na de operatie zoveel mis dat ik niet weet of ik, nu ik alles weet, het weer zou doen. Maar ookal ben ik nu weer een stuk dikker(en druk aan t Sonja Bakkeren ) mijn buik is wel strakker dan de meeste vrouwen die kinderen hebben en zeker strakker dan vrouwen die ook overgewicht hebben. Ben benieuwd hoe mijn buik eruit ziet als het gewicht er weer af is. Als er vragen zijn hoor ik t wel.
mijn zus heeft de operatie in maart, zij krijgt het ook vergoed. En haar borstverkleinig trouwens oook. Maar goed, haar buik hangt op de knieen en heeft cup f of G of zoiets ontzettend groots! (hebberd, liet mij met een mini A zitten!hahaha) ik zag het wel laatst op Dr 90210, deed ook een vrouw het, en jeetje wat een super resultaat!
wat rot sanny maar erg bedankt voor je verhaal... en de rest ook natuurlijk! nog meer verhalen? kom maar op ben erg benieuwd!
hoi ik zou in jan een borstvergroting en een buikwandcorrectie laten doen. Maar ben nu zwanger dat wordt dus een jaar later haha. ben ook wel blij want wil maar 2 kinderen . en de 2e is nu onderweg. maar ik zou het in belgie laten doen. bij dr van canneyt. het zou een mini buikwandcorrectie worden, waarbij de navel niet wordt verplaatst. ik zou voor de buikwandcorrectie samen met liposuctie van de maag plus flanken en borstvergroting 6000 euro kwijt zijn. maar als ik bevallen ben. dan laat ik het daarna wel doen hoor.
ik was het ook van plan na de kindjes dan ...maar na sanny dr verhaal twijfel ik wel een beetje ...het zit wel in mijn pakket......de vergoeding
zal mijn verhaal straks typen. Zit met de kleine op schoot, typt nie handig. Heb t 13 jaar geleden laten doen na 3 zwangerschappen. En 4,5 maand geleden weer moeder geworden. En ik kan me helemaal niet herkennen in t stuk van Sanny en zwanger zijn. (en mijn zus heeft t ook alten doen en heeft ook n prima zwangeschap gehad daarna) Dus sybje, er zijn ook andere verhalen.
Hoi, Ik ben ooit 60 kilo afgevallen en wilde ook een buikwandcorrectie, maar op dat moment ging het net uit het pakket van de verzekering. Het zou me dan 4500 (mini-buikwandcorrectie: alleen buikhuid) of 6000 a 7000 (ook spieren) gaan kosten, dat vond ik wel erg veel geld. Je krijgt een litteken van heup tot heup en je mag minimaal 6 weken niet meer dan 5 kilo tillen. En ik wilde graag kinderen, dus ik heb toen besloten om nog even een aantal jaar te wachten. Ik heb op internet bij een afvalclub gezeten en daar was iemand overleden door complicaties na de buikwandcorrectie. Dat zet je toch wel aan het denken! Wil je het risico lopen om je kindjes zonder moeder te laten opgroeien alleen om zelf mooier te worden? Zolang ik geen lichamelijke klachten heb van mijn flubberbuik, laat ik het gewoon zo zitten. Groetjes Saskia
Er zijn heel veel mensen die buikwandcorrecties ondergaan. En het is de eerste keer dat ik hoor dat iemand erdoor gestorven is Ikzelf ben meer dan 25 kilo afgevallen maar mijn buik ziet er momenteel redelijk goed uit. Ik wil graag 2 kindjes en zie dan wel... maar misschien laat ik ooit ook een buikwandcorrectie uitvoeren. Ik heb al een borstverkleining gehad ( ze gingen tot op mijn navel ) en dat is me reuze meegevallen Nu maar hopen dat het na 2 zwangerschappen ook mooi blijft... groetjes
Mijn VK's hebben meerdere zwangeren in de praktijk gehad die een buikwandcorrectie hebben gehad, maar ik was de enige die zoveel littekenweefsel had en zoveel problemen door de operatie(heb ik weer ). Ze hadden zelfs met z'n drieen mijn buik besproken omdat ze nog nooit zoiets hadden meegemaakt Een buikwandcorrectie is een hele zware ingreep. Je buik wordt van heup tot heup opengemaakt en alles wordt naar beneden getrokken en je bent je navel ook kwijt. Het is een veel zwaardere operatie dan de meesten denken, maar niet iedereen heeft na de operatie zoveel last als ik heb gehad.
Tuurlijk zet t je wel aan t denken. Maar omdat er, heel uitzonderlijk, iemand overlijdt daaraan vind ik t geen reden om t niet te doen. Je gaat toch ook niet niet meer autorijden omdat daaraan zoveel mensen overlijden?
Verhaal komt morgen. Hele avond druk bezig geweest en ga zo naar mn bed. Heb wel nog ff snel een tip, heb ik toendertijd ook gedaan. Plaats een oproepje in de Flair/Viva/margriet/libelle (in het blad, want dat wordt meer gelezen als hun internet sites ) e.d. waarin je vraagt naar positieve en negatieve ervaringen.
Ik heb t iets van 13 jaar geleden laten doen. Na 3 zwangerschappen met alle keren een megabuik (neehee, zitten er echt geen 3 in, 1 maar) en vervolgens bleven er bij elke zwangerschap de nodige kilo's aan zitten en ik zag er dus niet meer uit. Ben gaan lijnen en 32 kilo afgevallen en toen had ik heel veel huid over. Toen de molen in gang gezet om die buikwandcorrectie te laten doen (wordt ook wel vetshort genoemd) Als je overgewicht hebt doen ze die operatie trouwens niet, ga eerst maar eens afvallen zeggen ze dan. Toen zat het nog in t pakket maar de arts vd verzekering moest je eerst bekijken en dan n beslissing nemen. Zeg dus nooit tegen zo'n arts dat je het niet mooi vind. Dan is het voor hun een ingreep vanuit cosmetisch oogpunt en krijg je t dus zeker niet vergoed. Zeg vooral wel dat het onder het overtollige vel broeit en dat t in de zomer nog 100x erger is en dat je er smet plekken van krijgt. De operatie op zich maak je natuurlijk niks van mee maar daarna.... Ik wist dat t herstel niet makkelijk zou zijn maar het is me evengoed tegen gevallen. Ik mocht idd niks tillen, en al had t wel gemocht, ik had t niet gekund. Een stoel verschuiven ging niet, een pan aardappelen naar de tafel brengen ook niet. De eerste weken moet je echt veel hulp geregeld hebben. Spieren zijn bij mij ook gedaan en dus heb ik een aantal weken zo krom gelopen als een omaatje van 95, en al schuifelend kwam ik waar ik wezen moest. Zorg ook dat je niet verkouden bent als je de operatie moet ondergaan want als je moet hoesten heb je t gevoel alsof je buik open scheurt. (ken je die reclame nog van die LION? Dat ér zo'n reep doorgebroken wordt en er vervolgens een grommende leeuwekop in beeld verschijnt? Zo voelt t aan) Moet je toch hoesten, niezen of lachen (ja, ook dat is pijnlijk) dan vroeg ik mijn vriend om met zijn volle gewicht op mijn buik (waarop een kussen lag dan) te gaan hangen om tegendruk te geven, dan was t stukken minder pijnlijk) Je navelfrotje zelf blijft op zijn plek zitten, maar er wordt wel een nieuw gat elders in je vel geknipt wat weer aan je navelfrotje bevestigd wordt. Mijn zwangerschapstriemen die echt zowat tot aan mn borsten zaten waren zo goed als weg dat begint nu net boven mijn navel pas. Dus de strepen die daar nu zitten zaten eerst een stuk hoger Je krijgt een litteken van heup naar heup net onder je bikinilijn. Bij mij wilde het ook niet normaal genezen en ik heb lange tijd bloed met wondvocht verloren. Moest daarvoor wekelijks naar t ziekenhuis en kreeg dan een dikke naald door mijn litteken geduwd om dat alles weg te zuigen. Klinkt heel eng maar voelde er werkelijk niks van want je buik en alles eromheen is gevoelloos. Het kan wel een jaar duren eer je daar weer je normale gevoel terug hebt werd mij gezegd. Dat duurde langer bij mij, maar nu is het helemaal normaal weer hoor. Omdat die hechtingen gruwelijk jeuken kon ik er niet af blijven en heb zo zitten frunniken dat ik de hechtingen eruit gefrut had Tel daarbij op dat de wond niet wilde genezen....een heel lelijk litteken dus...maar dat die wond niet dicht wilde was niet mijn schuld dus heb ik naderhand weer een littekencorrectie gehad en heb nu een mooi smel litteken. Onlangs weer zwanger geweest en ik had weer zo'n megabuik en kwam weer veel aan (20 kilo, grrr) Mijn buik zag er niet anders uit dan vrouwen die deze operatie niet hebben gehad. Evenals de buik van mn zus, die ook niet. (heeft ook deze operatie een aantal jaar geleden gehad) Wel was het bij ons beide moeilijker om de baby te voelen, waarschijnlijk vanwege de sterke buikspieren. Verder hebben ik en mijn zus beide een zwangerschap gehad als de zwangerschappen voor die correctie. Ik en mijn zus zijn beide bevallen en haar buik is weer bijna hetzelfde als voor deze zwangerschap (en dus na haar correctie) Ik zie er nog uit als een zeekoe. (sorry hoor, maar zo voel ik me met dit figuur) Als ik zou zeggen dat ik 5 maanden zwanger ben zou iedereen t geloven. Maar ik heb wel een heel stevige buik, absoluut niet zo'n flubberbuik die je hebt na een zwangerschap. Was meteen na de bevalling al zo. Dus ik denk dat als ik de overtollige 20 a 25 kilo kwijt ben dat mijn buik dan weer net zo strak is als voorheen want mijn buikspieren zijn immers heel sterk. Denk dus niet te licht over het herstel van de operatie. Ik zou, nu ik weet wat me te wachten zou staan, evengoed voor deze operatie kiezen maar zou dan wel meer hulp gevraagd hebben. En ik zou, als ik verkouden zou zijn de operatie uitgesteld hebben want dat is dus echt pijnlijk. (mocht je t laten doen, probeer het dan in de zomer te plannen als niet iedereen hoestend rond loopt) Mocht je verzekering het niet vergoeden en je wilt t toch graag laten doen, ga dan eens in België informeren. Buiten het feit dat ze daar veel (echt veel) goedkoper zijn, zijn ze daar ook heel kundig in hun werk. Je bent daar niet nummer zoveel en staat niet na een gesprekje van 5 minuten weer buiten met n hoop vragen. Ze hebben daar alle tijd voor je. (wil je over Belgie meer weten dan pb maar, heb daar 6 jaar geleden een bv laten doen want tijdens dat lijnen zijn die 32 kilo niet alleen van mijn lijf verdwenen maar mijn borsten waren daardoor ook leeg geworden) Pffffff, wat een getyp. Als iemand vragen heeft dan barst maar los.
Oh dat krom lopen is erg herkenbaar Crisje. Ik werd in het ziekenhuis ingehaald door oudjes met rollators En niet tillen, bukken etc. Ik kon in het begin mijn eigen vlees niet snijden, dan weet je pas dat alles in verbinding met je buik staat. En hoesten, niesen en lachen was idd erg pijnlijk. Gek he, je vergeet toch een hoop. Nu ik jouw verhaal lees, denk ik oh ja dat had ik ook. Ik had oplosbare hechtingen, dus gelukkig hoefde er naderhand niks uitgehaalt te worden maar het duurde wel lang voordat ze volledig opgelost waren. Bij mij is 1 jaar later trouwens de uiteindes van de littekens(aan beide heupen) ook herstelt. Oh ja als je het in t ziekenhuis laat doen, staat er een wachtlijst van een half jaar voor. Maar vraag dan of je op een andere lijst terecht komt, als er iemand uitvalt mag jij. Ik belde donderdagochtend of ik op die lijst gezet kon worden en dezelfde middag werd er gebeld dat iemand ziek was en dat ik maandag opgenomen zou worden en dinsdagochtend geopereerd zou worden Maar daardoor had ik weinig kans om er over na te denken, dus dat was wel een voordeel.