Welke stoomreiniger hebben jullie voor de vloer en hoe bevalt deze? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wij hebben ongeveer 100m2 tegelvloer. Het is een gepolijste cremekleurige tegel. Deze vloer laat zich eigenlijk heel makkelijk dweilen maar ik blijf strepen zien en dweilen valt me fysiek best zwaar. Het lijkt me niet handig als ik tussendoor moet wachten i.v.m. opwarmen. Maar verder weet ik niet of ik voor een duurdere of goedkopere moet gaan. Zo'n steelmodel die alleen geschikt is voor vloeren of juist een sledemodel met allerlei accessoires??? Kortom alle tips, voor- en nadelen, ervaringen zijn welkom.
Wij hebben een simpel model van karcher. Gebruiken we voor de vloer, maar ook de ramen, badkamer, vriezer en keuken. Blij mee! Uit de aanbieding bij de bouwmarkt. Die moet soms tussendoor wel opwarmen, anders krijg je ook strepen van het water wat dan met de stoom mee komt.
Ik heb een karcher die tijdje terug in de aanbieding was bij de g*mma. Ben er erg blij mee. Terwijl ik aan het stofzuigen ben staat dat ding ondertussen al op te warmen. Is zo gebeurd. 8 min. Er zit een liter water in dus kan best een eind vooruit met dweilen. Ligt er ook hoeveel stoom je erdoor laat gaan. Soms doe ik het vrij nat maar dan is hij ook sneller leeg. Bij goed bijhouden kan het met minder water af. De mijne is een sleemodel incl accecoires. Ik haal dat ding overal overheen. Over de keuken, badkamer maar ook over de stoffen bank en de deuren.met deuren en tegels was ik vaak en tijd bezig. Met stoomreiniger is het in 2 min gebeurd. Hoef niet meer te boenen..heb er pas zelfs mn ramen mee gedaan. Super. Normaal sta ik te schrobben en is het na 3x nog niet schoon. Nu 1x erover, trekker erover en klaar. Maar voor zo'n grote oppervlakte zou ik toch gaan voor een sleemodel. In zo'n steelmodel kan vaak minder water en ze zijn minder krachtig. Maar het is maar net waar je hem nog meer voor wil gebruiken. Bij de mijne moet je alleen tussendoor wachten ls er nieuw water in moet.al wacht ik nooit tot hij afgekoeld is. Ik draai de dop geleidelijk los en kan hem bijvullen. Alleen 8 min opwarmen maar dn kan je wat anders doen. Mn moeder heeft een shark en die geeft tussendoor een stuk minder stoom als hij aan het opwarmen is. Met deze kan je gewoon doorgaan.
Ik lees even mee! Tot nu toe denk ik dat ik het ook aan manlief laat lezen en ga shoppen ! Wil er al langere tijd één, maar zag ook door de bomen het bos niet meer. Nog niet hoor, want dan zijn er ook nog eens vele modellen. Toch...Karcher bevalt jullie dus goed!?
Oh wat een goed idee!! Ik krijg straks ook veel vloer opp en veel ramen en tegen die tijd een dreumes die gaat leren lopen met vette vingertjes
M'n zus heeft overigens een goedkoop model gekocht, geen bekend merk. Heeft daar spijt van, werkt voor geen meter. Onze karcher is heel fijn, voor idd bijna alles (heb naast tegels ook een deel houten vloer, daar mag het dan weer niet op). Ik haal trouwens zo'n hydrofiel luier over m'n ramen nadat ik de stoomreiniger heb gebruikt, gaat nog sneller dan een wisser en nooit strepen!
Ik heb een H2O van Telsell, werkt geweldig en heb er alle hulpmiddelen bij voor gordijnen, kleren, ramen en gordijnen. Dus kan er veel mee doen.
Ik heb de 2500c van Karcher op het oog. Nu alleen mijn man nog overtuigen. Hij is van mening dat een dweil omdat die iedere keer uitgespoeld kan worden hygienischer is dan de stoomreiniger, omdat je de doek van de stoomreiniger tussendoor niet uitspoelt. Onze vloer is ook iedere keer best goor met drie kleine kinderen een hond en veel in en uitgeloop omdat we een zaak in huis hebben...
Ik heb een Bestron. Ideaal, ben hem nu net weer nodig.. De hond vond het nodig om op de mat te pissen..
Ik lees ook even mee. Wij hebben een ruwe tegel in crème kleur en hier trekt echt alles in, ik dweil me een ongeluk maar dat valt niet mee op zo'n vloer Zijn er meer hier met zo'n grove vloer die een stoomreiniger gebruiken?
Maar bij een dweil is je water na 1 x omspoelen toch ook vies? En je kunt die doek van de stoomreiniger toch ook uitwassen? En stoom (100 graden) maakt veel schoner dan een dweil en desinfecteert ook!
Ik heb de shark en heul erg tevreden. Ik heb het uitgebreide model met alles erop en eraan. Je kan ermee dweilen, ramen schoonmaken, schrobben en noem maar op. Er zit ook een hele lange kabel aan dus ik hoef em niet ondertussen in een ander stopcontact te steken. Hij is binnen 1 minuut klaar voor gebruik en je kan hem op 3 standen zetten. Er zitten echt veel accessoires bij. Ik heb van de week vlekken van de muur afgestoomd die ik er zo gewoon niet meer vanaf kreeg (bijvoorbeeld met een stoel ofzo langs gekomen) De kabel kan je trouwens heel handig aan de steel vast maken als je hem opruimt. Ziet er netjes uit en handig op te bergen.