Volgende week zaterdag krijg ik hier 15 meiden over de vloer voor een discofeest Qua versiering, lampen en muziek is alles geregeld. Maar er moet natuurlijk ook wat gegeten worden. Wat denken jullie zijn leuke en lekkere hapjes voor een stel 9 en enkele 10 jarige meiden? Zelf kwam het feestvarken al met: - chips (dûhh) - cupcakes - bladerdeeghapjes
Sowieso iets met discodip! Banaan met chocolade bijvoorbeeld of spekjes of van die kleine stroopwafeltjes. Alcoholvrije bowl is ook leuk! En wat het hier altijd goed doet is een schaal/plank/vakjesbord met rauwkost en dergelijke. Ook fijn dat er wat gezonds in gaat.
Popcorn Tomaat, Mozarella en basilicum spiesjes Iets met fruit in een chocolade fontein of inderdaad een alcoholvrije bowl
Wat hier goed liep waren komkommerschijfjes (niet verwacht), van die kaasstokjes van AH https://www.ah.nl/producten/product/wi165098/ah-krokante-stengels-kaas, mini bifi’s en kaasblokjes. Liep nog beter dan chips enzo. Wat ze ook leuk vonden was zelf ‘cocktails’ maken, verschillende siropen, 7Up/Spa rood en van dat schaafijs, gewoon zo’n zak bij de supermarkt gehaald. Evt. een takje munt erdoor etc.
Ik denk dat de dingen die ze zelf noemt inderdaad echt erbij horen en wel aftrek zullen vinden. En hierboven staan al meer leuke tips. Bij ons op school gaan de snoepspiesjes ook altijd hard. Maar ook simpele blokjes kaas (met mosterd) doen het in de regel wel goed. En popcorn.
Mijn kinderen worden altijd erg blij van: Wraprolletjes met diverse vullingen (bv tonijn-komkommer, eiersalade-ham, kipfilet-roomkaas-rucola) Chocoladefontein met marshmellows, fruit lange vingers, etc Rauwkost met dipsausjes Mini pizza’s Toastjes met diverse salades (met name tonijn en eiersalade) Gehaktballetjes met dip Nacho met kaas uit de oven en guacamole Tomaat-mozzarella spiesje
Chocolade/kaas fondue? Mini pizza’s, evt zelf beleggen. Chips met dipjes, daarbij ook komkommer en worteltjes. Krijg er trek van.
Idd wraps, banaan met chocolade en discodip, Popcakes met discodip, rauwkost met een gewone yoghurtsaus. Bladerdeeghapjes gevuld met gehakt/groente/tonijn. Nootjes, kaasstengels, nachos met guacamole (of uit de oven met tomaat en kaas) Popcorn. En tja ik vind de balans tussen zoet en lekker vooral belangrijk. Anders zijn ze na een half uur ziek zwak en misselijk
Ja leuk! Wij hadden op het feestje van mijn oudste een soort buffetje voor de cocktails met uitgeprinte recepten erbij, bijelkaar gezocht op pinterest. Konden ze ook zelf een suikerrandje maken om hun glas enzo, kersje voor er in..of pinacolada met kokosmelk en ananassap bijvoorbeeld. Mooi (papieren) rietje en praraplu’tje erin! En als ze allemaal een mooie cocktail hebben dan op de foto! Het was een groot succes voor jongens en meisjes!