Hoi meiden, zijn er meer kinderen die er last van hebben? Het kan natuurlijk ook toeval zijn hoor, deze timing, het lijkt ook wel op een sprongetje of tanden. Maar toch.. Fae slaapt ineens veel meer, na een uur wakker te zijn geweest is ze zo moe, dat ze zonder een kik te geven weer gaat slapen voor 3 kwartier (langer slaapt ze zowiezo nooit) . Ze eet erg wisselend. Meestal slecht, maar na een ochtend kdv, waar ze amper at, heeft ze nu thuis gelukkig 1 boterham + 120 gram fruit op. Maar ze heeft verder al dagen geen brood op. Fruit is ze normaal verkikkert op, maar eet ze nu ook met moeite (normaal 200 tot 250 gram smorgens!) . En spelen doet ze helemaal al niet. Alleen bij mama zit. En dan zit ze eigenlijk vrij stilletjes een beetje te kijken. Al 2 ochtenden heb ik haar eventjes bij me gepakt in bed (1x omdat ik zelf nog te moe was en 1x om m'n man de tijd te geven haar spullen te pakken voor het kdv) en beiden keren lag ze stilletjes -maar wakker- bij me. Terwijl ze dat normaal echt nooit doet. Dan is het echt spelen, spelen en spelen. En wel zittend! Maar oke, nog meer kindjes die zo van slag zijn? Ik ga strakjes zelf even naar het cb, even wegen en meten. 2 maanden terug is ze erg ziek geweest en 250 gram afgevallen in plaats van aangekomen en nu ze weer zo slecht eet, schiet dat niet zo op. Over tanden trouwens: Ze haar 2 ondertandjes vorige maand gekregen, maarja, dat zegt niets over de volgende he?
Ja, onze kleine is ook een paar dagen van slag geweest doordat de klok verzet is en nog steeds een heel klein beetje hoor.
esmee is ook van slag. eten gaat nu weer goed in het begin van de week had ze steeds geen trek. slapen is savonds nog wel een ramp, ze is wel rustig (niet huilen) maar voor dat ze slaapt is vaak tegen half 9 maar dan word ze ook erg laat wakker, heb dr nu al een paar dagen om 8 uur uit bed gehaald.
is hier ook nog een beetje, hij heeft nog niet veel trek in zijn ontbijt. slapen gaat wel prima, maar er wordt nog aardig wat gegaapt overdag. maar kijk maar naar jezelf, ik kan 'savonds ook niet gelijk slapen, en als de wekker gaat denk ik 'nou al?'
hoi, hier niet echt van slag van de zomertijd, maar ik zag dat jou kindje 8 maand en nog wat is, toen zijn bij ons de "problemen" ook begonnen. Slechter slapen, vaak wakker s'nachts, veel dromen soms huilend wakker. Ook het eten gaat niet echt optimaal. Zou dus ook best een fase kunnen zijn! Suc6 meis! henriette
ja dat is een beetje het probleem (weer!) . Ze kwakkelt, maar waar het aan ligt? Net gewogen en gemeten, in 1 maand tijd 1 cm gegroeid (prima op zich) en 140 gram erbij. Gewicht vind ik wat minder . Doordat ze tussendoor al een keer meer ziek is geweest is ze in 3 maanden tijd precies maar 400 gram aangekomen. Ze vonden haar fontanel ook een beetje twijfelachtig. Maar of dat aan de vorm van haar schedeltje lag of dat hij echt wat ingevallen was, wisten ze niet goed (2 personen hebben gekeken) . Dus eerst zou ik het weekend afwachten voor ik naar de huisarts zou gaan, maar nu toch maar morgen een afspraak proberen te maken. Toch maar weer even checken...
Mijn dochter heeft er helemaal geen last van, ze slaapt s'ochtends een uur langer en gaat dan ook een uur later naar bed, dus voor haar veranderd er ook niks. Maarja dat zal wel komen omdat ze jonger is en nog de fles krijgt om de 4 uur.
Wij hebben er hier ook enorm last van hoor! Eerst sliep Anouk tot ongeveer 7 uur, half 8 en nu zijn we al vanaf het weekend bezig om haar weer in een ritme te krijgen. Zondag was ze pas om half 9 wakker, maandag kwart voor 9 en toen heb ik besloten om haar gewoon rond half 8 wakker te maken. 's Avonds was helemaal een ramp. De eerste nacht heeft ze 1,5 uur liggen huilen, de 2e 1 uur en sinds ik haar eigenlijk een beetje in een ritme dwing gaat het steeds beter. Nu is ze ook weer rond 19:00 - 19:30 echt moe en valt ze bijna meteen in slaap. Sommige kinderen hebben er echt totaal geen last van, vorig jaar ging trouwens alles hartstikke goed, maar andere kinderen hebben er echt moeite mee. Ik denk hoe ouder ze worden hoe meer hun besef van tijd is. Vooral ook omdat ze nu ineens weer naar bed gaan terwijl het nog licht is en eerst was t donker. Liefs, Duveldraakje
hier wel van slag maar pas een paar dagen later....totaal uit z'n ritme! maar het begint nu weer beter te gaan... stom gedoe ook steeds!