buisjes en neusamandelen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by tulip, Nov 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Oh vette watten, maar die doe je dan op haar oren ofzo?

2. tulip

tulip Niet meer actief

nou hoe precies hoor ik volgende week met de ingreep, maar die moet je in de oren doen, met douchen enz. Ik zal volgende week even precies plaatsen hoe en wat en hoe het allemaal gegaan is.

3. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Dat zou fijn zijn, hoe gaat het met je kleine?

4. tulip

tulip Niet meer actief

buiten het steeds vol zitten en de oorpijn wel goed.:p ze was net 2 dagen van de antibiotica af toen we naar de kno moesten, hij waarschuwde mij dat hij het misschien niet goed kon zien, omdat de antibiotica nog werkte. Hij schrok zelf toen hij in haar oortjes keek. Het zat gewoon helemaal vol. Die antibiotica heeft dus ook totaal geen zin gehad. Ze is ook wel altijd verkouden, maar dat is minder erg dan oorpijn.

Heeft Emma ook zo vaak oorontsteking, of andere klachten??

5. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Achter elkaar oorontstekingen en loopoor rechts en nu voor de derde keer.
    En ook sloeg de antibiotica niet echt aan, twee dagen na de antibiotica kreeg ze weer koorts en de laatste keer zelfs na 1 dag.

En daardoor kan ze haar helmpje amper op dus dat is ook niet handig.
    Want met koorts mag de helm niet op.

Hopelijk knapt ze snel op en zie je het resultaat ervan.
    Waren er bij jou ook problemen met slapen en drinken?

6. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

Apr 19, 2008
    3,996
    1,582
    113
    Hoihoi,

Ik had ook al een topic geopend en zie nu de jouwe pas :)

Ik moet vrijdag met onze kleine man naar de KNO. Waarschijnlijk ook neusamandelen knippen en buisjes. Ik ben heel blij met de verhalen op de eerste pagina. Ik vind het zo'n naar idee dat ik mijn kleintje over moet leveren aan die artsen. Ik ben benieuwd hoe snel hij terecht kan.

7. tulip

tulip Niet meer actief

Drinken doet ze heel slecht, heb dat eigenlijk nooit daaraan gewijd, maar de kno arts vroeg er wel naar. Slapen overdag is echt meer dan perfect. ze is nu 2 en slaapt nog een dikke 3 uur.
    Maar s nachts is ze lang onrustig geweest, dat is al wel wat verbetert.

Waar ik ook van opkeek dat hij vroeg of ze onhandig was in de grove motoriek. Dat is ze ook, ze klimt bijna niet en als ze bv op een stoep moet stappen, dan valt ze zo om. Ze praat wel heel veel en duidelijk en kan echt al zinnetjes maken vanaf een jaar of 1 1/2. Ik dacht dus als ze met praten en taal vlug is dan zal ze motorisch wel wat langzamer zijn, dus ik zocht er niks achter. Maar hij gaf aan dat het wel kan verbeteren straks omdat vaak het evenwichtsorgaan verstoord is, dus ik ben benieuwd.

hihi, dat wist ik hoor, maar ik heb toch gewoon in jouw topic gereageerd.;)

8. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

Apr 19, 2008
    3,996
    1,582
    113
    Oh haha niet eens op gelet. Nou dan houd ik dit topic in de gaten, want vind het wel interessant om meer ervaringsverhalen te horen.

9. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Zou het kunnen dat emma daardoor nog niet goed kan zitten?
    Of vanaf wanneer doen ze dat?
    Martijn kon op Emma's leeftijd al lang stevig zitten maar Emma valt steeds om.

10. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

Apr 19, 2008
    3,996
    1,582
    113
    Nou ik ben vanmorgen naar de KNO geweest en 20 januari wordt ons kleine manneke geholpen. Hij krijgt buisjes en zijn neusamandelen worden verwijderd.

11. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Spannend! Voor je het weet is het zo ver en hopelijk heeft hij straks geen klachten meer.

12. tulip

tulip Niet meer actief

Zo, we zijn geweest vanochtend. Het viel mij veel mee. Toen we aan de beurt waren mocht ze een operatiehemdje aan en werden er monitorplakkers op dr rug geplakt, we moesten toen ook een zetpil zetten. Ik ben mee geweest toen ze onder narcose ging, ze vond het niet zo leuk, maar haar knuffeldoekje mocht mee en dat maakte veel goed. Toen ze ons riepen was ze net wakker aan het worden, dus ze zag ons gelukkig meteen, toen lag ze nog wel aan de zuurstof. Ze heeft 10 minuutjes gehuild en toen werd ze al wat vrolijker. Ze kreeg een ijsje wat ze ook helemaal op heeft, toen nog knijpfruit, ontbijtkoek en een halve boterham op. Ook nog wat water en sap gedronken. Iets na 10en mochten we alweer naar huis.

Hier heeft ze lekker gespeeld en net zei ze dat ze wel heel moe was en naar bedje wilde. Ben benieuwd of ze rustig en lang slaapt.

13. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Even een update aan onze kant.
    Emma is net een klein weekje klaar met antibiotica en heeft weer een loopoor!
    Voor de vierde keer achterelkaar nu!
    Heb de KNO arts gebeld of we eerder dan volgende week donderdag kunnen komen maar helaas geen plek.
    Dus heb de huisarts gebeld en kan pas morgen bij de huisarts terecht.
    Ze at en dronk de laatste tijd al slecht en weet nu dus waarom.
    Klote zooi (sorry voor m'n taalgebruik).

14. tulip

tulip Niet meer actief

wat vervelend allemaal, dan zal het bij jullie net zoals bij ons zijn dat de antibiotica gewoon niks meer doet. Hopelijk kun je na het bezoek aan de KNO arts snel geholpen worden.

15. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik denk ook dat de ab niks helpt..
    Hoop ook dat ze snel geholpen word want dit is niks zo, we hebben ondertussen een abbonnement bij de huisarts en het ziekenhuis dat is echt niet leuk meer.
    Gister ook naar het inloopspreekuur geweest van het cb of ze nog goed groeit omdat ze zo weinig eet en drinkt.
    Dat was gelukkig goed maar minder moet ze echt niet eten of het langer volhouden om zo weinig te eten.
    Hoe is met jullie verder?

16. tulip

tulip Niet meer actief

Ik snap je gevoel helemaal, zo had ik dat ook. (behalve het weinig eten). Hier heb ik nu (na een weekje) al echt het idee dat het goed geholpen heeft. Zondag werd ze verkouden en normaal gesproken dus meteen zere oren en helemaal dicht. Ik vond het ook erg spannend hoe het nu zou verlopen.
    Ze kan nu eindelijk echt normaal verkouden zijn. Je hoort het snot nu lekker los in dr neusje, dit heb ik echt nooit eerder gehoord bij haar. Ze kan haar neusje ook goed leegsnuiten en is er verder niet benauwd bij. Het is hier heel goed geweest dat dr amandelen eruit gehaald zijn.

17. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Wat fijn dat je nu al resultaat ziet!
    Weet je toevallig ook vanaf wanneer ze weer mogen zwemmen?

18. tulip

tulip Niet meer actief

ja na 2 weken. douchen 10 dagen met vette watten in de oren.

19. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik was vergeten te reageren.
    Maandag om 16.10 kunnen we terecht, ipv donderdag.
    Ben benieuwd.
    Verder alleen aan de paracetamol want ab kuur wilde hij niet aangaan.
    En er zit een gebrom (ja zo zei hij dat) in haar luchtpijp, waarschijnlijk door de verkoudheid.
    Hopelijk word ze snel geholpen en is ze binnenkort van het gezeur af.

20. tulip

tulip Niet meer actief

nu suc6 maandag. Die afspraak is zo voorbij hoor, als het nodig is om wat te doen dan hebben ze dat zo gezien.
    Ben benieuwd wanneer je geholpen kan worden.

Share This Page