Om 10.00 onze dochter in bad gedaan daarna de fles en om 11.30 lag ze in bed. Nou om 14.30 weer de fles dus verschonen zie ik ineens een hele rode dikke ''bult'' fel rood en echt een verdikking en voelde warm aan. ik dacht eerst misschien luier klem gezeten tussen een stukje huid? of verkeerde gelegen? dus dacht doe er wat sudocreme erop fles gegeven, om 16.00 weer gekeken, leek toch wat dikker dus de huisarts gebelt voor advies wat ik erop kan smeren o.i.d nou assistent denkt na mijn omschrijving aan een liesbreuk! ze vroeg of ik de verdikking terug kon duwen.. dus gedaan, en ja dat kon dus Ik heb net een foto gemaakt van hoe het nu is ( verdikking is dus niet echt meer te zien ) ze lijkt trouwens geen pijn te hebben en is niet ziek of anders dan normaal herkennen jullie dit misschien als liesbreuk ? morgen om 9.20 bij de huisarts zijn maar vind het nu toch wel erg eng, mn kleine hummeltje!
Rode lijkt op smet... Verder geen idee! Heel veel succes morgen, kan me voorstellen dat je bezorgd bent!
oh zal mn post ook ff toelichten. Ik heb 4 jaar terug een liesbreuk gehad en toen zat er echt een mega schijf in mn lies die schuin over mn schaamstreek liep. Die bult kan je wegdrukken maar voelt niet warmer aan als de rest van je lichaam.
Onze kleine man had met 3 weken een liesbreuk maar hij is dus een jongen en had een liesbreuk en waterbreuk met als resultaat een enorme bal en heel veel pijn.Echt gillen van de pijn. Zat ook een stuk darm klem in zijn balletje.Hij is toen ook in het AMC met spoed geopereerd aangezien het niet kon in ons streek ziekenhuis. En wachten kon ervoor zorgen dat de darm zou afsterven.Dus dat was geen optie. Was even flink stressen maar na 4 dagen AMC mocht hij weer naar huis en van het littekentje is amper meer wat te zien. Weet niet hoe een liesbreukje er bij een meisje uitziet. Misschien is het een waterbreukje ? Weet wel dat als ze persen of erg huilen het meer kan uitpuilen. Een waterbreukje is trouwens minder erg en kan vanzelf weg gaan. Het feit dat je dochter geen pijn heeft is een goed teken.
Ik dacht zelf eerst ook aan smet, maar omdat het echt 1 plekje is maar en de verdikking terug te duwen is zal het dan niet zijn denk ik. waterbreuk kende ik niet ( zal eens even erover lezen )
Lijkt in mijn ogen ook op een smetplek... Zou het de komende dagen droog houden en evt insmeren met bepanthen of zo. Werkt hier altijd wel goed. Of zolang het 'nattig' is wat talkpoeder erop doen.
Volgens de huisarts toch geen liesbreuk, de verdikking was vanochtend weer weggetrokken dus daar kon hij zo ook moeilijk iets over zeggen, nog wel felrood, hij kan niet goed plaatsen wat het is, een smetplek o.i.d komt meestal niet samen met een bult zei hij Heb zalf gekregen voor 4 dagen, en moet dan even terugkomen mocht het nog niet weg zijn en goed in de gaten houden. Hij denkt toch aan iets van irritatie/uitslag of misschien een ontsteking van binnenuit, maar zonder de verdikking kan hij er niets over zeggen mocht het nog eens terugkomen, meteen een foto maken van de bult zodat hij wat meer zicht erop heeft. toch blij dat het geen liesbreuk is ( als het dat wel zou zijn zou de verdikking snel weer terug zijn zei ie.. nou hopelijk niet dus! )
Fijn idd! En nu gewoon even goed in de gaten houden, met je telefoon in de aanslag hihi! (heb hem hier ook altijd bij de hand tegenwoordig!) Maar wel fijn dat de huisarts even vinger aan de pols houdt!