educatie spel

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door layla099, 17 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. layla099

layla099 Lid

24 sep 2016
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik ben opzoek naar een spelletje om samen met mijn zoon te spelen.Het het is de bedoeling dat hij langere opdrachten beter leert begrijpen,nu moeten wij dit vaak herhalen.Wat is een leerzaam spel om hem een soort van te trainen langere opdrachten beter te leren begrijpen?

Jullie enig idee?Ben zelf ook al aan het kijken maar tips zijn welkom!

Bedankt!

Liefs Layla

2. layla099

layla099 Lid

24 sep 2016
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    educatief moest de topic titel zijn!

3. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Kwartet? Zowel de opdracht van de juiste kleur/soort als het juiste plaatje/nummer onthouden, of is dat niet wat je bedoeld?

Lastige. Kwa geheugen oefenen moest ik denken aan memory en eventueel 'ik ga op reis en neem mee', maar met opdrachten vind ik het ook erg lastig. Misschien monopoly junior (ga naar blauw vakje en vervolgens ...)?

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Misschien Knappe Koppen? Dat draait heel erg om samen spelen, met afwisselende opdrachten, soms kort soms wat langer? Geen idee of dat is wat je zoekt overigens!

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.623
    113
    Misschien kroko loco? Kinderen krijgen een kop en een staart van een krokodil en moeten proberen een zo lang mogelijk lijf te krijgen. Die 'stukjes lijf' staan op de achterkant van een soort memory-kaartjes, waarop water-, lucht- of landdieren staan. Ze moeten met een dobbelsteen gooien waar die 3 categorieën op staan. Als ze bijvoorbeeld een landdier gooien, dan mogen ze een kaartje omdraaien, en als dat een landdier is, dan mogen ze het kaartje hebben, en is er dus een stukje van het lijf van de krokodil verdiend. Niet te ingewikkeld, maar toch wel wat regels die ze moeten onthouden. Mijn kinderen zijn er dol op.

6. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Hoe oud is je zoontje?

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.868
    113
    Ik vraag me ook af hoe oud hij is.

8. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Google eens op haba

9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Bedoel je met 'langere opdrachten' opdrachten die uit meerdere stappen bestaan? Dan kan je ook bijvoorbeeld met hem knutselen (b.v. eerst een vorm tekenen, die vervolgens uitknippen, ergens op lijmen, beschilderen, en tenslotte ophangen). Of technisch speelgoed, dingen bouwen.

10. layla099

layla099 Lid

24 sep 2016
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Hij is 4 jaar krokoloko hebben we knappe koppen ook.Hij heeft moeite om langere opdrachten ineens te begrijpen heeft baat bij veel herhaling dus zeker 3 keer herhalen en vaak snapt hij het dan nog niet.dit wil ik graag oefenen met hem. Bedankt voor de tips meiden!

11. layla099

layla099 Lid

24 sep 2016
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga ik doen thanks!

12. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Ik denk dan met 4 jaar aan mini loco, memory of Haba boomgaard