Hallo allemaal, even benieuwd of er mensen zijn die nog ideeen hebben... Onze dochter van 21 maanden is sinds een paar weken ontzettend aan het "wippen"/ "schuren" met haar onderlichaam. Eerste keer bij de huisarts geweest --> schimmeltje tussen de schaamlipjes. Hiervoor twee zalfjes achter elkaar gehad omdat de eerste niet hielp (tweede was een hormoonzalf). Ging een paar dagen goed en daar was het weer... Pff... Weer naar de huisarts --> waarschijnlijk beetje luieruitslag, in de gaten houden en beste is toch zo snel mogelijk zindelijk worden... Werd van kwaad tot erger en ze haar spelen/ontwikkelen werd echt een beetje belemmerd en af en toe moest ze van frustratie bijna huilen.. Weer naar de huisarts, nu had ik een andere binnen de praktijk... Die kon niks zien en dacht gelijk aan wormpjes. Nu aan het wachten op de uitslag. Alleen zeggen mensen om me heen dat als het wormpjes zijn, je deze in de ontlasting moet zien... Ook heb ik de term spruw nog weer voorbij horen komen... Dit ook nog maar aangeven bij de huisarts. We hebben al andere luiers geprobeerd en ook baddert ze nu zonder zeep. Maar niks helpt Ik vind het zo zielig... Heeft een van jullie nog een idee wat ik zou kunnen aandragen bij de huisarts als het geen wormpjes zijn?
Moet het perse iets medisch zijn? Als er niets te vinden is, is de kans groot dat er ook niets is. Wormpjes zie je inderdaad in de ontlasting en hebben ze meestal alleen 's avonds en 's nachts last van.
Misschien last van haar luier? Zit die niet te strak? Je kan ook alvast een kuur starten voor wormpjes dan sluit je dat over een maandje ook weer uit.