slapen 6 mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door butterfly24984, 19 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke ik heb dringend tips nodig :(
    Mijn zoontje van 6 maand heef een heel lastig schema ...... :s
    Hij is gemiddeld rond 6 a 7 uur wakker, na 2 uurtjes geeft hij aan moe te zijn.
    Hij gaat dan op bed en word na een uurtje alweer wakker
    Hij krijgt dan fruit en we gaan even lekker wandelen, vaak valt hij dan ook weer in slaap ........... vanmiddag zelf tot 11.20
    Voor 13 uur begint hij alweer te gapen.
    Om 13.00 ben ik naar boven gegaan en heb ik hem op bed gebracht.
    Maar dan komt het hij word dan binnen het uur alweer wakker (nu dus)
    Hij huilt nog niet dus ik laat hem nog even lekker liggen, maar het is wel lastig hoor.
    Want rond 16.00/ 16.30 is hij weer moe, maar als ik hem dan op bed breng begint hij te huilen en wil hij niet slapen.
    Daarin tegen wanneer we gaan wandelen of we moeten in de auto weg dan slaapt hij wel (dus hij heeft het duidelijk nog wel nodig.)
    Hierdoor ben ik zowat de hele dag met hem bezig en ligt hij nooit even lekker lang op bed :(
    Zijn er meer moeders die dit herkennen en wat hebben jullie hiermee gedaan?
    Ik heb hem wel eens langer opgehouden in de ochtend, maar dat werkt niet altijd want hij is na 2 uren echt wel moe.......
    Hij slaapt in de avond en nacht prima, om 19.00/ 19.30 gaat hij op bed en hij slaapt dan tot 6 a 7 uur de volgende ochtend (soms zelfs wat langer.)
    Helemaal goed allemaal dus, maar dat slaapje in de middag :s

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier was ze altijd na 1,5u weer moe, kon je de klok op gelijk zetten. Hier sliep ze ook regelmatig een uur en dan weer wakker.
    Ik deed het gewoon op verzoek. Honger=eten, moe=slapen.
    Tot 9/10 maand sliep ze hier aan het einde van de middag vaak nog even een 3 kwartier.
    Als hij aan het einde van de middag niet meer in z'n bedje wil slapen maar wel moe is, zou ik gewoon even gaan wandelen rond die tijd als hij dan wel slaapt. Heb je trouwens al een draagdoek geprobeerd? Heb je toch nog even je handen vrij.

3. Ushi1982

Ushi1982 Actief lid

4 jun 2010
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    Herkenbaar, mijn zoon sliep elke keer maar drie kwartier en het laatste slaapje ging ook niet op bed. Ik ging vaak wandelen. Tot vorige week geen verandering, maar ik heb het eens voorgelegd bij het cb en zij gaven aan dat ik hem eens wat langer s'morgens wakker moest proberen te houden. Nou sinds een kleine week doe ik dat en slaapt meneer s'ochtends ineens 1,5 uur! S'middags meestal nog een drie kwartier. Misschien is dat een idee?

4. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Herkenbaar, mijn zoontje heeft overdag nooit lang geslapen. Als ik geluk heb 3x 30 minuten en na half 3 sowieso niet meer. Ik heb dus ook heel wat kilometers met hem gewandeld. Tip: ga mee in de behoefte van je kindje. Het heeft geen zin om je er druk over te maken of om er tegen te vechten. Slaap kun je niet dwingen en sommige kindjes slapen overdag nu eenmaal moeilijk en kort. Het is soms best lastig, want je hebt nooit 1 momentje voor jezelf. Ik kan vaak geeneens thee zetten en opdrinken of hij is alweer wakker. Ik kan dan ook niet wachten tot de tijd dat hij maar 1 slaapje heeft en zichzelf iets wat kan vermaken met bijvoorbeeld duplo :)

5. katjepatatje

katjepatatje Actief lid

8 jul 2009
    144
    0
    0
    Frankrijk
    Ik volgde ook gewoon zijn ritme. Als hij moe was, werd er geslapen. Als hij niet wilde slapen, ging ik wel wat met hem doen op de rug (van wandelen tot de afwas doen). Enige probleem was dat hij wel 2 uur later ging slapen dan de jouwe *helemaal niet jaloers*

Hij is nu bijna 2 en slaapt overdag zelden langer dan 3 kwartier achtereen. Dat is overigens een normale tijd voor een baby om te slapen. Hun slaapcyclus is veel korter dan die van volwassenen. Ik zou geen gekke toeren uithalen om hem langer te laten slapen dan hij wil.

6. butterfly24984

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga ook wel mee in zijn behoefte maar het is wel erg lastig
    Door zijn schema heb ik bijna nooit tijd voor mezelf
    Ik kan ook niet zeggen dan gaan we niet wandelen, want we hebben een hond en die moet er zo nu en dan ook even uit.
    Hem in de ochtend langer ophouden is ook bijna geen mogelijkheid want hij is soms al rond 6 uur wakker en dan is hij voor 9 uur echt al moe.
    Hij slaapt dan een uur en dan na het fruit moet ik er dus even uit voor de hond en hij valt dan altijd weer in slaap
    Ik zou kunnen proberen om hem in de middag iets later op bed te brengen, maar het is echt erg lastig ik weet soms niet wat ik met hem moet doen.
    Rond half 1 word hij huilerig en is hij ontevreden vandaar dat hij voor 1 uur alweer op bed gaat.
    Maar ja dan is hij dus voor 2 uur soms alweer wakker
    Het is echt iets van de laatste 2 weken hiervoor sliep hij met gemak 2 x 1,5 uur en daarna nog 30/ 45 min :)
    Dus ik begrijp niet waarom het ineens zo gaat :(

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Misschien even een fase? Als hij om half 1 al huilerig wordt van vermoeidheid, zou ik m dan gelijk laten slapen en niet proberen te rekken.
    's Middags gewoon proberen zodra je ziet dat hij moe is en als het niet werkt, proberen te wandelen, dragen etc.

8. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Hier ook hoor, zal vanzelf wel veranderen. Tijd voor mezelf heb ik savonds, als ik eens een uur overdag heb is het mooi meegenomen.

9. butterfly24984

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is bij die kleintjes ook geen touw aan vast te knopen ;)4
    Vannacht om een uur of 4 begon hij wat te jeuzelen en te kletsen, hij heeft niet gehuild dus ben ook niet wezen kijken.
    Daarna heeft hij tot iets voor 7 geslapen
    Vanochtend is hij met gemak tot zonet wakker gebleven, maar kwart voor 10 merkte ik dat hij moe was en heb hem dus op bed gebracht
    (daarvoor zijn fruit al gegeven)
    Nu begon hij eerst te huilen dus we zullen zien wat er gebeurt vandaag.
    In ieder geval zijn de slaapjes verschoven en zal hij vandaag wat later op bed gaan vanmiddag :)
    Ach morgen is het vast weer anders ;)

Deel Deze Pagina