wat zouden jullie doen ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ikdus, 22 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Dag mede mama's.

Mijn lieve dreumes slaapt al enige tijd in een peuterbed en dat ging SUPER.
    Ze sliep in eens door en kwam niet haar bed uit bij het naar bed brengen. Echter sinds ruim een week is t drama weer begonnen. In de nacht supervaak huilen (het is hier zo na 3x geweest om te troosten neem ik haar bij me, ik laat haar dus best wel een beetje huilen).
    Maar zodra ik haar in bed leg leg komt ze eruit. Eerst was haar deur op een kier en liep ze dus naar de woonkamer. Nu doe ik sinds een paardagen de deur dicht. Echter ik kan 100x erheen gaan om haar in bed te leggen ze blijft eruit gaan. Gister na 4x terug leggen heb ik ervoor gekozen dat ze t maar lekker uitzoekt. Ze is even wezen spelen en daarna ging ze huilen en heb ik dr weer in bed gedaan. Toen is ze lekker gaan slapen.
    Nu dus weer het zelfde, ik loop haar kamer uit en ik hoor haar dr licht aan doen en spelen. Ik wil eigenlijk wachten tot ze het spelen weer zat is (net als gister dus). Maar is dit wel verstandig ?

Erbij blijven zitten wil ik absoluut niet meer. Dat deed ik voorheen en dat ging even goed en toen bleef ze uit eindelijk 3uur wakker. Tja dag avond. Ook als ik haar mee in ons bed neem gebeurd dat. Dus dat is geen oplossing meer.

Kan ik dr gewoon zo laten spelen tot dat ze jammert ? Of moet ik elke 10 sec terug lopen ?

Ik heb al wel geprobeerd uit te leggen dat ze best mag spelen maar dan in bed. Maar dat snapt ze niet
    (Ze speelt al 20 min nu)

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik zou ze dan beetje optijd in bed doen en half uur ofzo laten spelen, niet veel leuk speelgoed op haar kamer leggen natuurlijk.
    en na een half uur in bed leggen en hopen dat ze gaat slapen:D
    maar ik ben der misschien ook wel makkelijk in, ga geen 20 x op en neer lopen en er langs zitten helemaal niet, val ik zelf in slaap vrees ik haha

ik denk juist als je iedere x terug gaat dat ze het alleen maar leuk vind als je steeds binnenkomt. negatieve aandacht is ook aandacht...

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ja ik deed haar de laatste weken om 20:30 naar bed omdat ze om 4:45 steeds wakker was. Nu om 20:00 u gewoon. Maar ze speelt nog steeds.

Helaas heeft ze speelgoedlades onder haar bed dus veel leuk speelgoed. En omdat nou elke dag op te bergen. En een piratenboot/watertafel ( zonder water :p ).

Ik ga dr maar eens in bedgooien :p

4. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom ligt ze al ineen peuterbedje, want ze is nog best klein.....

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ze sliep in een groter bed veel rustiger en beter dan in een ledikant

6. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Misschien een korter middagslaapje? Klinkt alsof ze niet moe genoeg is.

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ze slaapt in de middag "maar" 1,5 uur.

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Vanacht is het trouwens wel goed gegaan. Ze is maar 1x wakker geworden en uit bed gekomen. Ik heb dus ook weer een heerlijke nacht gehad.

9. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    herkenbaar! Ons meisje slaapt ook al vanaf 14 maanden in een groot bed omdat het ledikant drama was en op vakantie in een groot bed super sliep... Ze komt er eigenlijk nooit uit, maar met een maand of 18 (zelfde dus) kwam ze er wel steeds uit. Ze ging dan boven aan de trap staan roepen tot we kwamen en als de deur dicht zat zette ze het op een brullen. Wij hebben haar wel steeds terug gelegd en haar niet laten spelen (deed ze uit zichzelf ook nooit) en er eventueel bij blijven zitten. Ja het is irritant en ja soms kost het je hele avonden, maar dat was hier wel de rustigste oplossing en ging het het snelst weer over. Nu komt ze al weken niet meer haar bedje uit, dus het is vanzelf weer over gegaan.

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier brult ze dus totaal niet.
    En erbij zitten is dus tot 23u. Dan is mijn kont allang van hout haha. Als ze nou snwl sliep (binnen 30 min) zou ik zeggen oke. Maar ze blijft gewoon keten als ik erbij ben. En krijsen omdat ze niet haar bed uit kan/mag. Ze heeft tot 11 mnd in obs bed geslapen en tot 13 mnd in ons kamer en bleef ik erbij. Daarna peuterbed genomen omdat ze in haar ledikant echt slecht sliep. Eerste week was ze binnen 20 min weg. Daarna werd het wakker blijven tot 23u en gewoon weer 06:00 klaar wakker. Na een maand zo gezeten te hebben is ze weer bij ons in bed beland. Kon ik tenminste wat dommelen terwijl zij tot 23u wakker bleef.
    Toen toch streng aangepakt. Ledikant in haar kamer en laten huilen. 2 avonden heeft ze paar min gehuild en verder alleen in de nacht. Geprobeerd weer in peuterbed te leggen. Ze bleef netjes liggen sliep binnen een half uur en werd in de nacht niet meer wakker. Ze sliep zelfs soms uit tot 07:00!!!!

Hier werkt bij haar blijven of haar bij ons houden juist niet. Ik heb haar afgelopen week steeds bij me genomen omdat ze om 02:00 - 04:00 - 03:15 - 05:00 klaar wakker was om te spelen en dus ook bij ons in bed. En voor die tijden werd ze ook al paar keer huilend wakker.

Als ik erbij blijf is het en geen avond rust en geen nacht rust.
    6 uur is zij sowieso weer wakker. En ik moet gewoon werken ook al ben ik ziek

Ik wil er echt wel bij blijven maar niet tot 3u naar bedtijd

11. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    #11 Noeska, 23 dec 2013
    Laatst bewerkt: 23 dec 2013
    Hmm nee dat is wel heel extreem inderdaad! Als ik erbij blijf en ze gaat liggen keten loop ik weg. Dat weet ze ondertussen en soms probeert ze het nog wel, maar na 1 of 2 keer weglopen is ze er klaar mee en blijft rustig liggen en valt dan meestal vrij snel in slaap. Als ze snachts wakker wordt (nogsteeds iedere nacht ergens tussen 11 en 4) nemen we haar bij ons en slaapt ze meteen weer door.

Ik denk dat ik haar dan toch gewoon op tijd op bed zou leggen, komt ze eruit en gaat ze spelen, jammer dan, haar probleem... gewoon de deur dicht doen en haar maar laten... Als ze het zat is gewoon opnieuw op bed leggen. Dit is ook vast weer een fase die (vanzelf) weer over gaat! Sterkte ermee!

Edit: Wij hebben er ook voor gekozen om haar meteen in een groot (1persoons) bed te doen en geen peuterbed aan te schaffen zodat we er zelf ook bij kunnen liggen. Zo kan 1 van ons erbij gaan liggen als ze wakker wordt en meestal slaapt ze dan zo weer en zelf kan je ook gewoon verder slapen en als ik dan weer wakker wordt ga ik weer terug naar mijn eigen bed (of niet :p). Rond de 18 maanden heeft ze inderdaad ook wel een behoorlijke spookperiode gehad en het gebeurde dan ook wel dat mijn man of ik naar haar bed ging om lekker (rustig) te kunnen slapen en de ander met haar in ons bed bleef. Zo kon 1 van ons toch aan voldoende nachtrust komen.

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ja ik zei ook tegen mn vriend 1 persoons is beter en minder geld uitgeverij.
    Maar ik vind een peuterbed toch wel wat knusser.

In het ergste geval ga ik met haar op de bank liggen ( is ook lekker breed, als ik de kussens weghaal :) )

Ik denk dat dit prima werkt ga dr om 19:45 naar haar kamer brengen en uiterlijk 20:15 terug in bed leggen. Het gaat inderdaad vast wel weer over en misschien ook niet dan lijkt ze toch nog een beetje op mama :p

Ik scheen mijn ledikant uit te klimmen om speelgoed te pakken en weer terug te klimmen. En zo heb ik mijzelf ook nog als kleuter vermaakt (kleuren in bed).

Ik vind het eigenlijk wel schattig ze kan zichzelf gewoon makkelijk 3 kwartier vermaken op dr kamer ben dus stiekem trots haha.

Deel Deze Pagina