app om beter te leren lezen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door linda81, 10 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Wie weet er een leuke app om beter te leren lezen???Mijn zoontje zit in groep 3.

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.242
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Waarom een app? Wat is er mis mee om zelf met een boekje aan de slag te gaan?

3. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    dat doen we al hoor liekje,maar misschien gaat het spelenderwijs nog beter:(

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.242
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ow sorry, kwam er miss beetje bot uit bij me :) Te snel mn oordeel klaar geloof ik. Vind het soms wel gek om te zien dat 3- jarigen al aan de tablet zitten en dat soort dingen. Maar waarschijnlijk gaan wij daar over een tijdje ook aan moeten, haha. Hoop dat je wat leuks kunt vinden!

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Hij is geen 3, hij zit in groep 3?

Er zijn apps van Zwijssen (Apps kinderen - Uitgeverij Zwijsen), maar ik weet niet of dat precies is wat je zoekt. Er zijn ook apps van Borre waarbij een verhaaltje in tekst wordt aangeboden en wordt voorgelezen. Misschien staat hier nog iets tussen: educatieve apps voor basisonderwijs: taal

Wat ook leuk is, is het spel Woordzoeker. Daar is ook een juniorvariant van.

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Misschien heeft Juf Jannie iets? Is ook een website van, daar geeft ze ook veel tips voor ebooks voor kinderen.

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hoe oud is je kindje? lees ze slecht?
    van wat ik weet is dat lezen door lezen beter wordt. en soms moet je het los laten. want oefenen mag kinds leesplezier niet verpesten.

taal oefeningen kun je bij taal-oefenen.nl vinden. mijn zoontje vindt deze site leuk.

8. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Lezen en schrijven zijn goede apps op verschillende niveau's. De juf Jannie apps zijn ook leuk, maar iets drukker.

9. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Bedankt iedereen,hier kan ik wel wat mee.

10. Deliana

Deliana Niet meer actief

Juf Jannie

En anders misschien Squla?
    (Kan je volgens mij 1 maand gratis proberen, daarna betaal je per maand een bedrag)

Geen antwoord op je vraag, maar ben je al lid van de bibliotheek?
    Dochter zit pas in groep 2 maar kan al redelijk lezen. Vond het op een gegeven moment toch een beetje te gek worden om boekjes te kopen, dus lid geworden van de bieb.

Verbaasde me eigelijk over de leuke boekjes voor kinderen die beginnen met lezen (start, M3). Heel veel ook. Dochter wil per se boekjes met een verhaal (duidelijk begin en einde) en is gek op dansen/ballet, genoeg boekjes met dat thema waardoor ze lezen nog leuker is gaan vinden. Voor jongens liggen er ook genoeg leuke thema's, zoals Suske en Wiske of voetbal. Misschien als hij het echt leuk gaat vinden, hij het ook beter gaat oppakken?

Deel Deze Pagina