Buisjes? Iemand ervaring mee?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamatweeling, 19 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een dochter die aan een kant een buisje krijgt en worden de neusamandelen verwijderd...

Ik vindt het ook erg spannend maar gelukkig is het snel klaar...

Zal blij zijn voor haar als ze weer eens eindelijk door de neus kan ademen ...

Maar waarom "geloof" je de kno arts niet als hij zegt dat het nodig is?

2. Mamatweeling

11 mrt 2012
    23
    0
    0
    Ik kon niet geloven dat ze een fikse dubbele oorontsteking had omdat ze niet ziek was, niks aangaf. Zou ze er dan overheen kunnen groeien?
    En zou daar de koorts van komen? Ik weet het niet. Er bekroop me een gevoel van; "het zou van oorontsteking kunnen komen dus probeer maar eens buisjes".
    Ik begreep van anderen die ik ken met buisjes dat ze met name last hadden van "niet goed kunnen horen" en "spraakproblemen" Dat is bij ons niet aan de orde dus ik dacht van de week, ist wel nodig?

Maar hij zal wel weten wat ie doet.

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik weet het niet onze dochter is al erg lang zindelijk.
    Maar toen ze nog luiers had wel vaak rode billen.

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wat ik altijd doe (hier veel ervaring met narcose helaas) is even m'n hand over d'r ogen strelen zodat haar ogen dicht vallen.

Deze narcose valt echt heel erg mee. Bereid je kind voor. Je hebt boekjes van Nijntje bv over het ziekenhuis. En ik oefen altijd met haar met een mondkapje, we zijn dan om de beurt de dokter.

Mijn dochter is altijd wel knetter kwaad als ze uit narcose komt. De exorcist is er niks bij. En dat is niet altijd leuk omdat ze normaal een zeer vrolijk kind is. Maar eigenlijk loopt ze nog steeds zwaaiend het ziekenhuis uit en gaat nog steeds graag naar het ziekenhuis :(
    Maar ik heb een raar kind.

Laatste keer buisjes waren we er in totaal een 1 uur. Ze was de eerste die aan de beurt was. Soms moet je iets langer blijven.

5. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Onze dame met 13 maanden buisjes gekregen na vele oor- en keelonstekingen. Dit was eenmalig en heeft daarna nooit weer oorontsteking gehad. Ze is nu 5,5.
    Onze dame had absoluut geen spraakproblemen, voor hoever je het daar met 13 maanden over kunt hebben. Met 13 maanden kende ze al een aantal woorden en sprak deze ook duidelijk uit. Ook vond ik haar qua gehoor altijd vrij scherp. Toch kon ze na de ingreep beter horen, puur omdat die vieze prut eindelijk uit haar oren was. Haar gehoor is waarschijnlijk altijd was dof geweest. Ze heeft 3 weken looporen gehad na de ingreep.
    De ingreep zelf stelt trouwens weinig voor, al was het best even spannend voor iedereen.

6. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    @maartt jeetje klinkt heftig dat ontwaken uit de narcose...
    @mamatweeling anders moet je eens een naar den andere kno arts gaan en kijken wat die zegt?
    Toen wij het advies kregen opereren heb ik ook eerst gevraagd of er geen andere opties waren. Toen heeft ze een 10 daagse ab kuur gehad om te kijken of die hielp...
    Kwa zelf twijfelen of het wel nodig is, het is natuurlijk helemaal niet verkeerd om te twijfelen. Het is tenslotte je kind en het blijft een operatie.... Ik zou echt eens een second opinion aanvragen anders...

7. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Hier exact hetzelfde verhaal. Ook maandelijks koorts en ontstoken oortjes.

Mijn dochter heeft al heel vaak antibiotica gehad en toen ze daarmee stopte, had ze een week later weer koorts. !!

Bij mij ook een beetje twijfel, het lijkt bijna of iedereen bij oorontstekingen meteen aan de buisjes mag, maar ik moet vertrouwen hebben in de kno.

Wij zijn vrijdag aan de beurt! Straks naar de anesthesie. Onze dochter is 2,5

8. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind het anders vrij duidelijk dat het nodig is bij je dochter :)

9. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Door de oorontstekingen gepaard met koorts?

10. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat je schrijft ... Maandelijks koorts en ontstekingen... Dan is het toch echt wel nodig lijkt mij ;)

11. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Ontstekingen heeft ze schijnbaar ook zonder koorts te hebben, daar stonden wij echt van te kijken!
    Koorts idd maandelijks maar niet altijd oor/keel. Ook onverklaarde koorts. Maar volgens kno hangt het samen dus hij zal t wel weten.

Laat het maar gebeuren, dan zijn we er vanaf. Ik moet er niet teveel over nadenken denk ik...

12. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier geen ervaring (gelukkig) met veel oorontstekingen....

Wel een meisje die vaak ziek is en gewoon niet sterk genoeg in haar lijfje en geen lucht krijgt door de neus. Ik vindt het ook spannend maar zal enorm blij voor haa zijn straks als het heeft geholpen...

13. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Voor ons nog 1 dagje.. Morgen mogen we. Nu maar hopen, vandaag kinderdagverblijf, dat ze geen koorts krijgt.
    Ze heeft heel rode wangen...

Met koorts kan de operatie niet doorgaan blijkbaar en ik wil zo graag dat het gebeurt is!

Herkent iemand dat? Steeds zo'n rode wangen.. misschien ook een combinatie met oortjes en verkoudheid?

14. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh jee daar ben ik ook bang voor dat ze koorts krijgt....

Sterkte alvast voor morgen ... Ik hoop dat het gewoon door kan gaan!

15. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36

Toch maar even kinderdagverblijf gebeld maar niks aan de hand gelukkig.

Ze heeft heel vaak rode wangen en dan is er niks aan de hand.
    Vandaar dat ik me afvroeg of iemand dat herkent die rode wangen..

Wanneer mogen jullie?

16. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Mijn oudste heeft als baby en peuter ook vaak oorontstekingen gehad, had niks in de gaten alleen aanhoudend koorts, later met 3,5 kwam ik bij de kinderarts omdat ze telkens erg benauwd enso was, foto's laten maken bleken dr trommelvliezen helemaal bol te staan met vocht en dr slijmvliezen waren allemaal opgezet, dit door de vele oorontstekingen, qua spraak en luisteren heb ik overigens nooit wat gemerkt, ze praten vroeg en goed en kon ook alles horen. Na die afspraak bij de kinderarts had ze 2 weken later buisjes en waren dr neusamandelen geknipt, daarna nooit meer ziek geweest., ze heeft een weerstand als een boom :)

17. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36

Jeuheu Jeuheu!! Dit zijn de verhalen
    Ik kan niet wachten tot het morgen is.. wel spannend maar laat het alsjeblieft gebeuren.
    Enige angst is dat ze koorts heeft morgenochtend, gebaseerd op niks! Maar dat heeft ze nu al maanden zo vaak waardoor dingen niet door kunnen gaan dus zit de schrik erin.

18. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Herkenbaar ! Het zal er allemaal wel mee te maken hebben..

19. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw precies dat is een superverhaal! Daar doen wij het hier ook voor.

Trouwens hier wel het gehoor laten testen omdat ze op het cb aangaven dat die minder was aan een kant.
    Ze heeft altijd vocht achter dat oor ... En kan dus minder goed horen. Op school nooit iets gemerkt...

Wij mogen 5 februari....

En wat fijn dat er niks aan de hand is Inkie!

20. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36

Ja joh ik ben helemaal ontspoord door 7 maanden maandelijks/tweewekelijks koorts.. Ik word daar soms zo onzeker van!

Is er niks aan de hand, bekruipt me zo'n rotgevoel! Gewoon omdat het zo vaak voorgekomen is! :(

Deel Deze Pagina