Autorijden

Discussion in 'Mama en gezin' started by a2cmieux, Mar 31, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Ik hoop op jullie tips want ik weet het echt niet meer. Ik ben er intussen helemaal klaar mee.

Mijn zoon is 3 en een half en heeft eigenlijk altijd al een hekel aan autorijden. Als baby schreeuwde hij zijn longen uit zijn lijf in de maxi cosi en als ik eerlijk ben het is nooit goed gekomen.

Goed hij is nu 3 en een half maar autorijden is nog steeds horror. Het instappen gaat nog goed maar zodra hij vastzit gaat hij huilen, krijsen, jengelen, zeuren dat de riempjes te strak zitten, dat zijn kleertjes niet goed zitten of weet ik veel.

Meneer is zowiezo wel erg gevoelig en zeker voor aanraking en kleertjes enzo. Ik geloof dus best dat hij niet lekker zit maar ik moet echt heel regelmatig met de auto en hij moet mee. Maar ik zit nu dus vaak met een huilend, krijsend, schreeuwend kind in de auto en kan me daardoor soms slecht concentreren op het rijden en merk dat ik er intussen ook erg tegenop zie en ook snel bozig wordt.

Ik heb het geprobeerd met begrip tonen en samen kijken waar het niet lekker zit en dit oplossen maar dat helpt niet. Ik ben aan de kant van de weg blijven staan tot hij ophoudt (dit werkte best goed maar intussen kan hij zelf de riempjes losmaken). Ik ben al meerdere keren erg boos geworden, heb het uitgelegd en gedreigd, complimenten gegeven als het wel lukt maar het lijkt allemaal niet echt te helpen. Wie heeft er tips. Ik kan er echt niet meer tegen en ben soms een gevaar op de weg. Want met een schreeuwend kind in de auto kan ik me soms echt amper nog op de weg concentreren.

2. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    Wat heb je precies uitgelegd?

Een kind van 3,5 kan je best uitleggen dat mama haar ogen en oren nodig heeft in de auto. Niet helemaal pedagogisch verantwoord, maar op het moment dat hij het op een schreeuwen zet dan zou ik de auto aan de kant zetten en zeggen dat je pas weer verder gaat rijden als hij stopt, omdat dit ongelukken kan veroorzaken.

Zou een andere auto stoel ook helpen? Groep 3 auto stoel? Dan gebruik je de gordel van de auto.

3. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,688
    2,386
    113
    Female
    Broek
    Of een Cybex stoel? Daar hoeft hij geen riempjes om maar heeft hij een soort "tafeltje" voor zich.

Screenshot_20190331-225510_Samsung Internet.jpg

4. a2cmieux

Dat heb ik inderdaad uitgelegd inclusief dat we een ongeluk kunnen krijgen etc. Blijven staan heb ik ook al vaak gedaan maar nu maakt hij zichzelf los en gaat dan door de auto lopen. Normaal is hij echt een pienter mannetje en heb ik echt weinig problemen met hem maar met autorijden is dat dus echt anders.

5. a2cmieux

Ik wist niet dat dat bestaat, dat zou best kunnen helpen. Hij zegt inderdaad last te hebben van de riempjes en dan vooral bij de schouders.

Heb jij zo'n stoel? Is dat veilig? Ga even googlen. Thanks

6. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,688
    2,386
    113
    Female
    Broek
    #6 Majo1983, Mar 31, 2019
    Last edited: Mar 31, 2019
    Ja wij hebben een Cybex Juno met isofix. Altijd al gehad, kwam toen als veiligste uit de test en daarom die gekozen. De kids vinden het ook fijn. Ik vind het zelf ook wel fijn, minder gehannes, je zet ze gewoon met de echte gordel vast. (Maar in mijn man zijn auto voor incidenteel een MaxiCosi met riempjes en dat vinden mijn kids ook prima, die hebben niet gauw ergens last van.)

7. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    En als die cybex niet helpt evt een dvd speler ophangen? Dat hij afgeleid wordt?

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,132
    8,867
    113
    Zo'n Cybex stoel kan best helpen als het door de riempjes is en die is ook gewoon veilig inderdaad. (y)

En eventueel voorin zetten (even checken hoe het zit met airbag ed!), dan heeft hij wat te zien en het is sowieso gezelliger, hier geeft voorin tenminste altijd een stuk minder gezeur. Maar het lost het riempjesprobleem niet op.

9. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Waatschijnlijk heb je het allang geprobeerd, maar helpt een tablet, dvd-speler, etc.? Mijn jongste dochter is een draak in de auto als ze niets te doen heeft. Ze klaagt dan ook constant over de stoel en wat er allemaal zogenaamd pijn doet. Zodra ze iets heeft om naar te kijken is het echter prima en hoor ik haar de hele rit niet.

10. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Even offtopic, maar zie opeens je banner! Gefeliciteerd!!!!
    Wij zaten samen in t groepjes van december 2011 :D
    Gaat t goed met je?

11. a2cmieux

Gisteren de Cybex gekocht met het "tafeltje" ervoor. Alleen met de gewone riem mag pas vanaf 15 kilo en zo zwaar is zoon nog niet. Tot nu toe gaat het erg goed en is hij blij dat hij niet meer in de 5 punt gordel moet en dat hij er zelf heel makkelijk in en uit kan klimmen. Ik ben happy tot nu toe. Hopelijk blijft hij zo ontspannen. Iedereen bedankt voor de tips. @Beheer hij mag dicht.

Majo1983 likes this.
  12. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,273
    2,975
    113

Share This Page