Hi. Zoals de titel zegt even een paar vragen. Zl is na maanden ellende gister geopereerd. Hij is trouwen 13 maanden. Neusamandel eruit en buisjes. Hopelijk wordt de onrust en ziek zijn nu wat minder. Hij huilde de laatste weken tijdens de nachten veel. De ab leek niet goed aan te slaan dit keer. Vannacht niet gehuild maar wel gekletst, ruim 1.5 uur. De afgelopen weken was het krijsen. Wat is jullie ervaring met buisjes en amandelen? Tevens sinds zijn verjaardag bezig met naar 1 slaap te gaan. Dat deed hij zelf een beetje maar na de vakantie hebben we een beetje doorgezet thuis. We houden hem dan een beetje bezig rond 1030 en gaat best wel maar soms is het wel even mopperen. Hoe hebben jullie die overgang begeleidt? Tevens krijgt hij na zijn slaapje nog een liga ofzo maar meestal trekt hij het net tot het avond eten. Hebben jullie daar tips voor? Of geven jullie daarin gewoon toe? Lees graag jullie tips en ervaringen. ...
Mijn dochter is 1,5 jaar. Ze heeft sinds 2 weken buisjes. Zij had voordien vooral overdag last van haar oortjes, 's nachts niks eigenlijk. Nu huilt ze gewoon minder overdag, sinds ze buisjes heeft, omdat ze geen pijn/last meer heeft Met de nachten dus geen ervaring! Ze is toen ze ongeveer 15 maanden was over gegaan naar 1 dutje. We moesten wel, want ze wou 1 v/d 2 dutjes niet meer doen. Dat is even doorbijten. In het begin was ze rond 10u al terug moe. Ik probeerde dan om weg te gaan (Winkel, wandelen, stad in, naar grootouders, buiten spelen) of dat er iemand langskwam. Om de tijd te overbruggen. Het heeft enkele weken geduurd eer ze echt op haar nieuwe schema zat. Nu gaat ze tegen 12u (Soms ook later) slapen. Vroeger ging ze altijd tussen 18u en 19u bed in 's avonds, dan was ze echt op. Dus wij gaven er gewoon aan toe, als we ze ophielden was er niks mee aan te vangen. Nu gaat ze sinds een dikke maand rond 19.30/20u slapen. Ze houdt het nu voormiddag en namiddag heel goed vol, ze kan opeens veel langer wakker blijven, echt fijn! Ik denk dat opeens hun 'wakkertijd' verlengd wordt