Na een aantal weken goed slapen en goed eten heeft ons dochtertje weer moeite met slapen en doorslapen... sinds een week begint ze in bed te krijsen als ze er net in ligt en gilt om papa en mama. Troosten helpt, tot ik weer weg wil gaan, dan begint het hele circus opnieuw Soms valt ze wel in slaap maar dan wordt ze om 2 uur s nachts wakker en begint ze heel hard te krijsen. Ook dan is ze niet te troosten waardoor we haar uiteindelijk bij ons in bed nemen en ze daar vaak een uur of twee ligt te draaien en haar rust niet kan vinden. Wij slapen ook super slecht en zijn moe en prikkelbaar. Ik weet ook niet zo goed meer wat we ermee moeten, laten huilen of troosten, maar dan gaat ze dus nooit slapen.. Ik las wel wat over een 18-20 maanden sprong, maar kan hier niets concreets over terug vinden. Wellicht is mijn verhaal herkenbaar, heb je tips of iets dergelijks, deze zijn zeer welkom
Herkenbaar... Dochter heeft in ons verlof ook vaak haar middagdut niet willen doen, 's avonds krijsen als we haar in bed legden, 's nachts krijsend wakker worden.. We namen haar dan ook bij ons in bed, ofwel speelde ze, ofwel viel ze bijna meteen terug in slaap. Daar zijn we intussen weer mee gestopt, want op deze leeftijd wordt dat een gewente lijkt me. Sinds ze terug naar de crèche gaat vorige week, doet ze haar middagdutjes wel weer heel flink. 's Avonds in bed lukt ook weer goed, sinds we weer een vast slaapuur hebben ingevoerd (In 't verlof bleef ze wat langer op). En 's nachts word ze nog afentoe wakker, dan laten we haar huilen, maar we gaan wel enkele keren kijken en haar troosten, zeggen dat ze moet slapen. Dat helpt hier wel! 't Is elke nacht beter aan 't gaan. Wij linkten het ook aan een sprong maar of het zo is dat weet je nooit natuurlijk
Zou heel goed kunnen, je hebt kinderen die wat minder vrolijk zijjn en verder nergens last van hebben. Andere kinderen willen gedurende dag veel optillen, veel jammeren/ huilen, weinig slapen overdag, snacht wakker liggen voor uren. Bij ons bleef hij in zijn eigen bed en af enntoe plukte we hem eruit. Deze periode duurde bij ons best lang. Nu hebben we af en toe nog dat hij slechtet slaapt, vannacht maar 8 uur geslapen en om 4 uur wakker!! Hij heeft in bed gewacht tot 5.15 en was vrolijk, we hadden vroeg ontbijt. (Kon papa nog wel kus geven voor hij naar het werk ging).
Vannacht haar maar laten huilen en 2x ernaartoe gegaan. Daarna is ze toch weer in slaap gevallen in eigen bedje
Heel herkenbaar. Hier ook al zo'n 3 weken weer rommelen met slapen. 's avonds gaat hij alleen slapen als wij bij hem zijn en een hand op hem hebben liggen. Als hij echt diep weg is (na kwartier gem) kunnen we weg lopen. Hij werd 's s nachts ook vaak wakker en was ik soms 2 a 3 uur bezig omdat ik hem niet elke keer uit bed wilde halen. In de nachten gaat het de laatste paar dagen gelukkig weer beter. Als die heel moe is gaat hij s middags wel gewoon zelf slapen dus ik hoop dat het maar een fase is voor 's avonds